Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile

miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
4 minutes ago, MariusJS said:

Derfor jeg hadde litt lyst på fullt Schiit setup, har hørt en del bra om duet fra venner

Nye Magni 3+ Heresy kan du da vel kjøpe hvis de fortsatt har den inne ? noe mindre kraft enn SMSL / THX men ellers ser tallene veldig like ut. 

Lenke til kommentar
50 minutes ago, Swoosh said:

SP200 skal visst støye med veldig følsomme saker. I hvert fall IEM's. 

Jeg er veldig enig i full Schiit rig. 789 har kun 1 års garanti, 3 år for 887.

Asgard 3 da eller?

Hadde jo ganske originalt sett på Jotunheim, men den er visst gammel :roll:

Lenke til kommentar
MariusJS skrev (19 minutter siden):

Asgard 3 da eller?

Tja... Audio Science Reviews har ikke testet den enda. Jeg skal ikke selge deg inn i min tro heller. Bor du i nærhet av Oslo eller Bergen er det jo bare å ta en lytt? 

Jotunheim ble faktisk ikke anbefalt av ASR, men SBAF har gitt den ok målinger. Samtidig har den fått nok av bra anmeldelser rundt om.

Lyr 2 ble anbefalt av ASR, og det ligger en tilsalgs. Noe å vurdere, om man ikke vil ha Lyr 3. 

Lenke til kommentar
43 minutes ago, MariusJS said:

Asgard 3 da eller?

Magni Heresy har etter målinger bitte litt bedre tall enn Asgard 3 men burde ikke kunne merkes.
Asgard 3 har mer kraft (i praksis 2-3 dB) og mye bedre volum knob utifra det jeg har lest. Pluss du kan legge til DAC kort.

Endret av Rajak
Lenke til kommentar
Rajak skrev (3 minutter siden):

Magni Heresy har etter målinger bitte litt bedre tall enn Asgard 3 men burde ikke kunne merkes.
Det Asgard 3 har mer kraft (i praksis 2-3 dB) og mye bedre volum knob utifra det jeg har lest. Pluss du kan legge til DAC kort.

Har ASR målt den? Finner det ikke... 

Lenke til kommentar
18 minutes ago, Swoosh said:

Har ASR målt den? Finner det ikke... 

sammenligna in-house målingene dems under "specs" på siden. Hvis jeg leser riktig nå så ser det ut til at i Low Gain så er de helt like men i High Gain så får asgard et overtak i kraft og distortion. Pluss Asgard har innebygd PSU mot Heresy sin feite klump som er plagsom å koble til xD

Endret av Rajak
Lenke til kommentar

Anyways, man kan se på specs hele dagen lang men man må prøve ut tingen for å se om øret liker lyden. Enten gå innom butikken hvis du bor nærme og ta en lyttetest eller så bestiller du de AMPsa du tror du vil kjøpe og tar i bruk angreretten etter at du har funnet det du liker :D 

Endret av Rajak
Lenke til kommentar

Da blir det kjøp av Denon AH-D7200 uten å ha lyttet på de først. Har D5000 fra før av, så blir nok en fin oppgradering utifra tester og foruminnlegg jeg har lest. Ikke fullt så "boomy bass", og "harsh treble" som D2000/D5000 har på enkelte opptak.

160715-DENON-AH-D7200-detail-03-11181.jp

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har du prøvd noe så enkelt som å bytte hodeputene på D5000? Hodeputene virker å gjøre ganske stor forskjell på Fostex-type hodetelefon etter min erfaring.

Forøvrig tipper jeg du blir fornøyd, jeg kunne tenkt meg å prøvd dem også.

Endret av oOF
Lenke til kommentar

Hmmmm, Bifrost DAC'en jeg så på var visst v1 uten multibit, så da var det jo ingen super deal...

Vurderer Asgard 3 med multibit addon, men har også to andre muligheter jeg har sett på, den ene er SMSL SU-8 + S.M.S.L SP200 og den andre er Aune S7 Pro + en eller annen DAC

Noen som har noen tanker/forslag? :)

Lenke til kommentar
22 hours ago, MariusJS said:

Hmmmm, Bifrost DAC'en jeg så på var visst v1 uten multibit, så da var det jo ingen super deal...

Vurderer Asgard 3 med multibit addon, men har også to andre muligheter jeg har sett på, den ene er SMSL SU-8 + S.M.S.L SP200 og den andre er Aune S7 Pro + en eller annen DAC

Noen som har noen tanker/forslag? :)

Kjøp Asgard 3 med multibit hvis du vil ha 5 års reklamasjon ? 

Har selv Aune X1S(DAC)+X7S og JDS Labs EL AMP 2 + EL DAC 2 som jeg er veldig fornøyd med.

Endret av Rajak
  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 4/13/2020 at 10:33 PM, oOF said:

Har du prøvd noe så enkelt som å bytte hodeputene på D5000? Hodeputene virker å gjøre ganske stor forskjell på Fostex-type hodetelefon etter min erfaring.

Forøvrig tipper jeg du blir fornøyd, jeg kunne tenkt meg å prøvd dem også.

Har bare brukt standard-putene. Hadde vært interessant å prøvd andre puter da, samt Lawton mod.

Lenke til kommentar

Førsteinntrykk av helt nye Denon D7200 vs D5000:

Tydelig bedre soundstage og skarpere/mer kontant lyd. Lyden er generelt mer "smooth". Diskanten er mer dempet og mellomtonen er mer framtredende. Så godt fornøyd med lyden av disse. Blir spennende å høre om de åpner seg en del med 100 timer break-in tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...