Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile

miCro

Anbefalte innlegg

TH-X00 kan være litt kvasse i toppen, så jeg har tatt ned både bass og diskant litt og økt mellomtonefrekvensene i Peace. Bruker du de originale øreputene til de? Jeg syns de har for liten åpning til ørene så jeg bruker Mr. Speakers Alpha eller Brainwavz Hydrid Pads til de i stedet.

Men jeg liker de godt.

Må disse kjøpes på massdrop, eller kan de kjøpes i Norge. Nye altså :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

TH-X00 kan være litt kvasse i toppen, så jeg har tatt ned både bass og diskant litt og økt mellomtonefrekvensene i Peace. Bruker du de originale øreputene til de? Jeg syns de har for liten åpning til ørene så jeg bruker Mr. Speakers Alpha eller Brainwavz Hydrid Pads til de i stedet. 

Men jeg liker de godt.

TP mod fungerer veldig bra på TH-X00 for å dempe diskant og er en 100% reversibel endring.

ZMF pads (Eikon og Ori) med Dekoni attenuator (eller hjemmelaget i tynn papp eller plast) gjør underverker med bass og komfort. Nye pads er også en 100% reversibel endring.

Endret av bar1
Lenke til kommentar

Det nærmeste du får er vel TH-600, ellers er nok TH-x00 eksklusive for massdrop.

Nærmeste er E-MU Wood/Teak som kan kjøpes direkte fra E-MU men har også vært solgt gjennom Massdrop.

Som TH-X00 fåes ørekopper i andre tresorter.

Er en "anelse" dyrere enn TH-X00 men du får med mulighet for kabelbytte...

https://sg.creative.com/p/headphones-headsets/e-mu-teak

https://www.massdrop.com/buy/e-mu-teak-headphones?mode=guest_open

Endret av bar1
Lenke til kommentar

Forøvrig tror jeg det er bassen som drar meg til TH-X00. I mine ører er den magisk når man bruker en forsterker som har nok styrke. Selv om de fint kan brukes på en mobiltelefon, blir de mye bedre når de drives av en noenlunde potent forsterker.

Lenke til kommentar

Noen som har meninger om Denon blåtann hodetelefonen, kontra den avanserte Sennheiser blåtann...

Med NC...

Denonen ser litt fetere ut, men vet ikke med lyden, om den er for mye bass osv.

Sennheiser ser litt mindre bling ut, men er veldig avansert og nøytral hører jeg folk si...

XTZ Divine jeg har, ser for jvlig ut til at jeg tar den med ut på byen, og den har ikke NC.. og er huff on ear...

Lyden er jo ok da, men Appen er utdatert, spiller ikke high res eller AAC.... noe som er litt meh... og går ikke å bruke med app feks spotify eller tidal.

Lenke til kommentar

Ser Massdrop selger Sennheiser HD 6XX (650) for 200 dollar (215 dollar inkl. frakt). Det blir jo fort 2300-2400 kr etter mva. og tollgebyrer. Er dette en god pris? Finner jeg noe bedre "internt" i Norge for samme pris (tenker til "all-round"-bruk hjemme, typisk på kveldstid når naboene ikke tåler at høyttalerne benyttes slik de bør)?

Lenke til kommentar

Har mistet den silikonproppen som skal inn i øret, på mine Beats Powerbeats 2 øreplugger.

Hvor får man tak i slik nytt utenom ebay? Finnes det noen universelle som kan brukes?

Har lite lyst å kjøpe et nytt sett til 200,- på eBay kun for den ene proppen. De andre proppene som fulgte med passer meg ikke.

kjöp memory foam, kommer ikke til å angre
Lenke til kommentar

Ser Massdrop selger Sennheiser HD 6XX (650) for 200 dollar (215 dollar inkl. frakt). Det blir jo fort 2300-2400 kr etter mva. og tollgebyrer. Er dette en god pris? Finner jeg noe bedre "internt" i Norge for samme pris (tenker til "all-round"-bruk hjemme, typisk på kveldstid når naboene ikke tåler at høyttalerne benyttes slik de bør)?

Tror du gjør et veldig godt kjøp der. Som alt med lyd så er det jo litt smak og behag, men for den prisen for noe av såpass kvalitet kan du nok ikke ta feil. 

Lenke til kommentar

Trådløse hodetelefoner som julegave til musikkglad far, viktigste kriteriet er maksimal komfort:

Sennheiser Momentum In-Ear Wireless M2 eller Bose SoundLink AE II Wireless?

Eventuelt noe annet? (må være lett på hodet).

Han har et par utslitte førstegenerasjons Bose Bluetooth hodetelefoner, men bruker mer og mer kablet in-ear når batteriet går tomt på Bose (noe som skjer fort for tiden).

https://www.prisjakt.no/product.php?p=4097522

https://www.prisjakt.no/product.php?p=3310498

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...