Smule8o Skrevet tirsdag kl 12:02 Del Skrevet tirsdag kl 12:02 1 hour ago, Evil-Duck said: Mine trådløse ANC hodetelefoner bruker jeg for det meste i hjemmet, eller ute rundt hjemmet. Om jeg er ute på farten eller reise så putter jeg heller Airpods Pro i lomma. Så bruksområdet varier nok noe fra person til person, hovedsak er grunnen til bruk av trådløse ANC hodetelefoner for min del bevegelsesfriheten de gir, samt ANCen er en fin bonus når en driver med støyende aktiveteter. Aner du om de er gode på håndtering av multipoint bluetooth? Snart på tide med nye kontor-hodetelefoner kjenner jeg. Og da blir det mye veksling mellom telefon/teams/musikk Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet tirsdag kl 13:16 Del Skrevet tirsdag kl 13:16 (endret) Da er Sennheiser HD 660s2 framme, litt godis på kjøpet også. Hyggelig service og levering dagen etter bestilling. Edit synes de er pene, håper de faller i smak i lydkvalitet også. Spent. Endret tirsdag kl 13:37 av Gouldfan 2 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet tirsdag kl 17:17 Del Skrevet tirsdag kl 17:17 (endret) Lyden i Sennheiser HD 660s2 på min amp er fortsatt typisk Sennheiser, den har mer dypbass Rumble og bedre (detalj) og mer tydelig men varm diskant.. Den er mer allround nå... Den briljerer på klassisk, metall pop og rock og hip hop osv. De forrige Sennheiser jeg har prøvd har ikke vært "best" på metall eller klassisk men de utmerket seg på Jazz og rock og pop. Men denne er bra på alt synes jeg, veldig pinpoint på musikerne altså plassering i lydbildet. Endret tirsdag kl 17:26 av Gouldfan 1 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet tirsdag kl 18:48 Del Skrevet tirsdag kl 18:48 Smule8o skrev (6 timer siden): Aner du om de er gode på håndtering av multipoint bluetooth? Snart på tide med nye kontor-hodetelefoner kjenner jeg. Og da blir det mye veksling mellom telefon/teams/musikk Det fungerer som den enkleste formen for Multipoint, hvor det kun tas inn lyd fra én enhet om gangen, og den enheten som først starter å spille musikk eller lyd, får prioritet. Så om jeg har Multipoint mellom mobilen og PC-en, går det ganske smidig å skifte mellom dem når jeg går fra å sitte med PC-en til å bevege meg rundt i huset. En mer avansert Multipoint-implementasjon, som man ser hos enkelte andre produsenter, lar deg derimot få inn lyd fra flere enheter samtidig. Jeg har dog ikke testet hvordan det fungerer på Bathys dersom jeg mottar en telefonsamtale på mobilen. Når det er sagt, fikk ikke Andrew Park Multipoint til å fungere i det hele tatt i testen jeg linket til ovenfor. Dette kan imidlertid skyldes at han bruker en litt sær løsning med en Bluetooth-dongle til PC-en, som kanskje ikke "slipper" signalet slik den skal, da PCen ikke ser på disse donglene som bluetooth, men en tilkoblet lydenhet. Uansett greit å være oppmerksom på det. 1 Lenke til kommentar
Smule8o Skrevet tirsdag kl 20:13 Del Skrevet tirsdag kl 20:13 1 hour ago, Evil-Duck said: Det fungerer som den enkleste formen for Multipoint, hvor det kun tas inn lyd fra én enhet om gangen, og den enheten som først starter å spille musikk eller lyd, får prioritet. Så om jeg har Multipoint mellom mobilen og PC-en, går det ganske smidig å skifte mellom dem når jeg går fra å sitte med PC-en til å bevege meg rundt i huset. En mer avansert Multipoint-implementasjon, som man ser hos enkelte andre produsenter, lar deg derimot få inn lyd fra flere enheter samtidig. Jeg har dog ikke testet hvordan det fungerer på Bathys dersom jeg mottar en telefonsamtale på mobilen. Når det er sagt, fikk ikke Andrew Park Multipoint til å fungere i det hele tatt i testen jeg linket til ovenfor. Dette kan imidlertid skyldes at han bruker en litt sær løsning med en Bluetooth-dongle til PC-en, som kanskje ikke "slipper" signalet slik den skal, da PCen ikke ser på disse donglene som bluetooth, men en tilkoblet lydenhet. Uansett greit å være oppmerksom på det. Må vel kanskje bare være forberedt på å bruke returretten om det ikke skulle fungere. Samtidig er det litt dritt da man ikke nødvendigvis har noen alternativer med like god lydkvalitet å bytte til om det ikke skulle fungere tilfredsstillende. Å nedgradere lydkvaliteten er vondt, da er det ofte like greit å være lykkelig uvitende 😅 Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet fredag kl 14:46 Del Skrevet fredag kl 14:46 Noe å anbefale av gode bluetooth buds da? Etter andre paret Sennheiser Momentum 4 ble sendt i retur har jeg valgt å gå for BUDS. Mer praktisk når jeg er på jobb. Bowers & Wilkins Pi8 skulle være alternativet med best lyd og det jeg har prøvd nå noen uker. Men så dårlig mikrofon til handsfree samtaler har jeg aldri hatt før. Bare det at jeg går fra kontoret ut til bilen genererer så mye støy at man ikke blir forstått i motsatt ende av samtalen. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet fredag kl 19:09 Del Skrevet fredag kl 19:09 Nå venter jeg på noe nytt igjen, men nå er det nok for en stund... Men ocd følte at de nye Sennheiser fortjener mer Watts og sånn.. Og det var 50% salg på en highendish vare... fra iFI..... 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå