Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fikk Sennheiser HD280 i går, det var absolutt verdt å kjøpe nytt headsett istede for å kjøpe ny kabel til det jeg hadde!(Sennheiser HD270)

 

Kjempe godt å ha på hodet, demper mye støy som kommer utenifra.

 

Gratulerer med nytt headset!

 

Er og så ganske så ening med deg, HD280 er par fantastiske hodetelefoner. Vurderte de selv men det endte opp med Beyerdynamic DT770-80. Veldig fornøyd med disse også :)

Lenke til kommentar

Jeg ser etter noen nye hodetelefoner, og kunne tenkt meg litt hjelp i den forbindelse. Budsjettet er 3000 og jeg vil ha mest mulig lyd for pengene.

Kravene jeg stiller er:

 

- Balansert lydbilde

- Det kan trykke på bassmessig i låter som krever det

- Lettdrevne, helst så jeg kan bruke dem med mobiltelefon (Nokia 5800 XpressMusic) uten forsterker.

- Sitter godt på hodet flere timer i strekk.

- Slitesterke. De vil nok være ganske stasjonære, men med litt bruk på bussen etc.

 

De skal primært brukes til datamaskin. Vil jeg være tjent med en forsterker, og hvor mye må jeg isåfall ut med for å få noe som rettferdiggjør hodetelefonene?

 

Prioriteten er musikk, musikk og atter musikk, men de vil også bli brukt til en smule film. De skal erstatte høyttalere når jeg flytter til studenthybel neste år.

Lenke til kommentar

Litt eyecandy:

post-58847-1259190652_thumb.jpg

Resultatet av dagens DIY-prosjekt. En phono-svitsj som er "litt" overkill.

 

-RFI-eliminerende tykk heldekkende aliminiumsboks. Nærmer seg 2mm på det tykkeste.

-Gullbelagte Neutrik phono-utganger

-Sølv-belagt intern kabling.

-En heavy-duty bryter for hver kanal, med gullbelagte loddeføtter.

 

Dette ble en stilig og praktisk måte å bytte mellom rørforsterkeren til høyttalerne og hodetelefonforsterkeren. Fant ut at jeg måtte gjøre noe når phono-kablene ble slitt av all byttingen. Har sansen for disse tunge store bryterne.

Lenke til kommentar
Litt eyecandy:

post-58847-1259190652_thumb.jpg

Resultatet av dagens DIY-prosjekt. En phono-svitsj som er "litt" overkill.

 

-RFI-eliminerende tykk heldekkende aliminiumsboks. Nærmer seg 2mm på det tykkeste.

-Gullbelagte Neutrik phono-utganger

-Sølv-belagt intern kabling.

-En heavy-duty bryter for hver kanal, med gullbelagte loddeføtter.

 

Dette ble en stilig og praktisk måte å bytte mellom rørforsterkeren til høyttalerne og hodetelefonforsterkeren. Fant ut at jeg måtte gjøre noe når phono-kablene ble slitt av all byttingen. Har sansen for disse tunge store bryterne.

 

å fy faen, har samme problemet hehe... gidder du og lage en slik en til og eller?:D

snasen sak det der^^

Lenke til kommentar

hei. jeg er egentlig helt blank på headset, har null peiling men det jeg vet er at jeg trenger et nytt et ettersom sennhieser 5h v2 headsetet mitt plutelig slutta å gi i fra seg lyd.

 

da er dette sprsmålet mitt hvilket headset bør jeg kjøpe.

 

jeg legger et budsjett på rundt tusen lappen men gjør ikke noe omd et er billigere, men kan sikkert gå opp et par hundre om jeg for et mye bedre headset da.

 

det skal helst ha mic, dette er ikke nødvendig men tror det fort kan bli frustrernde om jeg plutselig skal få brukt for mic og det ikke er der.

 

gjerne holdbart, begynner å bli lei av at headset slutter å virke, headsetet kommer til å detti i gulvet noen ganger men er ikke sånn at jeg kaster det rundt altså :p

 

musikk jeg hører på er metall,rock og punk P.S er ikke deathmetall eller noe sånn jeg hører på mere sånn som Metallica.

 

headsetet vil bli brukt til data, men kan hende jeg tar det med å bruker det litt på skola, greit å ha litt musikk når læreren blir for ille :p

 

håpper noen kan gi meg noen tips ut i fra denne infoen, vet at det er lite info men jeg har rett og slett ikke peiling på headset så da klarer jeg ikke å si hva som er viktig av bass osv, men skal passe til musikken jeg hører på =)

Endret av moldespurven
Lenke til kommentar
hei. jeg er egentlig helt blank på headset, har null peiling men det jeg vet er at jeg trenger et nytt et ettersom sennhieser 5h v2 headsetet mitt plutelig slutta å gi i fra seg lyd.

 

Er det SteelSeries 5H v2 du snakker om?

 

Siden du sier du ikke har peiling på hodetelefoner, er det nok bedre om du lager en egen tråd her.

Lenke til kommentar
hei. jeg er egentlig helt blank på headset, har null peiling men det jeg vet er at jeg trenger et nytt et ettersom sennhieser 5h v2 headsetet mitt plutelig slutta å gi i fra seg lyd.

 

Er det SteelSeries 5H v2 du snakker om?

 

Siden du sier du ikke har peiling på hodetelefoner, er det nok bedre om du lager en egen tråd her.

 

ja er steelseries jeg menner gikk litt fort så ble en skrivefeil=)

Lenke til kommentar

So! Denne tråden har vekket min interesse for hodetelefon forsterkere, og i den forbindelse noen spørsmål:

 

- Om det blir noe av dette "prosjektet", kommer det til å bli hovedsaklig PCen som source, er dette noe som kan forbedre lyden betydelig?

- La oss si at lyden blir forbedret, hvilke utganger er best å bruke fra PCen (optisk, jack, usb)?

- Rør-forsterker vs. Op-forsterker vs. Solid State-forsterker evt. noen andre? Jeg må jo innrømme at rør-forsterkere ser mye feter ut (der elektonrøret stikker ut). :)

 

Jeg har i hovedsak lyst å bygge en slik forsterker fra bunnen av (tenker da på praktisk oppbygging), er dette noe tess?

Endret av BigJackW
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...