Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile

miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trådløse hodetelefoner som julegave til musikkglad far, viktigste kriteriet er maksimal komfort:

Sennheiser Momentum In-Ear Wireless M2 eller Bose SoundLink AE II Wireless?

Eventuelt noe annet? (må være lett på hodet).

Han har et par utslitte førstegenerasjons Bose Bluetooth hodetelefoner, men bruker mer og mer kablet in-ear når batteriet går tomt på Bose (noe som skjer fort for tiden).

https://www.prisjakt.no/product.php?p=4097522

https://www.prisjakt.no/product.php?p=3310498

Skal ikke skjære alle under en kam, men "gamle" mennesker pleier ikke like in-ear :)

Lenke til kommentar

Tyll Hertsens var ikke overvettes begeistret for Sennheiser HD 660S, noe som kanskje ikke er så rart siden de har samme driver som HD 700. Jeg tror jeg kunne likt dem, siden jeg likte HD 700 godt, men jeg kan umulig tenke meg at de er like komfortable som HD 700.

Lenke til kommentar

Juleferie (med unntak av et par timer jobb på julaften)! Kanskje jeg nå skal surre meg til å oppgradere Yggdrasil fra Gen 3 til Gen 5 USB ? 

Hvorfor?

AtW

Fordi de påstår den skal gi mye bedre lyd - tilsvarende som de beste eksterne USB=>SPDIF bridge. Har kortene liggende (et til hver), har bare ikke hatt tid til å montere dem.

Schiit USB Gen 5 bygger på et helt nytt prinsipp forøvrig. Det store spørsmålet er om Schiit USB Gen 5 er på nivå eller bedre enn Audiobyte HydraZ/ZPM kombinasjonen. Noe som i tilfelle vil være sensasjon, med tanke på kosten til HydraZ/ZPM.

Eller er du kanskje en av dem som mener at USB er USB; ferdig snakka? ;)

Eller var spørsmålet hvorfor jeg skulle jobbe et par timer på julaften kanskje?

Edit:

Av egen erfaring er SPDIF inngangene på Yggdrasil mye bedre lydmessig enn USB. Så det er verdt å prøve. Alle nye Yggdrasil fra Schiit leveres med USB Gen 5.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Har vært i butikk og testet Bang & Olufsen Beoplay H9. Liker lyden meget godt, og har sammenlignet med flere andre modeller i noenlunde samme prisklasse.

Dessverre synes jeg de er litt vel tungdrevne. Har testet dem med både iPhone 7 og Nexus 5x, og telefonens volum må skrus opp, ofte helt til maks. Selv da er det ikke fare for at lyden blir for høy.

Er det mulig å øke volumet ytterligere i appen som kan lastes ned fra B&O? Har prøvd Sony WH-1000XM2, og heller ikke disse spilte spesielt høyt. I tilhørende app kunne man likevel gjøre valg som gjorde at de spilte høyere, og det var ikke noe problem lenger. Håper dette også går an på H9, for det er de jeg helst vil ha. Siden jeg stort sett skal bruke dem hjemme, men synes støyreduksjon kan være greit å ha på fly, setter jeg lydkvalitet foran støydemping.

Lenke til kommentar

Jaybird, Jabra eller Bose. En av disse ville jeg gått for da i så fall. Har Jaybird X2 selv, og liker de ganske godt til trening men kunne tenkt meg å teste ut Soundsport Free fra Bose også

EDIT: Jeg ville gått for noe uten slynge/krage om du driver med noen form for Crossfit-aktiviteter, til og med den lille kabelen til mine X2 er plagsom om jeg skal jerke f.eks

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Har aldri skjønt meg på trådløse, men kanskje jeg er sær:p Bruker både tråd med dac på reise og hjemme.

Det er forskjellige settinger.. Jeg er også glad i kablet til mobilen...

Men trening er noe helt annet, det skal være så praktisk som mulig.. Det er ille å være bekymret for mobil og ledninger osv.. Det hender man setter seg fast eller at mobil faller ut når man er oppned osv...

Lydkvalitet og høyoppløst er ikke det viktigste på trening, bass og driv til å trene er viktigere samt det praktiske. Når det gjelder lydkvalitet, så synes jeg trådløse idag lyder veldig bra, til trening.

Derfor skal jeg få meg trådløse propper og en smart treningsklokke som kan Spotify..

Det skal bli sinnsykt mye bedre tror jeg.. Bare låse inn mobilen i garderobeskapet, og slippe alle bekymringer.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Dac til mobilen skjønner jeg ikke vitsen med, annet enn til tunge hodetelefoner..

Ellers enn det så synes jeg Harman Yamaha justering og de Dac brikkene som sitter i toppmodellene til Samsunger og Huaweier osv er helt rå.. 

LG er vel hakket over disse igjen..

Iphone vet jeg ikke noe om, annet enn at de vel kjørte Cirrus Logic når de hadde Jack. 

Siste iPhone jeg hadde som het 4S var veldig gode med BW P5, Samsung og Huawei idag er enda bedre enn dette.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Takk for hjelp, @bshagen.

Hadde et Bose QC35 tidligere, men kombinasjonen av briller, og at jeg bruker hatt til dress og cap sammen med skjorter til hverdags, gjorde st det ble solgt.

Endte faktisk opp med Bose QC30. Håper at nakkekragen forsvinner under skjortekragen, for å si det slik.

Kjøper kanskje Jaybird, Jabra eller Bose sine «treningsvariamter» etter hvert. Kanskje greit med bose sitt, mtp app.

Lenke til kommentar

Dac til mobilen skjønner jeg ikke vitsen med, annet enn til tunge hodetelefoner..

Ellers enn det så synes jeg Harman Yamaha justering og de Dac brikkene som sitter i toppmodellene til Samsunger og Huaweier osv er helt rå.. 

LG er vel hakket over disse igjen..

Iphone vet jeg ikke noe om, annet enn at de vel kjørte Cirrus Logic når de hadde Jack. 

Siste iPhone jeg hadde som het 4S var veldig gode med BW P5, Samsung og Huawei idag er enda bedre enn dette.

Jeg kjører lightning kabel med innebygd DAC fra Shure til mine Shure SE846 - det er ganske dramatisk forskjell på denne DACen og den som var innebygd i iPhone 6s+ (har prøvd samme telefon med innebygd DAC og ekstern DAC via lightning). Naturligvis er denne DAC/amp'en svært liten og er integrert i volumkontrollen (play/pause, volum opp/ned), uten at det påvirker størrelsen. Denne er naturligvis skreddersydd for kravene til SE846 IE når det gjelder forsterkerdel. Iphone bruker ikke lengre DAC for hodetelefoner; alt er digitalt - eneste steder man har dac er til intern høytaler (sannsynligvis den samme Cirrus Logic som var i forrige model med minijack plug (iphone 6s/6s+).

Personlig liker jeg bedre utformingen på minijack vs lightning (spesielt når telefon er i bukselomma); men helt klart at ekstern DAC (selv de små) gjør positive ting med lydkvaliteten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...