Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mid-range hæ? Hva legger du i det? :)

Det han egentlig sier er at det nytter ikkje å diskutere lyd. Alt blir bare synsing og personlige preferanser.

 

Hør på dem og bedøm selv.

Noen her har jo "alien" ører som hører forskjell på om strømmen er laget av vann eller kull...

Lenke til kommentar

Det er sant. Hvor romslige er øre koppene, Nizzen - og har du fått plassert på en modmic? Jeg har sånne apeører som stikker ut, så vil helst ikke at de gnager på ytterste delen på øret

De er gode og romslige, fordi jeg har store og utstående ører :p

 

Modmic har jeg stripset fast helt oppe på kabelen ved jackinngangen. Funker helt flott.

Lenke til kommentar

Noen her har jo "alien" ører som hører forskjell på om strømmen er laget av vann eller kull...

Alle vet jo at vannkrafts strøm produserer en mye renere og rikere lyd en skitten strøm produsert på kull, en må og huske å bruke et støpsel med sølvkabel og gullforgylte koblinger til minst 20 000 kroner på den siste halvmeteren fra stikk kontakta til forsterkeren for å virkelig få frem den rene lyden fra vannkraften.

 

Dette trodde jeg var hifi 101 

 

 

 

 

 

:ph34r:

Lenke til kommentar

 

Det er sant. Hvor romslige er øre koppene, Nizzen - og har du fått plassert på en modmic? Jeg har sånne apeører som stikker ut, så vil helst ikke at de gnager på ytterste delen på øret

De er gode og romslige, fordi jeg har store og utstående ører :p

 

Modmic har jeg stripset fast helt oppe på kabelen ved jackinngangen. Funker helt flott.

 

 

Du har det ja - da er vi to. Men så bra, da veit jeg at øra mine ikke toucher inni der. Har foressten bestilt og et stativ til å sette de på :)

 

Kikket litt på å få tak en kortere kabel. Noen tips? Oslohificenter selger, med det er jo 2800,- for den

Lenke til kommentar

 

 

Det er sant. Hvor romslige er øre koppene, Nizzen - og har du fått plassert på en modmic? Jeg har sånne apeører som stikker ut, så vil helst ikke at de gnager på ytterste delen på øret

De er gode og romslige, fordi jeg har store og utstående ører :p

 

Modmic har jeg stripset fast helt oppe på kabelen ved jackinngangen. Funker helt flott.

 

 

Du har det ja - da er vi to. Men så bra, da veit jeg at øra mine ikke toucher inni der. Har foressten bestilt og et stativ til å sette de på :)

 

Kikket litt på å få tak en kortere kabel. Noen tips? Oslohificenter selger, med det er jo 2800,- for den

 

Jeg bruker ofte kabelen fra Nighthawk med små overganger :) Gidder ikkje kjøpe nye da jeg kan bruke det jeg har. Ved dataen, så bruker jeg de orginale uansett.

Lenke til kommentar

Kan prøve med de som følger med først, kanskje de ikke er så ille som jeg tror.

Jeg fikk de for 9200,- hos studiolyd.no (sommerkampanje) inkl. et hodetelefonstativ fra Focal. Syns ikke prisen var så gæærn da akkurat

EDIT: Her, for de som har lyst til å hoppe på tilbudet, rabatten (1800,-) kommer ikke før du er i kassa: http://studiolyd.no/studioprodukter/hodetelefoner/focal-elear.html

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Jeg er på jakt etter nye hodetelefoner med støydemping. Hadde i hovedsak sirklet meg inn på Sony mdr-1000x, men nå ser jeg at Elkjøp har satt ned prisen på disse til 2690,-, men samtidig satt ned prisen på B&O Beoplay H9 til 3333,-.

 

Det jeg leser rundt omkring er at H9 er ikke like sterk på støyreduksjon, og 1000x glipper litt når man går.

Hovedsaklig skal jeg bruke disse når jeg sitter på jobb (normal kontorlandskaps støy) og skole (hakket mer støy enn på kontoret).

 

Hvilke hodetelefoner er det beste kjøpet? er H9 verdt 600,- ekstra?

Lenke til kommentar

Æsj... Ignorance is bliss - det man ikke veit har man ikke vondt av etc.

 

Fikk endelig litt lyttetid i kveld. Har egentlig vært fornøyd med X2 siden jeg fikk meg Dragonfly Red, men så tok jeg fram proppene mine som jeg vanligvis ikke bruker hjemme, Shure 846 med custom sleves. Da ble plutselig Philipsene søppel i forhold.

Lenke til kommentar

Kjenner jeg blir litt gira nå, nå som jeg får Elear i posten. Så kikker på amper også. 
Jotunheim ser bra ut, men den som har innebygget DAC er utsolgt hos duet.no 

Kikker på mye fint egentlig, noe egnet i 5k-prisklassen? Vil gjerne ha med XLR i tillegg til vanlig 6.3mm, som en god allrounder. Evnt. kan jeg bruke Magni 2 som DAC på en Jotunheim uten innebygd DAC selvsagt. Mange tanker her nå  :love:

Lenke til kommentar

Æsj... Ignorance is bliss - det man ikke veit har man ikke vondt av etc.

 

Fikk endelig litt lyttetid i kveld. Har egentlig vært fornøyd med X2 siden jeg fikk meg Dragonfly Red, men så tok jeg fram proppene mine som jeg vanligvis ikke bruker hjemme, Shure 846 med custom sleves. Da ble plutselig Philipsene søppel i forhold.

Dette overrasker meg ikke veldig :)

 

Bruker selv LCD-4 (rev2) hjemme, og der holder ikke Shure SE846 følge lengre (ganske langt unna) - men overalt ekstremt fornøyd med med SE846, det beste som eksisterer i denne størrelsen på IE-formen som kan driver direkte fra telefon. Naturligvis er DAC i iphone ræva sammenlignet med f.eks Schiit Yggdrasil, men at man slipper å slepe på en ekstra boks i det daglige gjør at jeg har funnet meg tilrette med dette oppsettet (Iphone 6s+ med Shure SE846). Ser Shure har kommet med lightning-plug til SE846 også - har droppet iPhone7 siden ingen gode alternativer eksisterte ved lansering; nå kan jeg like greit vente til iphone8.

 

Edit:

Dragonfly Red er jeg derimot svært lite begeistret for - helt ubrukelig etter mitt syn.

Ser Audeze har lansert IE utgave av LCD-4 (LCD-i4), sikkert magisk lyd, men formfaktoren er jo helt ubrukelig. Mistenker den også sliter litt uten kraftigere forsterker enn en telefon. Så den skal jeg ikke ha.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...