Frank Drebin Skrevet 18. oktober 2017 Del Skrevet 18. oktober 2017 Happy ansatte medfører økt produktivitet... bare i Asia og USA de ikke har skjønt denne koblingen Edit: Har hørt om firma som har diskusjoner i flere dager med x antall møter for å avgjøre om en ansatt skal få kjøpe skjerm til 6000 eller 5500. Så de bruker mer penger på å sørge for at den ansatte blir misfornøyd, i god Asiatisk-lederstil Helt riktig, og jeg har heldigvis stort spillerom på jobb når det gjelder utstyr som hjelper på produktiviteten, men jeg skulle likt å sett reaksjonen når forslaget om stereo til 3-400k kom opp, hehe. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 19. oktober 2017 Del Skrevet 19. oktober 2017 Jude sitt førsteinntrykk av HD660S https://www.head-fi.org/threads/sennheiser-hd660s-finally-a-successor-for-the-hd650.862308/page-8#post-13786777 Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 19. oktober 2017 Del Skrevet 19. oktober 2017 Men SRH1540 er dog lukkede hodetelefoner, som ikke er det han spør etter her. Jo, det ser jeg nå. Min anbefaling står fortsatt ved lag. Har du forresten prøvd 1840? Ser at 1840 er den åpne broren til 1540, og at de også får mye skryt. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 21. oktober 2017 Del Skrevet 21. oktober 2017 (endret) Snakker med en kar som selger et par TH-X00 nå.oOF, var det ikke disse du snakket litt om? De frister veldig mtp musikken jeg liker å høre på, og prisen er jo ikke så verst heller. Hvordan er kvaliteten her? Endret 21. oktober 2017 av bshagen Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 21. oktober 2017 Del Skrevet 21. oktober 2017 Visst siggen din stemmer, "Focal Elear (SOON)", ser jeg ingen grunn til å kjøpe TH-X00. Fostex har generelt veldig bra kvalitet. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 21. oktober 2017 Del Skrevet 21. oktober 2017 Bare glemt å oppdatere, jeg har de nå. Vurderer å selge Elear etterhvert, da jeg ikke er helt fornøyd, da jeg gjerne skulle sett enda litt mer bass enn det Elear kan skilte med, de faller fra hverandre ved høyere volum. Første tingen er at lyden ikke er like sammensatt ved høyt volum og det andre er den klippingen som skjer i elementet (som en haug av andre opplever også)Ikke for det, Elear er nydelige, men jeg er vel et "basshue" antagelig, selvom man ikke liker å innrømme det. Men skal sies, jeg liker ikke Beats og ellers andre billige plastikk hodetelefoner, så det kan jo være at Fostex kan være veien å gå. Audeze LCD2F syns jeg var veldig bra hvis jeg gikk opp kanskje 2dB i nedre frekvensen med EQ, men de er jo bare for tunge syns jeg. X2 som jeg også har greier ikke å skilte med noe særlig bra oppløsning, og de høres veldig "muddy" ut sammenlignet med både LCD2 og Elear, som jo er en annen prisklasse. Så tar gjerne i mot erfaringer ang. TH-X00 om noen har noe de vil dele, de ser jo ut til å få kjempemye skryt i alle fall Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 21. oktober 2017 Del Skrevet 21. oktober 2017 Audeze LCD-2C? MrSpeakers Aeon Open Acoustic Research AR-HA1? Kommer jo masse nytt nå... Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 21. oktober 2017 Del Skrevet 21. oktober 2017 (endret) LCD-2C er veldig interessante, om hypen stemmer. Kan vente litt å se an selvsagt. Klipsch kommer jo også med noen. Hvor kjøper man AR fra btw? Æon ser pene ut, men veldig skeptisk til bassen i disse Endret 21. oktober 2017 av bshagen Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 21. oktober 2017 Del Skrevet 21. oktober 2017 (endret) EDIT: Ikke duet & OHC.... Moiz Audio, de har ute annonse på HFS og Finn. LCD-2C er veldig interessant ja, men Audeze låter litt innelukket. I hvert fall de jeg har eid. Aeon Open er å ganske interessant, men jeg er skeptisk utifra det jeg hørte fra MrSpeakers Ether flow... Ikke imponert over dem. Endret 21. oktober 2017 av BMWcoupeftw 1 Lenke til kommentar
oOF Skrevet 21. oktober 2017 Del Skrevet 21. oktober 2017 (endret) Snakker med en kar som selger et par TH-X00 nå. oOF, var det ikke disse du snakket litt om? De frister veldig mtp musikken jeg liker å høre på, og prisen er jo ikke så verst heller. Hvordan er kvaliteten her? Byggekvaliteten syns jeg er veldig bra. Ledningen er i lengste laget og veldig, veldig solid laget, men det går helt fint for min del. Øreputene har jeg byttet til Alpha Pads fra MrSpeakers siden de originale putene er litt for små til ørene mine. Dermed ble også lydbildet litt større og til gjengjeld ble det litt mindre trøkk. Det siste er en fordel etter mine ører da dette nok ikke er nøytrale hodetelefoner og jeg bruker EqualizerAPO til å justere bassen enda litt lenger ned. Lyden derimot syns jeg er fabelaktig. Hver gang jeg går tilbake til disse er det en nytelse for øregangene mine for de er bedre enn alle andre hodetelefoner jeg har. Ampen min er en Gustard H10 og dette syns jeg har en god synergi. /Jeg har heller ikke noe dyrere hodetelefoner og utstyr da dette er det jeg bruker i dag. Mitt daglige par er for tida Philips Fidelio L2 og de er klart en klasse under. / Jeg har forøvrig Purpleheart-utgaven av disse ettersom jeg synes de er finere enn de originale TH-X00. Så enkelt sagt ville jeg anbefalt dem. Endret 21. oktober 2017 av oOF 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 21. oktober 2017 Del Skrevet 21. oktober 2017 Veldig bra oOF, takker for erfaringen. Jeg kjøper de uansett jeg tenker jeg. Om det kommer noe annet senere jeg får lyst på, så gjør det vel ikke noe om jeg har mer enn ett par hodetelefoner vel? Hvordan tror du disse er å parre med Schiit-stacken min?BMW, jeg har bare hørt LCD2F, men jeg deler inntrykket ditt litt, lydbildet var ikke like bredt som man gjerne skulle trodde av noen åpne hodetelefoner. Følte lyden var midt inni hodet, om jeg ikke husker helt feil. Likevel, de var veldig bra Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 21. oktober 2017 Del Skrevet 21. oktober 2017 Ja... Derfor jeg liker Sennheiser så godt, og håper HD660S gjør det bra. De har en veldig sånn "out of your head" lyd. Høres ikke ut som man har en høyttaler rett ved øre, som er typisk planar magnetiske, skulle man tro. Elear er jo litt lignende når det gjelder dette (med sennheiser altså). Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 21. oktober 2017 Del Skrevet 21. oktober 2017 Helt klart, men opplever Elear til å være litt "merkelige" her. Separasjonen er veldig bra, man hører klart instrumentene i hvert øre - på utsiden, men vokalen er på en måte i midten av hodet igjen. Veit ikke helt hvordan jeg skal forklare dette på en god måte Lenke til kommentar
oOF Skrevet 21. oktober 2017 Del Skrevet 21. oktober 2017 Schiit kan jeg ikke uttale meg om, jeg har aldri prøvd noe fra dem enda. Mitt nuværende oppsett er jeg i grunn godt fornøyd med, sett bort fra at jeg har lyst til å ha en amp med balansert hodetelefonutgang (bare for å ha de)t og at jeg gjerne ville hatt dac/amp i samme hus for å spare litt ledninger. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 21. oktober 2017 Del Skrevet 21. oktober 2017 Kanskje det er en Jotunheim på ønskelisten?Ser at TH-00X har en litt dårlig kabel. Har du moddet dine kabler, eller har du bare beholdt de stock? Lenke til kommentar
oOF Skrevet 21. oktober 2017 Del Skrevet 21. oktober 2017 Jeg syns ikke at kabelen er dårlig og jeg ser ingen grunn til å gjøre noe med den heller. Den er litt tykk og lang, men det går helt fint for meg. Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 24. oktober 2017 Del Skrevet 24. oktober 2017 Eg gikk innom en denon butikk her i praha i dag. Tenkte eg skulle se meg om. Og tror dere eg ble overasket når eg fant et par Focal Utopia utstilt! Måtte selvklart teste de. Riktignok kjørte de hodetelefonene fra en denon forsterker med en generisk hodetelefon utgang framme. Så lydkvaliteten er ikke i nærheten av va eg har selv. Men fyfaen for en lyd fra de hodetelefonene! Eg har aldri hørt noe lignende i mitt liv. Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 24. oktober 2017 Del Skrevet 24. oktober 2017 Ja jeg hadde samme a-ha-opplevelse da jeg tilfeldigvis testet de uten å vite noe om de i en butikk. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 25. oktober 2017 Del Skrevet 25. oktober 2017 https://oslohificenter.no/hodetelefoner/hodetelefoner/sennheiser-hd-660-s 4590,- for HD660S... Det var litt mye syntes jeg. HD700 koster vel 4400,-? Lenke til kommentar
Lami Skrevet 25. oktober 2017 Del Skrevet 25. oktober 2017 (endret) Har mistet den silikonproppen som skal inn i øret, på mine Beats Powerbeats 2 øreplugger. Hvor får man tak i slik nytt utenom ebay? Finnes det noen universelle som kan brukes? Har lite lyst å kjøpe et nytt sett til 200,- på eBay kun for den ene proppen. De andre proppene som fulgte med passer meg ikke. Endret 25. oktober 2017 av Lami Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå