Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har slengt ut Schiit DAC/AMP combo på finn.no uten å få noe særlig respons hittil. Synes prisen jeg har satt egentlig er ganske lav, ihvertfall når man ser hva nytt koster hos Duet Audio. Hadde forventet at de skulle bli revet bort pga. lav pris, men har jo helt tydelig tatt feil. Er virkelig markedet såpass slapt? Har jeg feilpriset oppsettet? Er jo alt på litt under 50% av dagens nypris.

 

(er ikke meningen å drive reklame for egen annonse, forsøker å forstå markedet...)

 

Link til annonsen: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=95010108

Lenke til kommentar

Selg dem hver for seg. Ha bilder av det aktuelle produktet, ikke som du har henta fra nettet... 

Når jeg ser Valhalla 1 og Bifrost 1 til 4,5k blir jeg litt sånn... Det var dyrt, selv om det kanskje ikke er det. 

 

Vil tro du kan få mellom 1500-2000kr for Valhalla 1. 

Samme for Bifrosten. 

 

Jeg selger en Valhalla 2, men den er kun et år gammel. 

Har kun fått en henvendelse, så det er nok litt treigt marked også

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar

Markedet er som nevnt treigt; har man en fornuftig pris er det bare å vente - kjøpere dukker opp etterhvert. Elektronikk; ca halv pris av ny er ok. Får alltid solgt ting selv, men noen ganger tar det 6 måneder. Det er heller ikke noe poeng å ha gi-bort priser. Faktisk la jeg ut en dac for noen år siden til 1/4 av nypris; fortsatt 0 respons. Satte den tilbake til 50% og ventet noen måneder. Den ble solgt. 

 

Ref utstyr.

Jeg har bestemt meg for å ikke gjøre flere oppgraderinger. Joda, jeg kan betale 500.000+ for et headset å få bedre lyd, men det jeg har nå fungerer utmerket. Hodetelefon-oppsettene mine er der de skal være; nå gidder jeg ikke mer før noe vesentlig skjer på utviklingen. Eneste ting jeg vurderer er å "patche" hodetelefonene til siste revisjon når de dukker opp - men ikke helt sikker der heller. Har brukt nok penger på hodetelefon-oppsettene mine for nå.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Takk for innsiktsgivende vurderinger. Jeg lar de ligge litt, og om responsen uteblir får jeg ta meg bryet med å sette det opp pent, knipse noen fine bilder og legge de ut hver for seg. Kjenner det er litt synd å brekke opp settet, har gitt meg veldig mye god lyd. Kan jo eventuelt redusere prisen noe mer, men å senke mye er uaktuelt - da er det bedre å hive de på loftet en del år, og heller plukke de frem igjen om den tiden kommer.

Lenke til kommentar

Kan jo være et tips å legge det ut også på hifisentralen. Ser jo ut som det meste av Schiit der beveger seg ganske greit.

 

(Ny forsterker igjen, BMWcoupeftw?)

 

Må si det trigget "vilha-innstinktet" litt når jeg så en pent priset Mjolnir 2 der. 5.5k-ish, sabla god forsterker til den prisen.  :omg: (Men fornuftig som jeg er så innser jeg at det må være nok med det forsterkeriet jeg allerede har.)

Lenke til kommentar

Vurderer å kjøpe den Mjolnir 2en faktisk. 

Jeg er litt skeptisk dessverre. Ser ut som det er 2 brukere som legger ut samme forsterkeren, da dem er aldri tilsalgs samtidig. 
Her må det gjøres litt undersøkelser først. 

 

Edit: Nå er Mjolnir 2 borte igjen. Tredje gang den har blitt fjernet. 

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar

Hei. Vil bare først si at jeg ikke er noe ekspert på lyd og trenger virkelig input fra noen Audiofile.

 

Har opp igjennom årene hatt en del headsett og det har som regel gått i rene "gaming-headset" fra Steelseries, ligitech o.l. Etter mye research hadde jeg lest utallige innlegg om hvor "dårlig" gamingheadsett egentlig er, og etter mange anbefalinger gikk jeg til innkjøp av et Audio technica Adg1x som skal være et flaggskip og kvalitetsprodukt skrytt opp i skyene av alle som kan lyd.

 

Det er bare å komme med inspill, men MAKAN til en kjedelig, flat, livløs, bassløs og skjærende unnskyldning for en lyd jeg fikk presentert inn i øret da jeg satt dem på meg. Er det virkelig meningen at "krystallklar", "perfekt gengitt"-lyd skal høres ut på nivå med høyttalerene på min iPhone SE? Er som å gå fra TV med hjemmekinoanlegg til å gå til de innebygde TV-høyttalerne. Frister mer å ta på seg mitt gamle siberia V2... som sakt så kan jeg ikke noe om "highs" eller "lows" og alt det tekniske som visstnok skal være så fantastisk, men jeg har da ører. Jeg har også et ATH m50x og disse har helt fantastisk lyd som bare treffer rett i sjela. Jeg klarer bare ikke fatte at "kvalitet" skal høres ut slik Adg1x gjør. Meget skuffet over hva som defineres som bra lyd i denne allerede tvistede verden isåfall.

 

Nei jeg har ikke dedikert lydkort eller dac. Har et gigabyte gaming 3 z97 hk

Lenke til kommentar

Det er nok bare så enkelt som at du er en basshead (ikke et negativt ladet ord) hvor denne typen hodetelefoner ikke passer for deg. Nå er Adg1x et headsett siktet inn for gaming og gjerne kompetativ gaming hvor soundstage er viktigere enn noe annet. Problemet en da sitter igjen med er at en stor soundstage er vanskelig å få til i ett headsett med mye low end/bass da dette automatisk krymper inn lydbildet en god del dessverre. Jeg har ikke prøvd headsettet selv men jeg tipper det dette som skjer her, jeg har oppigjennom hatt elektrostater og ett par Sennheiser HD800 som har en helt latterlig stor soundstage men igjen ikke så mye i bass regionen, likevel absolutt gode hodetelefoner som passer til somme typer musikk men ikke så godt til andre så det faller somregel ned til en smakssak. At du nevner at du liker ATH m50x kommer nok av at de er i den litt andre enden av skalaen, disse er lukket og tunet for å ha en litt mer "mainstream" lydsignatur som er litt lettere og svelge for de fleste, det er absolutt gode hodetelefoner men i mine øre blir de igjen litt kjedlige og sjelløse igjen. I enden av dagen er dette med lyd i svært stor grad subjektivt alt ettersom hvilken lydsignatur en liker og hvilken musikk/bruksområde en bruker hodetelefonene til.

 

Når det er nevnt kan jeg si at siberia V1 som jeg en gang var dum nok til å kjøpe i mine yngre dager enda står som noe av det absolutt verste jeg har hatt på hodet, her snakker en ubalansert skjærende og bare generelt sett elendig lyd.

Lenke til kommentar

Takk for svar! kan godt være de rett og slett ikke passer for meg. Kjenner meg nok igjenn i kategorien basshead ja. Det med siberia V2 var mest for å overdrive litt, men jeg legger ikke skjul på at skuffelsen var stor. Blir nok retur på dette og ny jakt på et high-end headset som er mer min stil. Synes det er meget vanskelig å se reviews når Adg1x sier alt jeg ser etter i et headset, men bommer så til de grader for meg. sånn er det vel bare.

Lenke til kommentar

Om du skal ha ett headsett med litt mer livligere basstung lyd kan jeg vertfall anbefale Beyerdynamic mmx 300/Qpad QH-1339 (dette er samme hodetelefonen med forskjellig branding). Disse er helt lukkede og har nesten identisk lyd som 32 ohm utgaven av Beyerdynamic DT770 om du har hørt disse, micen er og svært god. Om du kunne tenke deg en vanlig hodetelefon med en eventuelt modmic eller lignende løsninger for mikrofonen sin del kan jeg varmt anbefale Philips Fidelio X2 + en eventuel modmic da det er det jeg selv bruker til gaming, svært artige hodetelefoner men kurrant soundstage og svært god bass.

 

edit: Ingen av disse krever noen ekstra hodetelefonforsterker da de er realtivt lettdrevne

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Siden jeg ikke får meg til å kvitte meg med mine overflødige DAC/amp/hodetelefoner, tenkte jeg å sette opp en rigg ved sofaen. I den forbindelse trenger jeg noe for å streame fra Tidal/YouTube/SoundCloud inn til Modi Multibit.

 

Ser at man kan kaste så mange tusen kroner man vil etter slike streaming-bokser, men tenker at det ikke er vits med noe mer enn en Chromecast Audio med optisk inn til Modi?

 

Kan se ut som om det tidvis har vært problemer med Tidal HiFi på denne, noen som kan bekrefte at det funker nå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...