Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da blir oppsettet jeg får i orden rundt jul seendes slik ut

 

DAC : Abrahamsen V.6 koblet til med USB til PCen

Forsterker : Ray Samuels Apache

Kabler : Kimber Kable TIMBRE Balansert Switchcraft XLR fra DAC til apachen og Di marzio RCA kabler fra DAC til koss energizeren

Hodetelefoner : Sennheiser HD 650 med A Pure Sound XLR kabler , Koss ESP 950 og kansje en balangsert AKG K701 med tiden

 

Og jeg som trodde jeg hadde blitt ferdig meg headphones... :p

 

Men ser fram til å få dette i orden :)

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar
Hei igjen. Her om dagen kom jeg over en annen hodetelefonforsterker, nemlig John Blue hydra. noen som har hørt om den?:p står om den eller Gilmore lite bare at hydra'n finnes i norge og er nesten like dyr..

 

Hei..Johnblue Hydra er ganske nytt..faktisk er Norge det landet hvor produktet selges først.Verdenspremiere!

 

Du kan besøke Rolf og Morten @ Norsk Audio Teknikk- ( Ullevålsveien 13 i Oslo) for eventuell test eller lån.

 

mvh

 

Moiz

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Når man først er inne på K701, hvordan lyder disse i forhold til Beyerdynamic DT770, Denon AH-D2000, Shure SRH840 eller Sennheiser HD650? :) Jeg kan tenke meg at de er mye mer beskjeden, altså at de har mye mindre bass, men er mer balansert. Kan dette stemme? Er intressert i å høre på de, men jeg vet ikke om noen i Bergen som selger dem. :)

Endret av Slettet+oiasdf79
Lenke til kommentar

jeg har ikke hørt akkurat K 701 men hadde et par K 401 på lån en måneds tid , og de skal ha ganske likt lydbilde slik jeg forstår det. Synst de hadde en enorm Soundstage , noe jeg likte veldig godt , men samtidig var de ganske så nøytrale og ikke så mye trøkk i samenlignet med HD 650 så bassen manglet de en god del på, uten at det hadde så mye å si på mesteparten av musikken jeg brukte de til å høre på.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Da tror jeg kanskje at jeg skal satse på HD650 i stedet, men til gjengjeld så har jeg jo allerede DT770 og kjøper kanskje SRH840 og da burde jeg jo være dekket når det kommer til bass-tunge hodetelefoner. Jeg får finne meg en plass som selger dem og få hørt på dem tror jeg. :)

Lenke til kommentar

Jeg har veldig lyst på HD 650. Men litt usikker på om jeg har igjen så veldig mye for det, men regner med at min Beresford Caiman klarer å drive dem greit. Har i dag HD 555, og trives egentlig greit nok med de, er alle lovordene om HD650 forlokkende i disse juletider.

 

Burde vel egentlig hatt en Caiman til, og koblet den på tven om jeg kjøper meg ny tv også.

 

Noen som har erfaringer med amp/dac i forhold til lyden som følger med canal digital/get hd signal? Vil det være en forbedring, eller er det lost cause?

Lenke til kommentar

HD650 er i en høyere klasse. DT770 er veldig gode til prislappen på 1700 kr mens HD650 er veldig gode til prislappen 2500 kr. Jeg vil kanskje påstå at DT770 er bittelitt bedre til filmer som har litt dårligere lydkilder men er langt unna HD650 på musikk. HD650 viser ikke noen nåde på litt dårligere kilder (low bitrate mp3 eller crap lydkilder på divx filmer) mens DT770 glatter mer over siden de ikke er like analytiske. Men har du skikkelig source så er HD650 langt forbi DT770.

Lenke til kommentar
HD650 er i en høyere klasse. DT770 er veldig gode til prislappen på 1700 kr mens HD650 er veldig gode til prislappen 2500 kr. Jeg vil kanskje påstå at DT770 er bittelitt bedre til filmer som har litt dårligere lydkilder men er langt unna HD650 på musikk. HD650 viser ikke noen nåde på litt dårligere kilder (low bitrate mp3 eller crap lydkilder på divx filmer) mens DT770 glatter mer over siden de ikke er like analytiske. Men har du skikkelig source så er HD650 langt forbi DT770.

 

Krever HD650 skikkelig utstyr? Det trengs litt mer enn et vanlig hovedkort for å kunne få utnyttet det på en "ordentlig måte"?

Lenke til kommentar
Det avhenger av hvor mye penger du har :D Men rundt 2000 kr er ikke å forakte.

 

Ah, har tenkt å legge ann ca 3/2,5 lapper til hodetelefoner som jeg skal bruke på pcen, men vil sikkert ikke få penger nok til både forsterker/lydkort og HD650. Burde jeg kjøpe noen billigere hodetelefoner og heller investere i et lydkort, eller satse alt på et par gode hodetelefoner?

 

Edit: Glemte at noen allerede hadde svart på det spørsmålet, fremdeles usikker på hvilke hodetelefoner jeg burde gå for. Om at HD650 kanskje blir litt "overkill"

Endret av christo123
Lenke til kommentar

Hvis PC-en skal være din kilde er det sikkert ikke så dumt å enten kjøpe f.eks. det foreslåtte Asus-lydkortet med integrert hodetelefonforsterker eller å kjøpe en DAC som du kan koble til PC-en (eller evt. en hodetelefonforsterker med USB-DAC - disse er gjerne enda litt dyrere enn de to førstnevnte alternativer).

 

Mange hi-fi-entusiaster vil garantert si at kilden er det aller viktigste, og at forsterkere og alt annet kommer i annen rekke. :)

Lenke til kommentar

Ja, det er lite vits å sitte med et konge anlegg hvis du har flaskehalsen helt i begynnelsen med lydkort/source. Da er det bedre å skaffe seg et skikkelig lydkort og eventuelt kjøpe eksterne forsterkere.

 

ASUS kortet har en innebygd forsterker som er koblet til 230 volten slik at den leverer helt utrolig kraftig og flott lyd. Jeg kan ikke øke lyden over 40% og den lyden jeg hører overgår lang det jeg har vært borti før av kvalitet. Kanskje HD650'ene ikke er helt uskyldige her da :D

 

Eneste grunnen du vil ha en ekstern DAC i denne prisklassen (det finnes selvfølgelig bedre enn ASUS kortet bare du går opp en del i pris) er hvis du vil ha noe fysisk på bordet ditt. Det er viktig å huske på at slike DAC'er er ofte produsert av små uavhenige firma slik at prisen blir veldig dyr i forhold til komponentene som blir brukt. Beresford Caiman har en DAC chip til 30 kr, det du betaler for er hovedsakelig alt arbeidet og de andre komponentene. Jeg tør å påstå at du må opp i 4000-5000 kr for å slå dette ASUS kortet med DAC og forsterker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...