Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har lest en teori om at fyren på Z-reviews har en vesentlig hørselsskade i det øvre frekvensområdet. Han anbefalte bl.a. å ta ut dempematerialet på M1060, som gjør de uutholdelige for de fleste andre som prøver det.

 

Z-Reviews har noen "kontroversielle" meninger rundt DAC/AMPer som får folk som meg selv med slike oppsett til over 30-40K til å se ut som fullstendige idioter. Tipper nok denne teorien er et oppspinn av noen som er uenige i hans meninger som prøver å undergrave han.  M1060 moden der du fjerner dempematerialet i bakkant av hodetelefonen er jo og forøvrig en relativt populær mod å gjøre så Zeos er ikke den eneste som mener at dette gjør hodetelefonene bedre https://www.reddit.com/r/headphones/comments/6dt6e1/the_miserly_monoprice_monolith_m1060_mod/ 

 

Jeg er ikke enig i alt han har å si, men jeg liker han likevel, kan bli spennende om han omsider får investert i et skikkelig oscilloskop såpass han får bevist/motbevist noen av påstandene sine. 

 

Jeg er i markedet for et par trådløse hodetelefoner.

Trenger strengt tatt ikke noice canceling.

 

Hvilke alternativer kan dere anbefale?

Pris er ikke viktig, men liker å få mest mulig for pengene.

Og kan gjerne gå litt ned i kvalitet om det er mye billigere.

 

Det er vel Sony MDR-1000X som er all the rave for tiden, virker ikke som folk blir lei av å skryte av dem med det første, så kan jo være en grei start å se på. 

Lenke til kommentar

Blir nok MDR 1000X på meg også etterhvert. Venter på en bluetooth transmitter til hjemmet slik at de også kan benyttes til TV/film etc.

 

Ser jeg kan plukke opp ett par i forskjellige butikker i Oslo og på nett til rundt 2700,- 

Bestiller det nok på nett pga mulighet for å returnere på angrerett.

 

Men jeg avventer til at jeg har fått testet BT-dongelen fra ebay med ett annet BT-headsett. Lydkvaliteten er ikke det viktigste for meg til tv/film, men bør ikke være for mye støy etc.

Lenke til kommentar

Skitbillige nobrand kina BT Dongler er forøvrig som regel søppel, når de fungerer så funker det greit dog med noe begrenset rekkevidde, men etter en uke eller to kan de bare plutselig slutte å fungere eller gjøre at lyden starter å hakke osv. Vertfall min erfaring etter å brent gjennom 3 stykker den tiden jeg eide Momentum Wireless, endte opp med å kjøpe en Asus dongle til et par hundrelapper som fungerer den dag i dag. 

Endret av Evil-Duck
  • Liker 1
Lenke til kommentar

In other news har Schiit Gungnir Multibit DACen kommet på plass. Øyeblikkelig førsteinntrykk er jo selvfølgelig et relativt enormt løft fra Asusen, men her kan det nok og være noe placebo inn i bildet da en forventer litt mer ut fra en dedikert DAC til 15 000 kroner enn fra en Asus DAC/Amp kombo til knappe 4000. Skal lytte nå noen dager til Gungnir uten å utføre noen blindtest så etterhvert få kjørt en blindtest på Electrocompaniet DACen , Asus DACen og Schiit DACen, så for en se hva resultatet blit. 

 

Obligatorisk bilde av riggen

 

vLuM1dR.jpg

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Schiit Gungnir Multibit er godsaker; ikke helt Yggdrasil - men du kan være relativt sikker på at du sitter med noe av det beste i prisklassen. Enjoy :)

 

La den stå på alltid; og la den varme seg godt opp før du gjør en vurdering (lyden endrer seg ganske mye). Dette er en komponent hvor oppvarming og innspilling faktisk gir effekt (har 2 Yggdrasil, så har hatt mulighet til A/B testing mellom en som er god og varm og en kald som nettopp er slått på; det er virkelig forskjell).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når en har ett såpass godt utgangspunkt fra før vil nok oppgraderingsrekkefølgen være Hodetelefoner, Forsterker og sist DAC. Magni 2 holder til det aller meste du måtte finne på å kaste på den med noen få unntak. Det er alltid gøyest å oppgradere hodetelefonene i kjeden så det er nok der som BMW skriver der du bør starte ja :)

Endret av Evil-Duck
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når en har ett såpass godt utgangspunkt fra før vil nok oppgraderingsrekkefølgen være Hodetelefoner, Forsterker og sist DAC. Magni 2 holder til det aller meste du måtte finne på å kaste på den med noen få unntak. Det er alltid gøyest å oppgradere hodetelefonene i kjeden så det er nok der som BMW skriver der du bør starte ja :)

 

Noen anbefalinger å komme med i samme slengen?

Trenger noe med litt mer bass (varmere ?) da jeg stort sett kjører elektronisk musikk.

Lenke til kommentar

Det er alltid vanskelig å komme med konkrete anbefalinger da det er du selv som vet best hva du selv liker ettersom lyd er et svært subjektivt emne. Jeg personlig liker by far mest åpne hodetelefoner, du får gjerne ikke samme bass punchet som i basstunge lukkede hodetelefoner men du får et mye større og fullere lydbilde i de fleste tilfeller. 

 

Første anbefalingen jeg har er Philips Fidelio X2, basskongen blant åpne hodetelefoner og en av mine absolutte favoritter i forhold til hva du får for pengene. Det leverer en kraftig og fyldig bass som jeg knapt har hørt maken til på andre åpne hodetelefone, soundstagen er ikke det største da det har en tendens til å krympe i det bassen på hodetelefoner øker, men til elektronisk musikk tror jeg disse vil levere. 

 

Videre har en Sennheiser HD650 som for meg er kongen av en allrounder, de funker sabla bra til det aller meste av musikk, de har et lydbilde som bikker over på den varme siden med god og fyldig bass samtidig som den klarer å ha en ganske stor soundstage. Ikke noe bass monster men der er mer en nok for de aller fleste. 

 

Hifiman HE-400i får utrolig mye skryt og er godt innenfor budsjettet ditt, dette er og planar magnetiske hodetelefoner samme som mad dogsene dine, jeg har ikke fått testet de selv, men Lyd og bilde forgudet de vertfall http://www.lydogbilde.no/test/hodetelefoner/10-magiske-hodetelefoner/hifiman-he-400i 

 

Det er vel de 3 anbefalingene jeg vil dra frem rent nå. Da jeg ikke har fått høre et par Mad Dogs før gjør det det litt vanskelig for meg å dra direkte sammenligninger å helt vite hvor du står i forhold til hva mer bass og varme betyr for deg. Men du har vertfall litt å søke på å lese litt mer om. Det kommer helt sikkert og noen andre med andre anbefalinger her etterhvert og. 

 

Når det kommer til kabler, dersom du har en helt grei USB kabel til kanskje en hundrings som fungerer slik den skal er det ikke noen mening i å oppgradere denne, samme gjelder i bunn og grunn RCA har du noen av grei kvalitet til et par hundrelapper med gode og solide plugger som ikke er av typen lakrisremse lignende kabler er det utrolig lite om noe i det heletatt å hente på å kjøpe dyrere kabler. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...