Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile

miCro

Anbefalte innlegg

Følgende formater er støttet out of the box:MP3, MP4, AAC, CD Audio, WMA, Vorbis, Opus, FLAC, WavPack, WAV, AIFF, Musepack, Speex, AU, SNDMen så har jo foobar et hav med "components"/Plugins som vil gi støtte for hva du enn måtte ønske av formater og funksjoner.

Talk, vet du grense for oppløsning? Bit osv?

Jeg har litt nerver nå, venter telefon imorgen, om jeg kan få

Sony WH 1000 M3 på salg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor er det tilbud på wh 1000?

Jeg rakk det

Hvor er det tilbud på wh 1000?

Jeg rakk det ikke. Tror det har vært tilbud over hele verden.

Sony har ofte sånne tilbud.

Denne gangen hadde iallefall Elkjøp og noen telefon abonnement tilbud på gratis Sony WH1000 3 eller 499-kr cash sammen med den nyeste topp mobil Sony Xperia 1, til ca 9400,- med avbetaling...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

https://drop.com/buy/massdrop-x-koss-esp-95x-electrostatic-system

Er fryktelig fristet til å slå til på disse nå som de er ute på drop, eide orginalene ESP 950 tidligere og er vel så langt de hodetelefonene jeg angrer mest på at jeg solgte. Helt utrolig mye lyd for pengene her med mindre endringene i drop versionen har fjernet det jeg i likte best med orginalene. Litt skeptisk at de skriver at de er tunet for mer bass, for det må nødvendigvis komme på bekostning av noe annet  :hmm:

Lenke til kommentar

Da har jeg snopt litt. Det ble Amiron Wireless til trådløs hjemme bruk. Vurderte lenge å kjøpe ett par DT1770pro men slo det fra meg. Nå fikk jeg disse til under 5K så da er 2 itches scratched.

post-22149-0-57759500-1564583569_thumb.jpg

Jeg bruker Sony WH-1000XM3 når jeg er på farten (Beyerene er imo for tunge og har ikke NC).

• Liker 2
Lenke til kommentar

Snip

Fete klokker det der. Ikke familiær med Beyerene men har et nært forhold til WH-1000XM3 da disse stort sett sitter på hodet mitt halve dagene på jobb og når jeg reiser, kom gjerne med en oppdatering på hvordan Beyerene er i forhold til Sonyene :)

Over til noe litt annet, etter å ha sett Zeos sin review av ESP 95X endte jeg opp ned å brenne 514 dollar på ett par av disse, som da markerer mitt andre hodetelefonkjøp der jeg kjøper opp igjen hodetelefoner jeg tidligere har eid og solgt. Først HD800 og nå Koss ESP 950  :p . Tror jeg bare må slutte å selge hodetelefoner...

Endret av Evil-Duck
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nye albumet er ikke ute enda, 30. August er forventet lanseringsdato, med mindre de drar noe plutselig ut av hatten sin, man vet jo aldri med TOOL. Det som er saken nå er at de omsider har lansert musikken sin digitalt, frem til nå har du måtte kjøpt fysisk  media og eventuelt rippet disse for å få musikken deres digitalt,  som har gjort at det har vært noe begrenset jeg har fått lyttet til bandet de siste årene til tross for jeg er svært gla i musikken deres :) 

Lenke til kommentar

Ikke beste lyden såklart, men fikk meg et par Powerbeats Pro nylig. Liker i grunn ikke Beats-produkter (dette er det første jeg faktisk liker), men disse virker å fungere utmerket til trening. Basstung og middels lydkvalitet, men med tanke på funksjonaliteten de har og størrelsen så er det fortsatt ganske bra. Perfekt til gymmen eller en joggetur. Var litt redd at man måtte ha iPhone for å få maks ut av de men fungerer utmerket på Android også, heldigvis.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøpte ett par Beats Pro brukt for mange herrens år siden når beats populariteten var på topp, mest for å se hva "all the fuzz" handlet om og fordi jeg viste at jeg kunne flippe de veldi enkelt uten å tape en krone. Ikke det værste jeg har hørt, den overdrevne bassen tilslørte det meste til en viss grad, så til en del typer musikk fungerte det ikke i det heletatt, men til visse typer musikk var det veldig morsome å dynamiske hodetelefoner. Mulig Powerbeats Pro har en annen lydsignatur men uansett tipper jeg nok at den typiske beats lydsignaturen fungerer strålende til trening om det er hovedbruksområdet, ikke noe vits me høyoppløste greier for analysering av musikken da :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kan dere peke meg en retning? Uansett hvor, egentlig. Bare anbefal meg noe dere har vært fornøyd med..

Bosituasjonen nå tilsier at musikk og spilling fremover må nytes med hodetelefoner. Har i den sammenheng lyst å spandere på meg noe nytt.

Har ganske lite erfaring med cans. Eier nå HD598, har også hatt og solgt HD650, og Hifiman He-400i. Likte ikke HE-400i. Av disse er det kun 598 som har falt best i smak, og de to andre ble som resultat solgt og glemt fort. HD650 hørtes flat og kjedelig ut sammenlignet med 598ene.

Har selv vurdert Beyerdynamic DT-1770 eller 1990 Pro. Men har lyst å teste begge før jeg bestemmer meg.

Lenke til kommentar

Hvilken kilde og eventuelt forsterker har du? Og hva er øvrige grense for hva du kunne tenke deg å bruke? vil du helst ha lukkede eller åpne hodetelefoner?

Om du er ute etter noe som er litt likere HD598 er det kanskje HD600, HD700 og HD800S litt mer opp din gate. HD650 er ganske laxed hodetelefoner med en del low end, ganske varm/avslappet mellomtone som sikkert for noen kan virke litt kjedlig ja. Men disse krever litt av kilden de er tilkoblet. Så enklere å gi ett litt skikkelig svar når en vet budsjett og hvilket oppsett du har :) 

Lenke til kommentar

Om jeg får solgt det jeg har så skal jeg kjøpe Schiit Vali 2 og Modi 3. Blir ikke kjøpt en eneste plugg før jeg blir kvitt det jeg har nå :p Det skal kobles til pc og spillkonsoll.

Har som sagt ikke prøvd så mye, så kan ikke si at jeg vet hva jeg vil ha. Men kunne tenkt meg noe med litt punsj i. Hører mye på rap, hip-hop og rolige rock-sjangere. Dette sier meg at lukkede klokker bør være i min gate. Men er redd jeg vil savne luftigheten om jeg går permanent over til noe lukket. 

Øvre smertegrense på hodetelefonene i seg selv må være rundt 4500.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...