Saftis Skrevet 17. august 2017 Del Skrevet 17. august 2017 Er veldig fornøyd med lyden i SBH-80,men batteritid og egnethet for trening kunne vært bedre, vekten ligger i en sak som dingler bak nakken. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 (endret) Ble XTZ DSP 12 ørepropper til meg... Gitt av meg selv til bryllupjubileum for 399kr på Nordby Digital.Det som er kult med de er lyden, nøytral oppløst diskant og markert tydelig bass.. som derimot ikke er boostet eller plusset som ofte er problem med billigere propper.Øreproppene som følger med er memoryfoam og er behagelige å bruke, og man må ikke dytte og vri for at de skal passe hver gang. For det passer hver gang... Hvorfor vet jeg ikke.Men det er bare den største proppene som har memory foam, de to mindre er vanlig silikon.Ledingen er flat, og kveiler lite, men den kunne vært mer solid,Et minus for meg er at det ikke er knapp eller mikrofon på den, da må du opp i Sport modellen, og dette viste jeg ikke.Det går å motta samtaler eller ringe men du bør holde mobilen i nærheten når du samtaler.Proppene har magneter, så de henger sammen feks rundt halsen.Det følger også med en klesklype man kan feste på ledning, flyadapter stereo, og storjack. Og en liten kul bag med XTZ logo.Jeg er fornøyd, særlig med lyd og memory foam.Jeg er litt skuffet fordi det ikke er knapp på ledning og ikke er mikrofon.1502980534217 byiidexterii, on Flickr Endret 18. august 2017 av Gouldfan Lenke til kommentar
TGB Skrevet 19. august 2017 Del Skrevet 19. august 2017 Schiit Gen 5 USB * 2 klar for henting på mandag ser det ut til. Naturligvis er hele neste uke full av andre aktiviteter; så får se når jeg får montert. Spent på om Gen 5 USB klarer matche Audiobyte Hydra-Z/ZPM. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 20. august 2017 Del Skrevet 20. august 2017 (endret) Da forsvinner mine 2 Audeze LCD-XC til oppdatering til 2016-versjonen (mine er laget i 2014). Blir spent på forskjellen i lyd (etter x antall dagers innspilling). Edit: Har utsatt dette så lenge nå; blir litt forbanna om det kommer enda en oppdatering rett rundt hjørne Endret 20. august 2017 av TGB Lenke til kommentar
TGB Skrevet 21. august 2017 Del Skrevet 21. august 2017 Lånte en Sony MDR-Z1R for testing, blir spennende å teste på eget utstyr over litt tid Lenke til kommentar
TGB Skrevet 21. august 2017 Del Skrevet 21. august 2017 (endret) Lånte en Sony MDR-Z1R for testing, blir spennende å teste på eget utstyr over litt tid Første inntrykk på mitt oppsett med Z1R; Audeze LCD-XC er bedre på alle måter; _men_ det er bra hodetelefoner til å være lukket. Men det mangler mikrodetaljer sammenligned med LCD-XC; samt bassen er ikke like slagkraftig. Lyden virker mer "syntetisk"/lukket vs ekstremt naturlig og åpen på LCD-XC (LCD-XC har også sine feil og mangler jeg håper vil bli korrigert med nye elementer (2016 utgaven)). Videre var Z1R ekstremt lette, med litt halvveis system for å endre høyde på bøylen (den faller fort utav posisjon og må justeres på nytt nesten hver gang du tar i hodetelefonene). Endret 21. august 2017 av TGB Lenke til kommentar
TGB Skrevet 21. august 2017 Del Skrevet 21. august 2017 Etter en time mer med Z1R; jeg begynner å bli fysisk uvel av å høre på dem.... dette er helt forferdelig i lengden. Anbefaling; aldri kjøp Z1R! Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 22. august 2017 Del Skrevet 22. august 2017 Greit med en uttredelse på den siste der kanskje, hva gjør deg uvel? Lenke til kommentar
TGB Skrevet 22. august 2017 Del Skrevet 22. august 2017 Greit med en uttredelse på den siste der kanskje, hva gjør deg uvel? Jeg mistenker det er bassen som gjør det; er et massivt element Lenke til kommentar
oOF Skrevet 22. august 2017 Del Skrevet 22. august 2017 Haha, du ville haaaatet min favoritt TH-X00! Det skal sies at jeg har danket ned både diskant og bass en smule med Equaliser APO Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 22. august 2017 Del Skrevet 22. august 2017 Har de såpass til impact altså? Lenke til kommentar
Aiphoenix Skrevet 22. august 2017 Del Skrevet 22. august 2017 Trådløst sports-headset til tusenlappen +, skal brukes til mobil. Noen gode tips? Lenke til kommentar
TGB Skrevet 23. august 2017 Del Skrevet 23. august 2017 Testet Sony Z1R på samme oppsett bare med Windows. Merkelig nok høres lyden bedre ut på Windows 10 enn på macOS (samme hardware). Fortsatt flat 2D lyd og mangler mikrodetaljer (spesielt på bass), men blir ikke fysisk uvel av å høre på med Windows. En annen ting jeg har funnet med Z1R; kabel-pluggene lager lyd når kablene toucher skulder/klær. Får dunkelyder med å bare ta i kabelen. Så disse 2.5mm minijack sakene er mye dårligere enn feste som brukes på Audeze. Feste for kabel er ikke solid nok; man kan vrikke på kabel uten å bruke makt som igjen lagger klikke/dunkelyder i hele konstruksjonen. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 24. august 2017 Del Skrevet 24. august 2017 Noen av dere som har testet Stax L500 eller L700? Er det så "end all be all" som mange skal ha det til? Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 24. august 2017 Del Skrevet 24. august 2017 Leker litt med tanken og oppgradere hode-kittet som for tiden er ikke eksisterende i form av et par Sennheiser og null forsterker. Hva kan være et studentvennlig oppsett ? Mac'en vil være avspillingskilde og jeg har ingen formaninger om og ta det med ut, da har jeg iems til vanlig og powerbeats 3 på trening. Jeg liker det gjerne på den bass-ete siden men hører også mye på klassisk og er glad i den høyoppløste delen av lyd. Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 25. august 2017 Del Skrevet 25. august 2017 (endret) https://community.roonlabs.com/t/roon-1-3-build-259-is-live/29948 For de av dere som har roon og audeze ser jo dette ekstra spennende ut. Edit: Må nok ta meg nok en tur til OHC og teste det. Endret 25. august 2017 av AveMORphine Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 27. august 2017 Del Skrevet 27. august 2017 Er det noen som vet hvor my toll / avgifter det blir om man kjøper seg inn på de HE4xx klokkene fra Massdrop? Lenke til kommentar
Fantomtegningen Skrevet 27. august 2017 Del Skrevet 27. august 2017 Er det noen som vet hvor my toll / avgifter det blir om man kjøper seg inn på de HE4xx klokkene fra Massdrop? https://www.toll.no/ Lenke til kommentar
bar1 Skrevet 28. august 2017 Del Skrevet 28. august 2017 (endret) Det er ikke tollavgift på hodetelefoner, men: 25% mva. (salgspris inkl. frakt) + 153,- (hvis posten) for forenklet fortolling. DHL, Postnord etc. har andre priser for forenklet fortolling. https://www.posten.no/fortolling/motta-fra-utlandet Endret 28. august 2017 av bar1 Lenke til kommentar
TGB Skrevet 28. august 2017 Del Skrevet 28. august 2017 Jeg fikk en litt rar variant med pakken fra Schiit (USB Gen 5 for Yggdrasil). Ser ut som Schiit bare oppga pris på produktene (2 * 100 USD); og jeg fikk kun MVA på 200 USD (ikke noe frakt). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå