Gouldfan Skrevet 17. mars 2018 Del Skrevet 17. mars 2018 Hva synes folket om Denon AH-GC20 blåtann-hodetelefoner..... Er det værdt et kjøp? Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 17. mars 2018 Del Skrevet 17. mars 2018 (endret) Ørepropper med ok kabel, helst flat, Android, svarknapp mic, pauseknapp og god lyd... Hva er bra? Budgett mellom 1000 og 2000 helst litt under 2 laken.. Endret 17. mars 2018 av Gouldfan Lenke til kommentar
kremt Skrevet 18. mars 2018 Del Skrevet 18. mars 2018 Noen prøvd Byron bt? Fått grei kritikk i lyd og bilde ser jeg. Ganske rimelig også. Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 18. mars 2018 Del Skrevet 18. mars 2018 (endret) Jeg synes AH-GC20 er nøytrale og gode, støydempingen er ikke allverdens. Men som skrevet på forrige side ville jeg ikke kjøpt noe som ikke har LDAC (eller aptX-HD hvis kilden din støtter det), det fjerner susingen man får med vanlig aptX/SBC. Noen som endte opp med å kjøpe Æon Flow (eller andre hodetelefoner) på OHC dine kampanjedager? Endret 18. mars 2018 av Saftis Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 22. mars 2018 Del Skrevet 22. mars 2018 Jeg synes AH-GC20 er nøytrale og gode, støydempingen er ikke allverdens. Men som skrevet på forrige side ville jeg ikke kjøpt noe som ikke har LDAC (eller aptX-HD hvis kilden din støtter det), det fjerner susingen man får med vanlig aptX/SBC. Noen som endte opp med å kjøpe Æon Flow (eller andre hodetelefoner) på OHC dine kampanjedager? Har oppradert Huawei P10 til Oreo 8.0.0 ifølge mobilens innstillinger skal den nå ha aptX og Ldac men ikke aptx HD.... Men jeg venter fortsatt på bekreftelse fra Huawei om det funker fysisk, er en svenske på saken siden forrige uke som oppdaterer meg. Han mente at AptX er bekreftet, men venter fortsatt på svar om Ldac. Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 24. mars 2018 Del Skrevet 24. mars 2018 Hva er en oppgradering fra Beyerdynamic Custom One Pro? Vil helst ikke betale 4000 kr for hodetelefoner med samme lydkvalitet. bruker en Line6 UX2 for hodetelefonene nå, kommer nok til å bytte den snart med noe annet som tar XLR mikrofon og sender analog out til høyttalerne Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 2. april 2018 Del Skrevet 2. april 2018 Å der knakk nok et par slidere på mitt DT770. Tror Beyerdynamic burde ha vurdert glassfiberforsterket plast til akkurat denne delen. Har allerede byttet slideren 2 ganger nå så de er visst ikke laget for daglig bruk over flere år. Prisen for slider repair kit er jo latterlig, så tenker jeg 3D printer nye denne gangen. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 2. april 2018 Del Skrevet 2. april 2018 (endret) Å der knakk nok et par slidere på mitt DT770. Tror Beyerdynamic burde ha vurdert glassfiberforsterket plast til akkurat denne delen. Har allerede byttet slideren 2 ganger nå så de er visst ikke laget for daglig bruk over flere år. Prisen for slider repair kit er jo latterlig, så tenker jeg 3D printer nye denne gangen. Bruker selv i hovedtrekk Audeze LCD-XC (oppgradert til rev 2 av Audeze) og LCD-4 (rev 2), brukes daglig - LCD-XC (har 2) har fungert feilfritt siden 2014. Bruker karbon-bøylen fra LCD-4 på alle (kjøpte 2 ekstra); ikke fordi den har bedre byggekvalitet, men den er mer behagelig å ha på over tid. Så oppsummert, kvalitet henger ofte sammen med pris - men synes dette er svakt av Beyerdynamic. Endret 2. april 2018 av TGB Lenke til kommentar
TGB Skrevet 2. april 2018 Del Skrevet 2. april 2018 Jeg vurderer hardt å oppgradere til analog 2 på mine Yggdrasil, noen flere her som har gjort dette? Alle Yggdrasil produsert etter oktober 2017 har oppgradert analog-del. Lenke til kommentar
bar1 Skrevet 2. april 2018 Del Skrevet 2. april 2018 (endret) ... Så oppsummert, kvalitet henger ofte sammen med pris - men synes dette er svakt av Beyerdynamic. Har brukt DT770 i privat og semiproff sammenheng siden de ble lansert (midten av 80tallet). Personlig har jeg aldri klart å ødelegge "sliderne" men har hatt "gjester" som har klart det med "fall" og forsøk på å ikke ødelegge frisyren når man tar hodetelefonen over ørene Kvaliteten på Beyerdynamic er god for prisklassen, spesielt hva angår bygg/konstruksjon. Problemet er norsk importør som tar ågerpriser på reservedeler. Re. Audeze; Beyerdynamic har aldri hatt batcher med generell feil på driver eller klokker som sprekker... Mr. A; Ta gjerne kontakt hvis du lager glassfiberforsterkede slidere. Endret 2. april 2018 av bar1 Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 2. april 2018 Del Skrevet 2. april 2018 Mye bruk er nok grunnen til at mine knekker gang på gang. Bruker de stortsett hver dag, hele dagen. Da blir det fort at man tar de av og på hodet en del ganger i løpet av dagen. Har dessverre ikke noe utstyr for å lage plastdeler med glassfiber, men har en 3D printer. Printet meg et par slidere i PLA som fungerte supert. Lenke til kommentar
bar1 Skrevet 2. april 2018 Del Skrevet 2. april 2018 Hvordan er PLA i forhold til plasten BD bruker (mykere/hardere/formbarhet)? Kan ta svar på pm. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 2. april 2018 Del Skrevet 2. april 2018 PLA er mykere en plasten BD bruker(regner med de bruker abs), men delen er en god del tykkere, så fleksibiliteten er bare en god ting. Bedre at den bøyer seg litt en at den knekker. Lenke til kommentar
bar1 Skrevet 2. april 2018 Del Skrevet 2. april 2018 (endret) Takk for svar. Holdbarheten bør øke når plasten kan bøyes på lik linje med fjærstålet i hodebøylen. Må skaffe meg en sånn 3D-plastprinter Endret 2. april 2018 av bar1 Lenke til kommentar
TGB Skrevet 5. april 2018 Del Skrevet 5. april 2018 Har børstet støv av Audeze LCD-4 (rev 2) etter at de har vært ubrukt i en god måned. Ahhh... nytelse; klarer ikke legge fra meg musikken; burde lagt meg for lenge siden Lenke til kommentar
TGB Skrevet 11. april 2018 Del Skrevet 11. april 2018 Tidal Master; er det bare meg eller er et eller annet galt med disse sporene? Blir sliten av å høre på dem over tid; klarer ikke helt sette fingeren på hva som gjør det. Har prøvd 24bit/96kHz og 24bit/192kHz spor lastet ned fra HDTracks, har ikke det problemet med disse. Lenke til kommentar
oOF Skrevet 14. april 2018 Del Skrevet 14. april 2018 Hakke Tidal, vil ikke betale mer enn hundrelappen jeg bruker på Spotify i måneden på streaming. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 15. april 2018 Del Skrevet 15. april 2018 Hakke Tidal, vil ikke betale mer enn hundrelappen jeg bruker på Spotify i måneden på streaming. Selv standardløsningen til Tidal (lossy) er bedre enn Spotify; rett og slett fordi programmet er bedre (man har mulighet til å gå direkte på hardware og dropper OS mixer osv). Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 15. april 2018 Del Skrevet 15. april 2018 "Direkte på hardware" høres usannsynlig ut, tviler på at Tidal selv utvikler og forvalter drivere for de tusenvis av DAC-er som eksisterer. Du tenker kanskje på at man kan velge hvilken enhet lyden skal spilles av på? Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 15. april 2018 Del Skrevet 15. april 2018 Tidal er i ferd med å gå konkurs. Vurderer å kjøpe BW P7 eller PX.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå