miCro Skrevet 20. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2010 Flotte bilder av flott utstyr! Lenke til kommentar
weebl Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Tenkte dette var plassen å spørre. Kablene på mine akg k518 dj er herved ramponerte og trenger sårt en utskifning, er det noen som vet hvor jeg kan få bestilt et sett kabler helst med jackplug på. om butikken er utenfor norge men i EU så er det heller positivt ettersom at jeg for tiden er i storbritannia Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 (endret) Da har jeg og eier av alt EC utstyret her fått utført en liten uprofesjonell test som har vært forspurt på diverse forum så her har dere mitt inntrykk. Electrocompaniet ECD 1 Vs Abrahamsen V6.0! Utstyret som var brukt var Forsterker : EC AW250R ForForsterker : EC 4.8 Høytalere : Dali Helicon 400 MK2 for å få flere referanser kjørte vi signalet ut først gjennom en Sonicweld Diverter USB til SDPIF konverter (denne utgjør en merkbar endring i lydbilde , de som mener noe annet har ikke hørt den) , for så å kjøre direkte toslink ut fra macbooken. Vi brukte 2 sanger som vi begge kjente ganske godt, som var Damien Rice : Dogs og Seigmen : Döderlein. Det første som slo meg var at det virket som det var lavere utgangs spenning på abrahamsen DACen da jeg følte at volumet ble litt lavere med en gang vi byttet over fra EC DACen til abrahamsen DACen , men for å gjøre samenlikningen så rettferdig som mulig lot vi volumet på Forforsterkeren stå urørt på sangen Dogs men prøvde å øke volumet litt på Döderlein. Når vi kjørte signalet gjennom diverteren så synst jeg forskjellene mellom de to hørtest best. På rolige partier i sangen Dogs hørtest de så og si helt like ut , men var kansje en litengran mer punch i bass gitaren med EC og følte stemmer kom litt lenger frem i rommet på EC DACen. Lyden av at gitaristen skled litt over strengene for å bytte grep synst jeg kom en del bedre frem på Abrahamsen DACen , men på midt partiet i sangen da det er litt mye som skjer hadde EC DACen litt mer kontroll og skilte instrumenter bedre fra hverandre en det abrahamsen DACen klarte å gjøre. Når vi kjørte gjennom sangen bare på Toslink rett fra Macbooken ble det ikke like lett å høre forskjell , men det var ca de samme forskjellene bare i mindre grad. På Döderlein kjørte vi først gjennom på likt volum. Det første som slo meg her var at Maracasen som kommer inn i starten av sangen var en litengrand lenger ut til siden med EC DACen , men var igrunnen ganske minimalt.Når vi spilte på likt volum hadde EC igjen litt mer punch en det Abrahamsen hadden, men når vi økte volumet til abrahamsen hadde denne faktisk litt mer punch en det EC hadde , men dette blir en litt uretferdig samenligning da forsterkern da også vil sende ut mer kraft. ellers var stemmer og instrumenter plasert litt forskjellig rundt i rommet , men å skille på hva som er den beste plaseringen der er vertfall noe jeg ikke er i stand til Så alt i alt må jeg ærlig få si jeg er overasket over Abrahamsen ! Kan si at EC DACen er noe bedre , men ikke mye. vertfall ikke 3 ganger bedre som prisen forutsier Endret 22. februar 2010 av Evil-Duck Lenke til kommentar
gwh Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Greie inntrykk Kommer til å bytte ut keces'en med annen dac med optisk inngang noe senere i år, da jeg holder på å gjøre om deler av head-fi anlegget. Hadde egentlig tenkt noe kina mekk, men kanskje dac'en til abrahamsen blir en sterk utforder? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Er det noen her som bruker iTunes som standard avspillings og sorteringsprogram? Det jeg lurte på er om det er noen av dere som har funnet en måte å få iTunes i Windows til å klare å lese Flac. Jeg har svært lite lyst å konvertere alle Flac-filene mine til AAC, da jeg trolig vil miste alle metadata på veien også, noe som gjør hele jobben unødvendig tungvindt. Freebird. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Bruk MediaMonkey eller Songbird. iTunes er røv. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Er desverre avhengig av iTunes pga. iPod. MediaMonkeys støtte for iPod Touch er desverre svært dårlig. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 23. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2010 På hvilken måte er MediaMonkeys støtte for iPod Touch dårlig? Jeg bruker MM til å transkode FLAC til V0 direkte når jeg overfører musikk til min iPhone og det fungerer meget bra. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Sliter med å få med riktig metadata, samt. albumgrafikk. iPod Touch 2gen. Kan prøve på nytt, men var dette som var problemet sist jeg prøvde. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 23. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2010 Det er ofte problemer med nye generasjoner eller når Apple oppdaterer programvaren, men de pleier å fikse det rimelig kjapt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Det er ofte problemer med nye generasjoner eller når Apple oppdaterer programvaren, men de pleier å fikse det rimelig kjapt. Men da skal jeg prøve på nytt senere i dag. Skal prøve med Songbird også da. Det finnes jo tross alt en addon til denne som skal gi støtte for iPod, men denne baserer seg på gtkpod, så den har sikkert ikke støtte for touch. Er det mulig å sette opp MediaMonkey til å bare konvertere når man skal overføre til iPod, slik at man slipper å ha sangene liggende dobbelt i biblioteket? Lenke til kommentar
miCro Skrevet 23. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2010 Det er fullt mulig. Jeg har satt opp MM slik at når jeg overfører en FLAC-fil til iPhone så konverteres den automatisk til mp3 før den overføres. Hele musikkbiblioteket mitt består av FLAC, så transkoding on-the-fly er genialt. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 (endret) Jeg er på utkikk etter ett godt støyreduserende headsett, med aktiv støydemping. pris: ~1000, men kan lett strekke meg høyere enn det om det må til. hovedsakelig kjøpes det inn pga TG, utrolig mye støy der, men planlegger å bruke det på reiser(bil/fly/tog). det må være behagelig å ha på over lengre tid, altså ikke presse på hørene. den må funke med ipod. noen gode tips? Endret 24. februar 2010 av aklla Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Hodetelefoner er jo ikke annet enn 2-kanals lyd, eller vanlig stereo om man vil etter min forståelse. Så kan man da benytte en stereoforsterker som høykvalitets hodetelefonforsterker, eller vil dette resultere i et heller uheldig utfall. Jeg tenker da i forhold til at man får et fucka lydbilde el. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Hodetelefoner er jo ikke annet enn 2-kanals lyd, eller vanlig stereo om man vil etter min forståelse. Så kan man da benytte en stereoforsterker som høykvalitets hodetelefonforsterker, eller vil dette resultere i et heller uheldig utfall. Jeg tenker da i forhold til at man får et fucka lydbilde el. vanligvis er headphone utgangen på recevere mektig nedprioritert i kretsen , og sjelden noe særlig. Og om du kobler en headphone rett på høytalerutgangene sier det vel strengt tatt seg selv hva som vil skje eneste headphonen jeg vet om som skal koblest på de kanalene er vel AKG K1000 , men disse bør en vel ha en klasse A forsterker på. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 (endret) Evil-Duck: på lavt volum er det ikke noe problem å koble normale hodetelefoner rett på høyttalerutgangen. Men det blir ugunstig siden impedansen er feil, og støynivået har mer å si med hodetelefoner som er mange ganger mer effektiv enn en høyttaler. Avhengig av topologi og design kan det låte bra, eller helt forferdelig. Rørforsterkeren jeg bruker til høyttalerne mine driver akg k701-ene mine flott, men et lite innslag av AC-brumming er forstyrrende. Samme AC-brumming har jeg i en høyttaler, men der er det så svakt at jeg må legge øret inntil diskanten for å høre den. (Kunne jo fikset brummingen og endt opp med en super hodetelefonforsterker, men det er så upraktisk å bruke samme forsterker på både høyttalere og hodetelefoner at det gidder jeg ikke.) Med feil impedans og/eller usedvanlig sensitivitet i forhold til det forsterkeren er beregnet på, så blir gjerne resultatene dårlig. Med en vanlig forsterker så holder det med å velge feil kombinasjon av en forsterker beregnet på å levere høy effekt og supereffektive høyttalere for å få problemer. Typiske hodetelefoner er enormt mye mer sensitive enn høyttalere. Det er få effektforsterkere som liker å operere i mikrowatt-området. Endret 25. februar 2010 av Jann - Ove Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Noen som har en mening om Kingrex HQ-1? Har søkt på nettet etter reviews, men finner kun reviews utført av produsenten/leverandøren selv, og de gir selvfølgelig mye ros og lite ris. Moiz.no selger disse forsterkerne her i Norge og prisen virker overkommelig. Jeg snuste litt på JohnBlue som de også selger, men den fikk heller dårlig kritikk på head-fi. Derfor har Kingrex fanget litt av min oppmerksomhet, men jeg vil helst være sikker på mitt kjøp når det er snakk om såpass store summer. Kjedelig å bruke så mye penger på noe som muligens kan være en skivebom, om dere skjønner. Lenke til kommentar
makila Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 (endret) Har du sett denne? Nå har ikke jeg lest hele testen, men det virker ikke som han er så veldig entusiastisk til forsterkeren. Endret 3. mars 2010 av Mariuslk Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Da har jeg investert i et Asus Xonar STX- lydkort. Må si at dette er en genial og vellydende løsning for pc'en. Men er det noen her som vet hvor man får tak i andre opamps til dette kortet samt hvorvidt disse har stor påvirkning på lytteopplevelsen? Lenke til kommentar
Sisyphus Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Har dette kortet selv og jeg må si du har en stor opplevelse i vente Det finnes ganske mange opamps som du kan bruke og påHead-fi har de laget en liste over hvordan disse påvirker lyden til STX kortet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå