aGal Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Fikk Sennheiser HD280 i går, det var absolutt verdt å kjøpe nytt headsett istede for å kjøpe ny kabel til det jeg hadde!(Sennheiser HD270) Kjempe godt å ha på hodet, demper mye støy som kommer utenifra. Lenke til kommentar
kaninkoker Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Fikk Sennheiser HD280 i går, det var absolutt verdt å kjøpe nytt headsett istede for å kjøpe ny kabel til det jeg hadde!(Sennheiser HD270) Kjempe godt å ha på hodet, demper mye støy som kommer utenifra. Gratulerer med nytt headset! Er og så ganske så ening med deg, HD280 er par fantastiske hodetelefoner. Vurderte de selv men det endte opp med Beyerdynamic DT770-80. Veldig fornøyd med disse også Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Jeg ser etter noen nye hodetelefoner, og kunne tenkt meg litt hjelp i den forbindelse. Budsjettet er 3000 og jeg vil ha mest mulig lyd for pengene. Kravene jeg stiller er: - Balansert lydbilde - Det kan trykke på bassmessig i låter som krever det - Lettdrevne, helst så jeg kan bruke dem med mobiltelefon (Nokia 5800 XpressMusic) uten forsterker. - Sitter godt på hodet flere timer i strekk. - Slitesterke. De vil nok være ganske stasjonære, men med litt bruk på bussen etc. De skal primært brukes til datamaskin. Vil jeg være tjent med en forsterker, og hvor mye må jeg isåfall ut med for å få noe som rettferdiggjør hodetelefonene? Prioriteten er musikk, musikk og atter musikk, men de vil også bli brukt til en smule film. De skal erstatte høyttalere når jeg flytter til studenthybel neste år. Lenke til kommentar
Flames Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Vil anbefale deg 32Ohms-versjonen av Beyerdynamic DT770. Bra lyd, mye trøkk og lettdrevne. Dette er da et lukket headset, så det passer jo sånn sett bra til bruk ute blant folk. Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Skal det være noen vits med forsterker må du fort punge ut minst 2000 +-500(+) for at nesten skal være noen vits. Beyerdynamic 770 Pro 32 ohm er et bra foreslag, vil du ha noe mer nøytralt lydbilde så har vel AKG 272 lav motstand også. Lenke til kommentar
Flames Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Du kan jo egentlig bare sjekke ut hodetelefoner generelt med 32ohm motstand og lese reviews og andres erfaringer. Mange forskjellige lydsignaturer der ute, så det er jo viktig at du danner deg et overblikk før du velger noe. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Litt eyecandy: Resultatet av dagens DIY-prosjekt. En phono-svitsj som er "litt" overkill. -RFI-eliminerende tykk heldekkende aliminiumsboks. Nærmer seg 2mm på det tykkeste. -Gullbelagte Neutrik phono-utganger -Sølv-belagt intern kabling. -En heavy-duty bryter for hver kanal, med gullbelagte loddeføtter. Dette ble en stilig og praktisk måte å bytte mellom rørforsterkeren til høyttalerne og hodetelefonforsterkeren. Fant ut at jeg måtte gjøre noe når phono-kablene ble slitt av all byttingen. Har sansen for disse tunge store bryterne. Lenke til kommentar
Flames Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Et godt stykke arbeid det der. Hvilken hardware er den kobla opp mot? Og, W00t - I dag ble min Heed CanAmp sendt fra Ungarn. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 ESI Juli@ som kilde, Practicaldevices XM4 m/oppgradert opamp hodetelefonforsterker+K701. HiFi-en består av en rimelig heftig SET rørforsterker og et par selvbygde Voigt-horn. Lenke til kommentar
Sisyphus Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Hvilken rørforsterker er det du har? En DIY? Lenke til kommentar
kaninkoker Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Litt eyecandy: Resultatet av dagens DIY-prosjekt. En phono-svitsj som er "litt" overkill. -RFI-eliminerende tykk heldekkende aliminiumsboks. Nærmer seg 2mm på det tykkeste. -Gullbelagte Neutrik phono-utganger -Sølv-belagt intern kabling. -En heavy-duty bryter for hver kanal, med gullbelagte loddeføtter. Dette ble en stilig og praktisk måte å bytte mellom rørforsterkeren til høyttalerne og hodetelefonforsterkeren. Fant ut at jeg måtte gjøre noe når phono-kablene ble slitt av all byttingen. Har sansen for disse tunge store bryterne. å fy faen, har samme problemet hehe... gidder du og lage en slik en til og eller? snasen sak det der^^ Lenke til kommentar
moldespurven Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 (endret) hei. jeg er egentlig helt blank på headset, har null peiling men det jeg vet er at jeg trenger et nytt et ettersom sennhieser 5h v2 headsetet mitt plutelig slutta å gi i fra seg lyd. da er dette sprsmålet mitt hvilket headset bør jeg kjøpe. jeg legger et budsjett på rundt tusen lappen men gjør ikke noe omd et er billigere, men kan sikkert gå opp et par hundre om jeg for et mye bedre headset da. det skal helst ha mic, dette er ikke nødvendig men tror det fort kan bli frustrernde om jeg plutselig skal få brukt for mic og det ikke er der. gjerne holdbart, begynner å bli lei av at headset slutter å virke, headsetet kommer til å detti i gulvet noen ganger men er ikke sånn at jeg kaster det rundt altså musikk jeg hører på er metall,rock og punk P.S er ikke deathmetall eller noe sånn jeg hører på mere sånn som Metallica. headsetet vil bli brukt til data, men kan hende jeg tar det med å bruker det litt på skola, greit å ha litt musikk når læreren blir for ille håpper noen kan gi meg noen tips ut i fra denne infoen, vet at det er lite info men jeg har rett og slett ikke peiling på headset så da klarer jeg ikke å si hva som er viktig av bass osv, men skal passe til musikken jeg hører på =) Endret 26. november 2009 av moldespurven Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Jeg spør her siden dette definitivt er den største samlingen med folk med kunnskap om DAC-er her på forumet: Finnes det en DAC som fungerer godt mellom MBP og stereo-anlegg som er vennlige nok i prisen til at jeg kan ønske meg den til jul? Lenke til kommentar
miCro Skrevet 26. november 2009 Forfatter Del Skrevet 26. november 2009 Hvis den kun skal kobles opp mot en en Mac er Apogee Duet et meget godt alternativ, den ligger på ca. 4500 kronasjer her i Norge. Sjekk ut denne tråden for mer info. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Jeg vet ikke hvem du er eller hvor du er i fra, men 4500 er MYE mer enn det jeg tør å sette på ønskelista. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 hei. jeg er egentlig helt blank på headset, har null peiling men det jeg vet er at jeg trenger et nytt et ettersom sennhieser 5h v2 headsetet mitt plutelig slutta å gi i fra seg lyd. Er det SteelSeries 5H v2 du snakker om? Siden du sier du ikke har peiling på hodetelefoner, er det nok bedre om du lager en egen tråd her. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Da var Abrahamsen V6 bestilt inn hos min nærmeste elkjøp forhandler. er spent på denne altså.. leser i mange anmeldelser at de faktisk mener den er bedre en Elektrokompaniet sin på flere punkt. Lenke til kommentar
moldespurven Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 hei. jeg er egentlig helt blank på headset, har null peiling men det jeg vet er at jeg trenger et nytt et ettersom sennhieser 5h v2 headsetet mitt plutelig slutta å gi i fra seg lyd. Er det SteelSeries 5H v2 du snakker om? Siden du sier du ikke har peiling på hodetelefoner, er det nok bedre om du lager en egen tråd her. ja er steelseries jeg menner gikk litt fort så ble en skrivefeil=) Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 (endret) So! Denne tråden har vekket min interesse for hodetelefon forsterkere, og i den forbindelse noen spørsmål: - Om det blir noe av dette "prosjektet", kommer det til å bli hovedsaklig PCen som source, er dette noe som kan forbedre lyden betydelig? - La oss si at lyden blir forbedret, hvilke utganger er best å bruke fra PCen (optisk, jack, usb)? - Rør-forsterker vs. Op-forsterker vs. Solid State-forsterker evt. noen andre? Jeg må jo innrømme at rør-forsterkere ser mye feter ut (der elektonrøret stikker ut). Jeg har i hovedsak lyst å bygge en slik forsterker fra bunnen av (tenker da på praktisk oppbygging), er dette noe tess? Endret 27. november 2009 av BigJackW Lenke til kommentar
sisk2105 Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Noen forslag til et godt mobilt oppsett til under 3k? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå