Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.guru3d.com/article/asus-xonar-essence-stx-review/

 

Noen som kan se noen preformance problemer med denne Asus Xonar Essence STX'en og et par Sennheiser HD650? Ville tro at det til prisen ville blitt et fornuftig kjøp i stedet for en DAC og en AMP. Kortet kan oppgraderes med tanke på op-amper og får gode reviews. Det har innebygd hodetelefon amp opp til 600 ohm.

 

Kanskje en DAC + AMP løsning ville vært enda bedre men ser ikke mye feil ut.

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke hvem du er eller hvor du er i fra, men 4500 er MYE mer enn det jeg tør å sette på ønskelista. :p

 

http://www.homehifi.co.uk/PP/Special_Edition_DAC.html

 

Jeg har den selv, fungerer veldig bra. Tror ikke du får noe særlig billigere som er verdt å kjøpe egentlig.

Enkelte her inne vil kanskje påstå den der ikke er verdt å kjøpe heller, men er bra nok til mitt formål.

 

Uansett bedre enn ingenting.

 

http://www.homehifi.co.uk/PP/Stereo_Audio_..._TC2D7520_.html

 

Er evt et greit alternativ, fått endel skryt den også, og blitt endel billigere.

Endret av lain
Lenke til kommentar

xBoffen

 

Jeg har en Keces DA-151 USB DAC til salgs om du kunne vært intresert i det :)

 

http://www.head-fi.org/forums/f46/review-k...rs-burn-297021/

 

send meg eventuelt en PM

 

 

Da var forøvri Abrahamsen DACen ankommet elkjøp , har desverre ikke fått lønningen inn på kontoen enda så blir nok ikke hentet før mandag.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Frister litt å kjøpe nye "puter" til mine Denon AH-C751 ørepropper da de kanskje slipper inn litt for mye av omgivelsene. Noen som har noen erfaringer med disse? :)

 

http://www.complyfoam.com/Product/T%7B48%7...AH%7B48%7DC751#

 

Edit:

Eventuelt disse: http://www.complyfoam.com/Product/Tx%7B48%.../AH%7B48%7DC751

---------------------------

Edit2:

 

Når jeg først har et spørsmål åpent her så kan jeg vel komme med ett til. Jeg har et Beyerdynamic DT770/32Ohm, er det noen flere enn meg som finner lydbildet i disse litt slitsomt? Jeg opplever at jeg etter en periode må ta de av meg og ha en pause fordi jeg blir litt ør i hodet, og i såfall er det noen som kan svare på om Denon AH-D2000 er bedre på dettte området? :)

Endret av Slettet+oiasdf79
Lenke til kommentar

Er det noen som har prøvd Sennheiser HD215? Er de verdt 800kr? Jeg prøver å hjelpe en venn av meg som kan bruke rundt 800-900kr. Jeg mener å huske at de hadde god lyd (jeg prøvde de for lenge siden), men jeg vil gjerne høre hva dere mener.

 

EDIT: Hva ville dere ha betalt for pent brukte DT770 PRO?

Endret av Kake24
Lenke til kommentar
Er Monster Beats ørepropper å anbefale?

 

Noen som evt vet om en ebay-selger som selger orginale?

Jeg har Monster Beats Tour (kjøpt på apple.no), jeg syns disse har veldig god lyd, men ganske overpriset. De er helt forferdelige å bevege seg med, da ledningen overfører en god del av slag- og dragelyder hvis den ikke ligger helt i ro. Og å tygge tyggis mens du har disse i, kan du også bare glemme.

Jeg har hatt 2 par, da det første sluttet å virke etter 6mnd, men fikk tilsendt et nytt par av apple uten spørsmål.

 

Til mitt bruk, for bruk på ombord på toget til og fra jobb hver dag, fungerer de utmerket.

Lenke til kommentar

Hey folks :)

 

Som sikkert noen av dere har fått med dere før i tråden så har jeg planer om og skaffe meg Denon AH-D5000. Det er ikke hodetelefonene som er dilemmaet men derimot forsterkeren.

 

Har satt opp en liste over 3 mulige kandidater

 

Gilmore Lite (499$)

Meier-Audio Cantate 2 (515$)

Peachtree Audio deccov(499$)

 

Har ikke fått muligheten til å høre på noen av disse så jeg bare lurer på noen av dere har noen erfaringer/ambefalinger.

Alt dette blir årets julegave til meg selv :cool: så jeg bare venter på og få bestilt.

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Er noe over middels interessert selv og har vært det i over 20 år.

 

Har i dag sennheiser hd800 koblet til en lehmann audio black cube linear forsterker som igjen er koblet til en CA Dacmagic. Låter bra :)

 

Er ikke dacmagic litt under nivået på resten av systemet ditt?

 

Jo og en ny dac og kabler mellom dac og amp blir nok neste investering, men foreløpig er jeg fornøyd nok

Lenke til kommentar
Hey folks :)

 

Som sikkert noen av dere har fått med dere før i tråden så har jeg planer om og skaffe meg Denon AH-D5000. Det er ikke hodetelefonene som er dilemmaet men derimot forsterkeren.

 

Har satt opp en liste over 3 mulige kandidater

 

Gilmore Lite (499$)

Meier-Audio Cantate 2 (515$)

Peachtree Audio deccov(499$)

 

Har ikke fått muligheten til å høre på noen av disse så jeg bare lurer på noen av dere har noen erfaringer/ambefalinger.

Alt dette blir årets julegave til meg selv :cool: så jeg bare venter på og få bestilt.

 

Takk for svar :)

 

Av de tre hadde jeg satset på Gilmore Lite, den skal visst være en god match til Denon AH-D5000. Evt. så har Purity Audio et par meget gode forsterkere som også skal fungere bra, K.I.C.A.S. og Caliente. Førstnevnte sies å være den beste matchen med et meget detaljert lydbilde, Caliente låter litt mer tilbakelent og varmt.

Lenke til kommentar
Da var Keces DACen solgt og jeg venter fortsatt på abrahamsen DACen.. så sitter nå med et Juli@ lydkort som kilde. synst ikke noe særlig om det sammen med elektrostatene i alle fall , synst mye av lydbildet plutselig forsvant i bassen .

 

hvilke elektrostater har du? :dribble:

 

Han la ut noen bilder av de tidligere i tråden:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=14608151

Lenke til kommentar
Hey folks :)

 

Som sikkert noen av dere har fått med dere før i tråden så har jeg planer om og skaffe meg Denon AH-D5000. Det er ikke hodetelefonene som er dilemmaet men derimot forsterkeren.

 

Har satt opp en liste over 3 mulige kandidater

 

Gilmore Lite (499$)

Meier-Audio Cantate 2 (515$)

Peachtree Audio deccov(499$)

 

Har ikke fått muligheten til å høre på noen av disse så jeg bare lurer på noen av dere har noen erfaringer/ambefalinger.

Alt dette blir årets julegave til meg selv :cool: så jeg bare venter på og få bestilt.

 

Takk for svar :)

 

Av de tre hadde jeg satset på Gilmore Lite, den skal visst være en god match til Denon AH-D5000. Evt. så har Purity Audio et par meget gode forsterkere som også skal fungere bra, K.I.C.A.S. og Caliente. Førstnevnte sies å være den beste matchen med et meget detaljert lydbilde, Caliente låter litt mer tilbakelent og varmt.

 

Takk for bra svar miCro :)

 

Jeg tok meg en sniktitt på headfi i dag, og den dacco'em har visst fått mange gode tilbakemeldinger, men Girmore'n har jo vært en gloheit kandidat lenge nå.Apropo Headamp.. noen som veit hvordan servisen/bestilingen er? når jeg kjøper fra tyskland er det greit og vite om de faktsik levererer varerne sine i det hele tatt.Litt kjedelig og ha betalt opp mot 3000 også kommer ikke varene du har bestilt etc. Har opplevt det før :p, så er litt varsom når det gjelder slike ting :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...