oOF Skrevet 27. september 2017 Del Skrevet 27. september 2017 Kunne greit ha prøvd Magni 3, men jeg ser ikke noen grunn til å bytte ut min nuværende amp rett og slett. Lenke til kommentar
rofl2 Skrevet 28. september 2017 Del Skrevet 28. september 2017 Jeg har Sony MDR 1000x, og irriterer meg over at når jeg bruker den med støyreduksjon må jeg starte den om igjen hvert 10 minutt. Går det an å gjøre noe med det? Det blir mange omstarter på en tur fra Alicante... (Jeg har et par gamle av ett eller annet slag i bilen som ikke har det problemet.) Lenke til kommentar
TGB Skrevet 28. september 2017 Del Skrevet 28. september 2017 Jeg har Sony MDR 1000x, og irriterer meg over at når jeg bruker den med støyreduksjon må jeg starte den om igjen hvert 10 minutt. Går det an å gjøre noe med det? Det blir mange omstarter på en tur fra Alicante... (Jeg har et par gamle av ett eller annet slag i bilen som ikke har det problemet.) Det skal ikke være slik; klag til Sony/butikken de er kjøpt. Lenke til kommentar
rofl2 Skrevet 28. september 2017 Del Skrevet 28. september 2017 (endret) Jeg har Sony MDR 1000x, og irriterer meg over at når jeg bruker den med støyreduksjon må jeg starte den om igjen hvert 10 minutt. Går det an å gjøre noe med det? Det blir mange omstarter på en tur fra Alicante... (Jeg har et par gamle av ett eller annet slag i bilen som ikke har det problemet.) Det skal ikke være slik; klag til Sony/butikken de er kjøpt. Det skal jeg sannelig gjøre den dag i dag, hadde bare lyst til å høre en 'second opinion' før jeg gjorde noe. Det er forresten en irriterende damestemme som sier et eller annet jeg ikke makter å tyde hver gang den slår av støyreduksjonen. Endret 28. september 2017 av rofl2 Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 28. september 2017 Del Skrevet 28. september 2017 Ja mtp. at den erstatter Uber 2, er det greit valuta for pengene. Selv om det som vanlig blir voldsomt påslag for nordmenn fra de opprinnelige 800 kronene den koster i USA. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 28. september 2017 Del Skrevet 28. september 2017 Husk (800 + frakt) * 1.25 da. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 28. september 2017 Del Skrevet 28. september 2017 (endret) Husk (800 + frakt) * 1.25 da.+ norsk episk 5års reklamasjonsrett... Faktisk billig med elektronikk i Norge Endret 28. september 2017 av Nizzen 2 Lenke til kommentar
TGB Skrevet 28. september 2017 Del Skrevet 28. september 2017 (endret) Glem heller ikke den fantastiske servicen man ofte får i Norge. Fikk oppgradert begge mine LCD-XC til siste versjon helt gratis. Opplever stadig vekk at Norsk (og Nordiske) importører strekker seg ekstremt langt for å gjøre kunde happy. Endret 28. september 2017 av TGB Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 28. september 2017 Del Skrevet 28. september 2017 Ja selvfølgelig, bare konstanterer at den er ca. 90% dyrere å kjøpe i Norge enn i USA. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 28. september 2017 Del Skrevet 28. september 2017 Ja selvfølgelig, bare konstanterer at den er ca. 90% dyrere å kjøpe i Norge enn i USA. "Dyrere" Lenke til kommentar
TGB Skrevet 28. september 2017 Del Skrevet 28. september 2017 (endret) Magni 3 koster 1490 (inkl mva) hos duett. Direkte fra Schiit: 99 USD; billigste frakt-alternativ til Norge: 36.06 USD; kurs 7.95 ===> (99 + 36.06) * 7.95 * 1.25 = 1342,-. Så du tjener 148 kr på å kjøpe den direkte fra Schiit, samtidig som du mister 5 års reklamasjonsrett og har et styr om den skal sendes tilbake for reparasjon/oppgradering med tanke på MVA-krav som vil dukke opp hver gang. Elektronikk er billig i Norge; selv med direkte sammenligning med utlandet. Edit: Husk at Schiit sine priser (gjelder alle amerikanske selskap) oppgir prisene netto; uten sales tax. Så om du reiser til California og kjøper direkte så betaler du ikke 99 USD heller Endret 28. september 2017 av TGB Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 28. september 2017 Del Skrevet 28. september 2017 Jada det jeg prøver å si er bare at den reelle prisen denne endte opp på I Norge var en del over det jeg så for meg. For øvrig har jeg inntrykk av at normalen for prisen på datakomponenter og mobiler hos norske forhandlere er ca. 10-gangeren på dollarprisen, men da blir de jo gjerne importert i store forsendelser. F.eks. Msi 1080ti Gaming X koster $780 +frakt på Amazon og 7900 kr i norske butikker, AMD Ryzen 1800X $418 på Amazon og 3900 kr i norske butikker. Lenke til kommentar
oOF Skrevet 29. september 2017 Del Skrevet 29. september 2017 Fikk Fidelio L2 i dag. Førsteinntrykk: For mye bass og putene har litt for mykt skum. Ellers syns jeg de virket gode til å koste 659 kroner (med porto). Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 29. september 2017 Del Skrevet 29. september 2017 Magni 3 koster 1490 (inkl mva) hos duett. Direkte fra Schiit: 99 USD; billigste frakt-alternativ til Norge: 36.06 USD; kurs 7.95 ===> (99 + 36.06) * 7.95 * 1.25 = 1342,-. Så du tjener 148 kr på å kjøpe den direkte fra Schiit, samtidig som du mister 5 års reklamasjonsrett og har et styr om den skal sendes tilbake for reparasjon/oppgradering med tanke på MVA-krav som vil dukke opp hver gang. Elektronikk er billig i Norge; selv med direkte sammenligning med utlandet. Edit: Husk at Schiit sine priser (gjelder alle amerikanske selskap) oppgir prisene netto; uten sales tax. Så om du reiser til California og kjøper direkte så betaler du ikke 99 USD heller Elektronikk er billig i Norge ja, det vet jeg som bor i EU/Sverige. Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 30. september 2017 Del Skrevet 30. september 2017 Magni 3 koster 1490 (inkl mva) hos duett. Direkte fra Schiit: 99 USD; billigste frakt-alternativ til Norge: 36.06 USD; kurs 7.95 ===> (99 + 36.06) * 7.95 * 1.25 = 1342,-. Så du tjener 148 kr på å kjøpe den direkte fra Schiit, samtidig som du mister 5 års reklamasjonsrett og har et styr om den skal sendes tilbake for reparasjon/oppgradering med tanke på MVA-krav som vil dukke opp hver gang. Elektronikk er billig i Norge; selv med direkte sammenligning med utlandet. Edit: Husk at Schiit sine priser (gjelder alle amerikanske selskap) oppgir prisene netto; uten sales tax. Så om du reiser til California og kjøper direkte så betaler du ikke 99 USD heller Elektronikk er billig i Norge ja, det vet jeg som bor i EU/Sverige. Flytta til søta bror selv. Blir å handle i Norge når jeg stikker innom. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 1. oktober 2017 Del Skrevet 1. oktober 2017 Og sammenligner man med gjennomsnittsinntekten i Norge mot prisene på elektronikk så er jeg rimelig sikker på at Norge er billigst i verden; samt har de beste forbrukerrettigheter. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 6. oktober 2017 Del Skrevet 6. oktober 2017 a-ha MTV unplugged lansert i dag; positivt overrasket over kvaliteten på produksjonen. 1 Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 6. oktober 2017 Del Skrevet 6. oktober 2017 Interessant! Kanskje dette fikser Elear sitt problem med ikke-så-bra midrange http://www.hifisentralen.no/forumet/bransjenyheter/89615-mer-musikalsk-moro-fra-focal-her-kommer-clear.html Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 7. oktober 2017 Del Skrevet 7. oktober 2017 a-ha MTV unplugged lansert i dag; positivt overrasket over kvaliteten på produksjonen. Spotify? Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 7. oktober 2017 Del Skrevet 7. oktober 2017 (endret) Det jeg ikke liker med nettbutikk er garanti og frakt. Går sikkert greit med frakt av hodetelefon. Men tv? Jeg bor i Sverige og her er posten er helt forferdelig... Sikkert de nye landsmenn som trener på adresse og å kaste postpakker... ? Bestilte en seng og pakka gikk som en sprettert mellom Harry et eller annet og Uddevalla som en ping Pong 8 ganger tur retur mens appen sa Vent til du får sms. Pakka var hølete og manglet deler. Vil jeg det med en 4k storskjerm eller amp? Njet kjøper i butikken og får service og trygg garanti, samt transport som jeg ordner selv... Greit værd det 500-1500 ekstra mot jalla svindel nettbutikk med billigst prisjakt. Netthandel av dyrere varer er for de som bur der ingen skulle tru at nokon kunne bu... NRK stil Endret 7. oktober 2017 av Gouldfan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå