Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile

miCro

Anbefalte innlegg

Skulle man tru FRPere, så skulle jo det være omvendt? :hmm: 

Elear mottatt, helt nye denne gangen!
Sitter å hører på Matomba - False Alarm. Deilig, disse har også mye mer low end enn de jeg fikk først, natt og dag, disse har jo skikkelig dybde i forhold, de første jeg fikk virket jo nesten helt flate. Veit ikke med folk her inne, men hype-train'et har da absolutt stoppet på stasjonen her  

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Godt og høre at det ordnet seg for deg og at du er fornøyd! :) Da blir ikke studiolyd.no på svartelisten likevel.

Har ikke fått høre Elear enda dessverre selv om jeg var et hårstrå unna å kjøpe de for litt siden, endte selv isteden på HD800S da jeg som tidligere HD800 eier endte opp med å gå den trygge (og kanskje litt kjedlige) ruten da min lokale focal forhandler ikke ville ta inn et par Elear for demo bruk. Men håper å få høre de en dag såpass jeg finner ut om det var en massiv feil fra min side eller ikke. Det skal dog sies at jeg er ekstremt fornøyd med HD800S og :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kan også legge til at jeg er veldig fornøyd med kabelen jeg bestilte fra Customcans.co.uk. Mye kortere, og mye enklere når man sitter ved PC, og prisen var ikke så avskrekkende heller, en drøy 1000-lapp er verdt det. Original-kablen skal få lov til å ligge i esken sin tenker jeg 

Lenke til kommentar

Sitter å hører på Matomba - False Alarm. Deilig, disse har også mye mer low end enn de jeg fikk først, natt og dag, disse har jo skikkelig dybde i forhold, de første jeg fikk virket jo nesten helt flate. Veit ikke med folk her inne, men hype-train'et har da absolutt stoppet på stasjonen her

Jeg er fortsatt veldig fornøyd med mine elear. Nå mangler jeg bare noen bra lukket. Må teste nightowl siden jeg er så fornøyd med nighthawk.

Lenke til kommentar

Kan også legge til at jeg er veldig fornøyd med kabelen jeg bestilte fra Customcans.co.uk. Mye kortere, og mye enklere når man sitter ved PC, og prisen var ikke så avskrekkende heller, en drøy 1000-lapp er verdt det. Original-kablen skal få lov til å ligge i esken sin tenker jeg

Kjenner til problematikken med den 3 meter lange kabelen til sennheiserene, hjelper ikke at jeg i tillegg må ha en 2x3pin-XLR til 4pin XLR overgang fra forsterkeren med medfølgende ekstra 30 cm kabling (forøvrig en helt sinnsykt vanskelig overgang å få tak i), men orginalkabelen til elear er vel kanskje ekstra ille da den er såpass tykk og dermed og kanskje litt stiv(?).

Selv har jeg en tendens til å reise meg å bevege meg litt med hodetelefonene på til tider så syns da at det er greit med litt ekstra kabel såfrem en klarer å unngå å kjøre over kabelen når en sitter i kontorstolen.

Lenke til kommentar

Da brente jeg akkurat av alt for mye penger på et produkt jeg i utgangspunktet er litt skeptisk på, en stykk Schiit gungnir multibit DAC, blir spennende å se hvor stor forskjellen er fra Asus DACen jeg bruker nå. Skulle gjerne brent av på en yggdrasil, men til den doble prisen ble det rett og slett litt for mye. Håper på duet er kjappe å sende ut pakkene slik jeg får den til helgen  :ninja:

edit: Kan forøvrig nevne at jeg sendte mail om den til duet klokken 11 på kvelden nå og fikk svar iløpet av få minutter, fikk og for noen minutter siden en mail om at de skulle få sende DACen avgårde øyeblikkelig i morgentidlig for å passe på at den kom seg avgårde så fort som mulig. Dette kaller jeg service! 

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Jeg sitter ikke igjen med så mye penger når jeg har betalt faste utgifter. Og jeg lever relativt billig for en fulltidsansatt.

Lenke til kommentar

interessant sak om en vil ha seg en hodetelefonforsterker som bokstavelig talt kan blåse hodet av deg med en teoretisk utgangseffekt på 50 watt på hodetelefon utgangen  :green: . Ikke dyr er den heller til rett over 200 dollar, og den kan forøvrig og drive høytalere, ikke umulig at jeg selv kommer til å plukke opp en slik og teste, Z Reviews er vertfall lettere ekstatisk . 

Lenke til kommentar

Nei, NFB-1 er ren amp.

@Nizzen:

Jøss... Audio GD får jo så mye skryt for sin kvalitet...

Jepp, men kan ikkje tro at jeg hadde då uflaks 2 ganger. De skryter jo at de tester produktene i så og så mange timer før de selges. Første jeg fikk var DOA, og kunne aldri ha funket. Det var loddefeil eller.no i dac'en, noe som en her i tråden fant ut ved å fikse den for digital impuls.

Der ble audio-gd tatt med buksa nede...

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Det må man vel regne med på Kina-varer... Websida til Audio-GD (og de fleste andre kina-produsenter) er notorisk google-translated på en fæl måte. Jeg blir litt skeptisk til dem da. OLED-displayet til DACen min har tatt kvelden også sånn delvis, men den fungerer aldeles utmerket for det.

Lenke til kommentar

Nei, NFB-1 er ren amp. 

@Nizzen: 

Jøss... Audio GD får jo så mye skryt for sin kvalitet... 

Ikke alle produktene er bra. Audio-gd har problemer med QC og Audio-gd Singularity 19 dac er rett og slett elendig lydmessig.

http://www.superbestaudiofriends.org/index.php?threads/audio-gd-singularity-19-dac-comprehensive-review-and-impressions.4134/

http://www.superbestaudiofriends.org/index.php?threads/audio-gd-singularity-19-dac-measurements.4135/

http://www.superbestaudiofriends.org/index.php?threads/audio-gd-s19-technical-measurements.4305/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...