w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 8. november 2019 Del Skrevet 8. november 2019 Kan være lurt å kjøpe inn en DAC også om du ikke har en liggende å støve. Hva gjør en DAC egentlig? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 8. november 2019 Del Skrevet 8. november 2019 Hva gjør en DAC egentlig? Digital Audio Converter. "Lydkort" Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 8. november 2019 Del Skrevet 8. november 2019 Digital Audio Converter. "Lydkort" Aaah gir mening det ja. Da ble det plutselig ikke så billig å oppgradere likevel... Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 8. november 2019 Del Skrevet 8. november 2019 Som Nizzen sier så er det vel mer eller mindre et lydkort. Du kan vel kjøpe en 3.5mm jack til RCA kabel og ta det direkte ut fra PC til forsterker (Nå bare anntar jeg at du skal bruke PC som lydkilde), men usikker på hvor god lydkvalitet du får ved å gjøre det slik Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 8. november 2019 Del Skrevet 8. november 2019 Trodde schiit forsterkeren gikk på USB? Hvis jeg må bruke 3.5mm jack blir det vel ikke noe forskjell mellom internt lydkort og eksternt, hovedsaklig det interne jeg vil bort fra. Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 8. november 2019 Del Skrevet 8. november 2019 Schiit sine dacer må ha usb eller toslink. Også går lyden videre til forsterker fra dac med RCA. De har noen kombinerte bokser med innebygget dac i forsterkeren. Men disse koster litt. Lenke til kommentar
Deimos_Anomaly Skrevet 8. november 2019 Del Skrevet 8. november 2019 Schiit Fulla eller lignende integrert DAC/amp er jo et alternativ om du vil ha en enkelt boks til en rimelig penge. Den nye versjonen av Fulla har og mikrofoninngang. Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 8. november 2019 Del Skrevet 8. november 2019 Det frister med en opgradering igjen. Denne gangen oppgradere fra Schiit Asgard 2 til Asgard 3. Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 8. november 2019 Del Skrevet 8. november 2019 Schiit Fulla eller lignende integrert DAC/amp er jo et alternativ om du vil ha en enkelt boks til en rimelig penge. Den nye versjonen av Fulla har og mikrofoninngang. Den var jo snasen, blir nok den jeg kjøper Til å starte med. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 8. november 2019 Del Skrevet 8. november 2019 Kikket på brukte? Hifisentralen og finn f.eks? Slites jo ikke ut akkurat, masse fine ting å finne om man er litt tålmodig Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 8. november 2019 Del Skrevet 8. november 2019 Noen merker jeg burde se etter når det gjelder DAC og forsterkere på bruktmarkedet? Har null peiling på hva som er bra eller ikke Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 10. november 2019 Del Skrevet 10. november 2019 Noen som har prøvd Ollo? https://www.olloaudio.com/studio-headphones Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 11. november 2019 Del Skrevet 11. november 2019 Noen merker jeg burde se etter når det gjelder DAC og forsterkere på bruktmarkedet? Har null peiling på hva som er bra eller ikke Må vel helst ha noe nyere, Dacs går ut på dato kan en vel si?? Iforhåld til ny teknologi og forskjell. Får vel greie nye Dacs til 1000-3000kr... Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 11. november 2019 Del Skrevet 11. november 2019 (endret) Trodde schiit forsterkeren gikk på USB? Hvis jeg må bruke 3.5mm jack blir det vel ikke noe forskjell mellom internt lydkort og eksternt, hovedsaklig det interne jeg vil bort fra.Jo, er forskjell. Har mye med chipsett og hvordan det er laget... Lydkort har ulempe med at det sitter koblet i data,og det gir endel støy fordi det deler strømforsyning. En Dragonfly feks med jack til phono tror jeg gir endel bedre enn intern kort. Om du ikke synes det, så kan du bytte tilbake og heve kjøpet lett. Den deler vel strøm også, men på en annen måte... Endret 11. november 2019 av Gouldfan Lenke til kommentar
Pop Skrevet 11. november 2019 Del Skrevet 11. november 2019 Om man tar jack ut fra pc (analog) havner sjelden lyden i en dac, som altså får digitale signaler inn. Eneste unntaket vil vel være om du har en enhet som kan reklokke signalet, men da snakker vi som regel langt høyere prisklasser. En Dragonfly tar jo imot signal via usb (digitalt) og sender videre analog lyd. Vil man bort fra intern pc-lyd er det digitalt ut som gjelder. Du tar da ut via usb, optisk eller bnc. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 11. november 2019 Del Skrevet 11. november 2019 Om man tar jack ut fra pc (analog) havner sjelden lyden i en dac, som altså får digitale signaler inn. Eneste unntaket vil vel være om du har en enhet som kan reklokke signalet, men da snakker vi som regel langt høyere prisklasser. En Dragonfly tar jo imot signal via usb (digitalt) og sender videre analog lyd. Vil man bort fra intern pc-lyd er det digitalt ut som gjelder. Du tar da ut via usb, optisk eller bnc. Jeg misforstod å tenkte han mente utsignal till anlegget. Var jo litt dumt å misforstå dette da.... Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 15. november 2019 Del Skrevet 15. november 2019 Hahaha ? The Nitpicker på høygir. Han er ganske kresen sånn jeg kjenner ham. Vet ikke helt hva annet han har prøvd, men han likte vist Denon. Lenke til kommentar
edge Skrevet 26. november 2019 Del Skrevet 26. november 2019 (endret) Ser at Komplett kjører Audeze Mobius til 3400,- denne uka. Noen som har erfaringer? Hadde vært kjekt med et lukket headset som spiller like fint (eller finere?) enn Fidelio x2ene mine, men samtidig kan brukes blant folk, samt til gaming. Endret 26. november 2019 av edge Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 29. november 2019 Del Skrevet 29. november 2019 Nye hodetelefoner. Supra Nitro-X over ear. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 29. november 2019 Del Skrevet 29. november 2019 Supra, er ikke det ett skomerke? Ble skeptisk nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå