Foslo84 Skrevet 7. august 2020 Del Skrevet 7. august 2020 KoKo_ skrev (22 minutter siden): Er du sikker på at du snakket om en DAC? Snodig om den ikke har optisk eller coaxial, om det er en DAC... https://duet.no/produkt/jds-labs-atom-dac/ Hadde visst berre usb ? Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 7. august 2020 Del Skrevet 7. august 2020 Ikke så uvanlig blant de billigste DAC'ene det? Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 7. august 2020 Del Skrevet 7. august 2020 Beklager, ja det er det. Ble fintet ut av at du sa den kun hadde RCA Lenke til kommentar
Foslo84 Skrevet 7. august 2020 Del Skrevet 7. august 2020 Synd eg ikkje fortsatt har chord mojo.Men den må lades før bruk og blir veldig varm.Kunne tenkt meg stasjonær amp/dac.Skal no teste btr5 litt mere framover.Men ser jo for meg at ein stasjonær amp har mere kraft Lenke til kommentar
Fantomtegningen Skrevet 8. august 2020 Del Skrevet 8. august 2020 Tok nettopp leap of faith og bestilte Mayflower Electronics ARC MK2, etter flere timer med research om dac/amps. Falt på den da den har dac/amp combo med mic input med forsterker og likeretter. Også pga den er driverløs og kan brukes på alt med USB. Tenker på sikt blir det inkjøp av Røde Procaster til bruk med den (selv om jeg ikke streamer). Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 8. august 2020 Del Skrevet 8. august 2020 Fantomtegningen skrev (3 minutter siden): Tok nettopp leap of faith og bestilte Mayflower Electronics ARC MK2, etter flere timer med research om dac/amps. Falt på den da den har dac/amp combo med mic input med forsterker og likeretter. Også pga den er driverløs og kan brukes på alt med USB. Tenker på sikt blir det inkjøp av Røde Procaster til bruk med den (selv om jeg ikke streamer). Du må vel ha en XLR interface for å drifte en Procaster? Lenke til kommentar
Fantomtegningen Skrevet 8. august 2020 Del Skrevet 8. august 2020 2 minutes ago, Evil-Duck said: Du må vel ha en XLR interface for å drifte en Procaster? De trenger ikke phantom power ifølge Røde. Så blir en XLR til TRS kabel. Lenke til kommentar
Foslo84 Skrevet 9. august 2020 Del Skrevet 9. august 2020 (endret) https://duet.no/produkt/rme-adi-2-dac-fs/ Denne virker inntressant da den har både innebygd dac og amp.Og egen utgang for hodetelefoner og ein til iems.Men prisen var selvsagt litt stiv.Veit ikkje kor mye en kan forvente i forbedring av hodetelfoner/iems i forhold til dragonfly cobalt og fiio btr5 og om det er verdt prisen.Ser den har inngangene eg kunne tenkt meg.Men den mangler mqa. Endret 9. august 2020 av gertost36 Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 9. august 2020 Del Skrevet 9. august 2020 Mangel på mqa-støtte er et bevisst valg fra ganske mange produsenter av DACer (inkludert RME) fordi det er unødvendig å innføre og støtte en standard som kun er til for å melke lisenspenger og fordyre produktene. MQA kan dø en stille død for min del... Lenke til kommentar
oOF Skrevet 9. august 2020 Del Skrevet 9. august 2020 Den får jo gode kritikker rundt om ser det ut for. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 9. august 2020 Del Skrevet 9. august 2020 Ingen XLR i front på den der da Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 9. august 2020 Del Skrevet 9. august 2020 Sitter å venter på at Duet skal ta inn Schiit Modium... Så kan jeg endelig stacke Valhallan ? Ser så feil ut med en Valhalla og lille Modin ved siden av. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 9. august 2020 Del Skrevet 9. august 2020 2 hours ago, KoKo_ said: Mangel på mqa-støtte er et bevisst valg fra ganske mange produsenter av DACer (inkludert RME) fordi det er unødvendig å innføre og støtte en standard som kun er til for å melke lisenspenger og fordyre produktene. MQA kan dø en stille død for min del... Ja vi trenger ikkje mere slikt for å si den sånn. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 9. august 2020 Del Skrevet 9. august 2020 Noen som kan oppdatere en uinvidd på dette? Er MQA-kodeket «bedre» på noen som helst måte? Lenke til kommentar
Foslo84 Skrevet 9. august 2020 Del Skrevet 9. august 2020 https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=57521113 Ble anbefalt denne på head-fi.Men da må eg ha dac i tillegg.Noen som har erfaring med denne ampen? Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 9. august 2020 Del Skrevet 9. august 2020 (endret) gertost36 skrev (2 timer siden): https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=57521113 Ble anbefalt denne på head-fi.Men da må eg ha dac i tillegg.Noen som har erfaring med denne ampen? Hvorfor trenger du å betale 4k for å forsterke signalet? Og hvorfor enda mer penger på å konvertere digital til analog når du allerede har det innebygd i PC-en? Mye bedre å laste ned en software EQ til PC-en din for å tilpasse lyden slik du ønsker. Dessverre mye snakeoil i lydverden... Endret 9. august 2020 av PgUp Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 9. august 2020 Del Skrevet 9. august 2020 2 hours ago, gertost36 said: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=57521113 Ble anbefalt denne på head-fi.Men da må eg ha dac i tillegg.Noen som har erfaring med denne ampen? Ble du anbefalt denne av selve selgeren? ? Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 9. august 2020 Del Skrevet 9. august 2020 Ser da ut til å være en fin forsterker det der? Klin en DAC oppå toppen og du er good to go Lenke til kommentar
Foslo84 Skrevet 10. august 2020 Del Skrevet 10. august 2020 Nei ikkje av selgeren ? Men ein i utlandet ifra head-fi.Ser der er ein som selger ein brukt ein til 2000 kr på finn.Har dragonfly cobalt og fiio btr5,så mulig eg venter litt og sparer opp litt og ser kva som dukker opp.Ser mange anbefaler schiit.Men ser ut til at duet.no er utsolgt for det meste. Lenke til kommentar
Foslo84 Skrevet 10. august 2020 Del Skrevet 10. august 2020 PgUp skrev (9 timer siden): Hvorfor trenger du å betale 4k for å forsterke signalet? Og hvorfor enda mer penger på å konvertere digital til analog når du allerede har det innebygd i PC-en? Mye bedre å laste ned en software EQ til PC-en din for å tilpasse lyden slik du ønsker. Dessverre mye snakeoil i lydverden... Hadde true-fi appen på pcen.Den funket bra på enkelte headsett. ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå