Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile

miCro

Anbefalte innlegg

post-22149-0-18677000-1492527279_thumb.jpg

post-22149-0-86309300-1492527284_thumb.jpg

post-22149-0-80810300-1492527393_thumb.jpg

Da er det siste innspurt før lakkering av kassen. Sjekker om jeg må borre flere hull til kjøling før jeg demonterer og lakkerer. Synd å eventuelt måtte borre i lakkert kasse...

Edit: og ja, jeg vet at display er oppned. DAC-AMP`en sto med lokket (bunnen) av i en lengre periode for testing. Gadd ikke snu det før "lakkering-demontering".

Øverste kasse er til poweramp (2xHypex UCD180HG + SMPS)

Endret av AveMORphine
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

attachicon.gifdacamp2.jpg

attachicon.gifdacamp.jpg

attachicon.gif20170418_155010.jpg

Da er det siste innspurt før lakkering av kassen. Sjekker om jeg må borre flere hull til kjøling før jeg demonterer og lakkerer. Synd å eventuelt måtte borre i lakkert kasse...

Edit: og ja, jeg vet at display er oppned. DAC-AMP`en sto med lokket (bunnen) av i en lengre periode for testing. Gadd ikke snu det før "lakkering-demontering".

Helt konge! Utrolig kult at noen tar seg tid for å lage noe slikt :)

Gleder meg til alt er 100%. lyst til å høre på den også :D

Lenke til kommentar

370 watt låter lite. Bara min cpu ligger på 210W enligt hwinfo. 3.9 ghz/1.45 vcore.

Ikkhe når 6900k + 2x 1080 trekker 550w fra veggen. Ikkje sjekka enda med 2x 1080ti

Jeg trenger nye hodetelefoner.

Jeg har et par Mad Dog's fra Mr. Speakers men jeg trenger litt mer dyp bass.

Føler de spiller fint generelt, men de når ikke helt frem på bassen for min del.

Kjører de på Schiit Magni2 (Uber) / Modi2.

Forslag?

Edit: Det kan virke som om mye er p.g.a. passformen av alle ting.

Om jeg trykker klokkene lett mot ørene blir det meget bedre, men det er jo upraktisk i lengden.

Audioquest nighthawk digger jeg pga god dyp bass. Nightowl lukka har jeg ikkje testa. Mulig de er enda bedre.

Så synd at så mye av bassen forsvinner om man ikke golder henda inntil i disse :/

Synes de har meget fin lyd ellers.

Oppo ha-2 headphoneamp/dac med bassboost gjør da susen

Bruker den komboen på farten og nå på hytta.

At bassen forsvinner slik du forklarer stemmer ikkje hos meg. Har du dem selv, eller?

Edit: Testet litt med min Schiit jotunheim dac/amp og den er veldig nøytral, så bassen er ikkje like gøy som med f.eks ha-2 naturligvis.

Er mere trøkk i Audio-gd dacen også. Fysisk er den også 3 ganger størrelsen som jotunheim eller.no :p

Hei,

Neida. Må ha redigert i to vinduer og lagret feil eller noe i den dur.

Mente de er verdt å sjekke ut.

Synd at de jeg har nå ikke har rett "passform" slik at mye av bassen forsvinner om jeg ikke sitter med henda på klokkene.

Beklager forvirrelsen.

Lenke til kommentar

Rart hvor raskt man tilvenner seg lyd; brukt Audeze LCD-4 nå i en del dager i strekk og har egentlig ikke tenkt noe over lydkvaliteten - koblet akkurat nå opp LCD-XC igjen; det blir litt natt/dag forskjell (LCD-4 vinner uten problem). Det mystiske er at jeg ikke satt med samme tanke når jeg koblet fra LCD-XC og koblet opp LCD-4 for noen dager siden.

Lenke til kommentar

Rart hvor raskt man tilvenner seg lyd; brukt Audeze LCD-4 nå i en del dager i strekk og har egentlig ikke tenkt noe over lydkvaliteten - koblet akkurat nå opp LCD-XC igjen; det blir litt natt/dag forskjell (LCD-4 vinner uten problem). Det mystiske er at jeg ikke satt med samme tanke når jeg koblet fra LCD-XC og koblet opp LCD-4 for noen dager siden.

Fått sammenlignet LCD4 med noen av de dyrere HifiMan?

Lenke til kommentar

Fått sammenlignet LCD4 med noen av de dyrere HifiMan?

De er ganske like; med LCD-4 rev2 et hesthode foran etter min mening. Begge liker kraftig forsterker for å skinne, men faktisk ramler HE 1000 v2 sammen i mye større grad med dårlig/svak forsterker - de blir tynne i toppen og "uren" i lyden på mellomtone/bass. LCD-4 derimot krever brutal forsterker for å skinne også, men de er mye mer akseptable med dårlig forsterker.

LCD-4 er ekstremt behagelige å ha på; det samme er HE 1000 (v2 spesielt), og HE 1000 v2 er mye lettere i vekt for de som har problem med for mye tyngde på hode.

Nå har ikke jeg brukt mye tid på å sammenligne; brukte 5 min. Så ingen fasit, kun mitt førsteinntrykk. Det er også en stund siden.

Edit:

Billigere Hifiman enn HE 1000 v2 kan du bare glemme å sammenligne med LCD-4 rev2. Det er fullstendig en helt annen liga. Det er forøvrig også HE 1000 v2, men de er overraskende nære om resten av utstyret er på plass og holder et visst nivå.

Edit2:

Om jeg husker rett så virket HE 1000 v2 langt billigere både i material og kvalitetsfølselse. Litt som du føler at man bør være ekstra forsiktig ved bruk.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

attachicon.gifdacamp2.jpg

attachicon.gifdacamp.jpg

attachicon.gif20170418_155010.jpg

Helt konge! Utrolig kult at noen tar seg tid for å lage noe slikt :)

Gleder meg til alt er 100%. lyst til å høre på den også :D

Har nå fått testet nok til å innse at jeg må forandre på den. Tenker jeg fortsetter i tråden om TPA DAC`s (i min sign).

Lenke til kommentar

Beyer Dynamics er ikke high-end; det er mellomklasse. Stax er high-end :)

Ja, jeg ser den... Hva med Denon? Er de i øvre sjikt, eller mellomklasse de også? Iforhåld til kvalitet, jeg ser jo BW blir nevnt inni mellom.. Men hører ikke så mye om Denon...

High-end er 20.000 og oppover. Grensen er flyttet de siste årene, før var det 10.000 og oppover. Man har Sennheiser til 550.000, men det er noe helt annet ;-) selv Audeze LCD-4 masseproduseres ikke og håndlages kun på bestilling til ca 50.000. Det blir fort veldig dyrt! Endret av TGB
Lenke til kommentar

Det fine er at lydkvalitet, byggekvalitet og komfort ikke nødvendigvis følger TGBs "high-end" definisjon.

For hodetelefoner finnes det ikke enighet om HRTF (eg. frekvensgang) og lydsignatur er basert på personlige preferanser eller basert på forskning om preferert HRTF for en stor mengde mennesker (typ. PSB og NAD).

Er fullt mulig å finne ekstremt god lyd til godt under NOK 20K.

Endret av bar1
  • Liker 3
Lenke til kommentar

T1 er high-end, og gjør så mye helt rett at det er lett å undervurdere de.

Men heldigvis fins det ingen fasit og enormt mye å velge i - i alle prisklasser. Mid-end og high-end har beveget seg voldsomt mye framover siden HD800 og T1 var nye og "dyre". (De er jo ikke det lenger, vel?)

Lenke til kommentar

HD 800 har jo vært avertert på brukten til 4500,- på det billigste jeg har sett. Det er ganske billig, det. Beyer T1 v2 frister veldig og det skulle ikke forbause meg om jeg kommer til å kjøpe et par, men ikke før om et par år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...