Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du vil ikke bli skuffet :D

 

Forresten, noe jeg lurer på :) Jeg har et stereoanlegg koblet til pcen gjennom lydutgangen til hovedkortet. Det er helt standard billigsystem av merke JVC bestående av to høytalere og en forsterker med CD-rom osv (kostet ca 4000) som jeg kjøpte for fire år siden. Forsterkeren har utgang til hodetelefoner. Kan denne brukes som hodetelefonforsterker, eller må jeg ha forsterker som er opprinnelig laget for bruk av hodetelefoner?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Jeg var innom Lefdal i dag i forbindelse med handling av julegaver, uansett så hadde de Sennheiser HD 650 på utstilling og jeg benyttet sjansen til å prøve dem. Det angrer jeg sårt på nå, jeg er redd det kan svi når vi kommer over nyttår. :p Dette er og blir en farlig interesse.

Lenke til kommentar
Jeg var innom Lefdal i dag i forbindelse med handling av julegaver, uansett så hadde de Sennheiser HD 650 på utstilling og jeg benyttet sjansen til å prøve dem. Det angrer jeg sårt på nå, jeg er redd det kan svi når vi kommer over nyttår. :p Dette er og blir en farlig interesse.

 

Det skal jeg love deg. Har svidd av godt over 10 lapper de siste månedene, selv om jeg egetlig ikke kan ta meg råd til det :)

Lenke til kommentar
Hei. Eg har ein forsterkar type Rotel RSX 1056, men denne har ikkje hodetelefonutgang. Er det noko ein kan kjøpe i tillegg slik at ein får mulihet til det? smile.gif

 

En hodetelefonforsterker :D

 

De fleste vanlige forsterkere er veldig gode på å forsterke lyd til høytalere men de er ikke mye å skryte av på hodetelefonfronten. Du bør absolutt investere i en skikkelig source og amp hvis du skal kjøpe dyre / tungdrevne hodetelefoner elllers blir det en flaskehals som ødelegger.

 

Har prøvd mine HD650 på en NAD C315BEE forsterker og lyden blir jo kun litt bedre enn et KOSS headset. Med ASUS kortet kan jeg lukke øyene og sverge at en artist sitter 3 meter borte fra meg på et live opptak. Fordelen med et lydkort er jo og at den kan tweake lyden slik at den blir meget meget bra til sangen og at den gjør det med superb kvalitet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Nå er det ikke meningen å være veldig krass her Bloodwake, men jeg synes du skal være litt forsiktig med uttalelsene dine. Du har hatt et par ting i løpet av de siste sidene som jeg har stusset litt på. Blant annet så opplyser du at lydkortet som du nevner flere ganger her (og generelt skryter opp i skyene) er tilkoblet lysnettet (230V) som så vidt jeg kan se er feil. Lydkortet er gjerne tilkoblet strømforsyningen i datamaskinen, men denne leverer ikke 230V på sekundersiden. Dessuten vil ikke dette ha noe å si da det er strømmen og ikke spenningen som vil være avgjørende for hvor mye kraft en forsterker kan levere.

 

Samtidig så skriver du i posten over her: "Har prøvd mine HD650 på en NAD C315BEE forsterker og lyden blir jo kun litt bedre enn et KOSS headset." du bør være forsiktig med denslags generalisering. Bare fordi portapro er oppskrytt og generelt hatet hos audiofile så vil ikke det si at Koss ikke kan lage skikkelige hodetelefoner også.

Endret av Slettet+oiasdf79
Lenke til kommentar

Presiserte litt dårlig, mente da koss prota pro. Vet koss har veldig bra headset, som elektrostatic osv. Generaliseringen var fordi veldig mange har koss porta pro og kan relatere til hvordan de er: helt greie :D

 

Og ja den er koblet til power supplyen, igjen dårlig presisering. Koble 230 volt inn på et kretskort ville bety store (!) problemer. Bra du følger med da :D

 

Poenget er å sette ting litt i perspektiv, noe som kanskje ikke blir helt 100% empirisk, men samtidig er jeg veldig overbevist om at ASUS kortet er absolutt bedre en hva du får til samme prisen av DACer og amplifier (1500 kr). Selv om det selvfølgelig kan bli bedre med en bedre amplifier som f.eks en Darkvoice 332 som skal være veldig bra til spesielt HD650 (og sikkert andre). Men den kan drive HD650 med meget bra resultat :D Og den formeningen er jo subjektiv som alt annet.

Lenke til kommentar

overasket over hvor liten Abrahamsen V6 DACen var ! men er jo vertfall i hus , og fått prøvelyttet litt RCA utgangene . og synst dette låter skammbra sålangt ! og at denne DACen skal løfte seg flere hakk balangsert setter ikke noen stopper for min ekstase! Ray Samuels forsterkeren er og forøvri komt i hus , men mangler enda noen klokker og kabler så får egentli ikke brukt denne enda :p. for se om jeg får tid til å knipse noen bilder i dag.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Hei =)

 

Jeg har lest MYE i denne tråden og har funnet ut at lydkortet som følger med HKet mit ikke er av strålende kvalitet :p

 

så jeg tenker på å skaffe en DAC/hodetelefonforsterker

bruker for tiden et AKG k518 ikke verdens beste men funker bra sammen med laptop og mp3 spiller og med andre kraftigere systemer.

 

jeg trenger noe som kan spille av til headset og til anlegget mitt (harman kardon soundsticks)

om jeg må switsje over noen kabler så er ikke det det værste som kan hende da.

 

men har noen noen tips til en hodetelefonforsterer og eller DAC for en som vil bevege seg bort fra et crappy asus supremeFX kort og til dedikert hardware?

Lenke til kommentar
Ekstremt pent! Kan du skriva litt av kva dei komponentane heiter, og funksjonen? For ein nybegynnar ... :)

 

Den største svarte 2 delte greia med spikes er en hodetelefon forsterker av typen Apache som er bygget av ray samuels i USA

http://www.raysamuelsaudio.com/products/apache

 

Den pene greia med gull knapper er en Abrahamsen digital til analog konverter , altså et slaks lydkort . den lille greia med grønt lys er forsterkeren eller energizeren som det egentlig heter til koss elektrostatene som står oppå abrahamsen DACen.

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...