Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile

miCro

Anbefalte innlegg

Får kanskje et bedre svar her.

Da gikk den ene klokken til mitt kjære Sennheiser HD 595 i dass. Alt for mye skurring etter alt for mange fall i bakken. Ser heller ingen måte å få disse reparert til en grei pris.

Er det noen som har noen anbefalinger i prisklassen 12-1500,- Skal gjerne ha lukkede klokker denne gangen, men lyden og komforten bør være av samme kvalitet som nevn headsett.

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om han likte 595 veldi godt er d lang fra sikkert at han kommer til å like DT770 , da disse har rett og slett helt motsatt lyd nesten , der 595 er sterkest er DT770 svakest og der DT770 er sterkest er 595 svakest. Tror dog du kan ta en titt på AKG K 272.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar
jeg hadde egentlig bestemt meg for å bestilel et par Sennheiser HD555 men så leste jeg på noen engelske forum om hvor bra grado var.

så jeg trenger tips til hva jeg skal bestille,

dette er de viktigste tingene med hodetelefonene,

* lydkvalitet

* Pris

* Komfort

gjør ikke noe at de er åpene. pris rundt 1000kr.

hodetelefonene skal brukes til rock,punk,metall egentlig kun det jeg hører på=)

Hodetelefonene skal brukes med bærbar data uten noe ekstra utstyr enn det simple lydkortet som sitter her fra før=).

som dere sa ville dere ha godt for gradoene, men jeg er rett og slett for redd for dårlig komfort.

så om dere ikke skulle ha valgt Gradoene hva ville dere ha valgt for mine krav da?=).

Lenke til kommentar

@moldespurven: Hva skjedde med den opprinnelige planen om å kjøpe HD555? :)

Jeg syns i alle fall disse er svært komfortable å ha på, også over lange tidsperioder.

Faktisk er det eneste konstruksjonsmessige minuset jeg kommer på at hodetelefonen later til å ha har en svakhet i bøylemekanismen: når man tar på seg hodetelefonen trekker man gjerne klokkene fra hverandre for å føre den over ørene. Etter å ha gjort dette gudene vet hvor mange ganger daglig i en lang årrekke har det oppstått sprekker på plasten like ved overgangen til selve den sorte/svarte bøylen på begge sider. Det er dog mulig dette er forbedret i senere utgaver av hodetelefonen. (Og det er mulig jeg gjør/gjorde noe riv ruskende galt. :p )

Det aller beste er naturligvis å prøve hodetelefoner på selv før du kjøper, men det er jo dessverre bare et fåtall "high-end"-modeller det lar seg gjennomføre for (litt avhengig av hvor man bor også da) ...

Lenke til kommentar

Sånn, da ble det nye signalkabler fram til orginalledningen på K701-ene mine. Sølv/kopper coax med kapton/teflon isolasjon og plugger fra proff-serien til Neutrik.

Sett bort ifra at kablene ikke fungerte slik de kom, så er de fantastiske i forhold til de kjipe profiq-kablene jeg har brukt før. Neutrik-pluggene er imponerende greier, de sitter virkelig godt, så godt at man virkelig må ta i når de skal ut igjen. Så godt at jeg først trodde det var noe galt med 1/4"-hunnpluggen, fikk jo ikke inn pluggen fra hodetelefonene mine jo :p

Dog, selgeren hadde gjort en dårlig jobb med loddingen, så jeg måtte ta for meg en 4-5 loddepunkt selv... :realmad: Inline 1/4" trs-hunn-plugg er noe av det værste jeg har vært borti av lodding, trangt å få plass til ledningen - og lett å knekke løs loddepunktene når man skrur ihop den. Skjønner godt at selgeren ikke fikk det til - jeg måtte prøve 2 ganger selv for å få det til å funke.

Lyden er et par hakk bedre, men det er stort sett kun i form av at de gir mer bass at jeg hører noe til det.

Lenke til kommentar

takk for svar The Silencer. grunnen til at jeg ble usikker på de planene var rett og slett det at jeg leste at disse ikke var så veldig bra for min musikk smak(rock, metall og punk).

også litt usikker på tone angivelsen med at de visstnok skal vere veldig lyse, vil ha noe som er forholdsvis nøytralt i forhold til det.

men prisen på hd555 synes jeg er fin oss dustinhome + at de har studentrabatt så jeg slipper å betale frakt=).

så grunnen til at jeg spør er bare om det rett bog slett finnes noe bedre headsett med tanke på lyd og komfort til den prisen?.

jeg sitter med et biltema headsett til 99kr nå, så jeg blir vel fornøyd uansett:P.

til info jeg har Creative ZEN aurvana til bærbart bruk, disse ble litt lyse hvertfall i starten, syntes jeg, men nå synes jeg de er gode=)

Lenke til kommentar

Da har kabelen til mitt Grado SR-60 tatt kvelden (ved venstre klokke, y-splitten er også slitt).

Så da er det på tide å bytte kabel på disse. Noen som vet om noen bra nettbutikker for kjøp av kabel, plugger og krympestrømper?

Lenke til kommentar
Da har kabelen til mitt Grado SR-60 tatt kvelden (ved venstre klokke, y-splitten er også slitt).

Så da er det på tide å bytte kabel på disse. Noen som vet om noen bra nettbutikker for kjøp av kabel, plugger og krympestrømper?

double helix cables, vampirewire, vt4c, cryo-parts og parts-express ser ut til å ha gode deler og de shipper til norge (skal bestille deler selv om ikke så alt for lenge for å lage diy-kabler). du har jo også sider som markertek o.l. som går for å være de billigste stedene å kjøpe bulk, men de er gjerne ikke veldig shippingvennlige når du skal ha delene til norge.

Lenke til kommentar

People, trenger litt hjelp her. 3,5 mm kontakten på mitt sennheiser HD280 pro er på vei under så det er på tide å bytte til en litt kortere kabel og en ny kontakt hadde jeg tenkt. Er det noen butikker som gjør dette i Oslo? Det er sikkert lett å gjøre selv, men jeg har ingen erfaring med dette.

Hvis det blir dyrt så bør jeg jo se på noen nye da disse hodetelefonene begynner å dra på årene. Vet noen om det er noe særlig å spare på å kjøpe i Malaysia eller Singapore?

Lenke til kommentar
Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ohm

Har de samme selv, og de eier fortsatt. Bruker som regel høyttalere, men når jeg virkelig vil få en god opplevelse av musikk, så plugger jeg inn headsettet. Har vel med at jeg kun har Soundsticks II som PC anlegg, men likevel. DT 770 80 Pro er det mest allsidige headsettet. Takler best ulike musikktyper, konge på bass, diskant, mellomtoner osv.

Får de jo til en grei pris nå også forøvrig.

Det at enkelte sier at de ser gamle ut, betyr bare at de ikke skjønner noen ting. Det er oldschool utseende, og oldschool innen denne sjangeren er tøft.

Endret av PrayingMantis
Lenke til kommentar
Kjøpt meg nytt headset idag. Beyerdynamic DT770 Pro. Meget fornøyd :)

Bruker du den rett i lydkortet på pcen? 32 ohm?

Plugger mitt rett i pc'en. Har dog ikke stock lydkort hvilket jeg har prøvd, og funker dårlig.

Kjører på et Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Professional Champion Edition lydkort. Funker utmerket, og trenger ingen forsterker.

Lenke til kommentar

vurderer nå og bestilel meg et par Beyerdynamic DT 770 pro 80 ohm. men jeg sitter med bærbar uten noe spesielt lydkort, så da må jeg vel kansje kjøpe meg en hodetelefon forsterker.

eneste krav til hodetelefon forsterkeren er at den skal klare å drive Beyerdynamicene best mulig for prisen=)

Hodetelefon fortsterkeren skal helst ikke koste mer enn 500kr, litt opp går men ikke så mye, kan kjøpe brukt. noen forslag?

Lenke til kommentar

Gå for en Argon HA1 du. Er ikke noe vits å kjøpe noe bedre enn det med det første. :) dobler budsjettet ditt men jeg tror det er et godt valg hvis du skal kjøpe den her i Norge. Selges på HI-FI klubben til litt oer tusenlappen.

Hvis du vil kjøpe utenlands kan du titte på Fio e5 eller evt noe fra cmoy stort sett burde gå greit. Eier selv en slik amp til Ultra-portabelt bruk. gjør ikke så fryktlig med lydkvalteten med mindre du har et helt utdatert lydkort.

Evt kan du skjekke ut et eksternt lydkort i samme prisklasse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...