Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
F*ck, der datt lyden ut av høyre ear-bud på mine 3mnd gamle Monster Beats Tour. Satt helt i ro, og hørte ikke på høy musikk. Merkelige greier.

 

Jeg kjøpte dem på Apples online store. Noen som har erfaring med garanti/reprasjon hos dem, eventuelt hos Monster?

Da ville jeg bare dele en historie fra Apple Store. Sendte i dag en mail til support hos apple, og forklarte situasjonen med at den ene høretelefonen hadde blitt ødelagt (jeg sverger jeg har behandlet dem pent!) Jeg tenkte det var et skudd i mørket å få dem reparart eller refundert. Her er uansett mailen jeg fikk tilbake:

 

Thank you for contacting the Apple Online Store.

 

I do apologize that the headphones you purchased just recently have stopped being fully functional, regardless of the great care you have given them. I have set up a replacement for you, and you will be receiving a new pair free of charge since you are within the warranty.

 

Should you have any additional questions or concerns, please do not hesitate to contact the Apple Store.

Nå er ihvertfall jeg glad :w00t:

Lenke til kommentar
Jeg har lyst på et par nye dingser i racket:

 

- Ultra Low Pulse Generator RR-77

- Negative ION Generator RIO-5 II

 

Jeg kunne riktignok fått HD 800 for samme prisen, men pytt sann. Disse gutta ser ut til å ha godt grep på fysikk. :wee:

 

De der greiene så ut som noe man bare kan få solgt til audiofile, spesielt den cd ionisatoren. en cd er 1 og 0 om du mister en 1'er eller 0'er så legger du ikke merke til det.

Lenke til kommentar
Jeg har lyst på et par nye dingser i racket:

 

- Ultra Low Pulse Generator RR-77

- Negative ION Generator RIO-5 II

 

Jeg kunne riktignok fått HD 800 for samme prisen, men pytt sann. Disse gutta ser ut til å ha godt grep på fysikk. :wee:

 

De der greiene så ut som noe man bare kan få solgt til audiofile, spesielt den cd ionisatoren. en cd er 1 og 0 om du mister en 1'er eller 0'er så legger du ikke merke til det.

 

Har du noen tester du sikter til i dine bit-påstander?

Lenke til kommentar

cd-er har mye ekstra data lagret for å gjøre det mulig å glatte over uleselige bits.

 

Det som har noe å si er takten man mottar bitsene med. Det er optimalt med like langt tidsintervall mellom hver bit, men i realiteten er det litt forskjell i tidsintervall mellom hver bit; dette kalles jitter. Jitter kan bekjempes med nøyaktige klokker og reklokking av inkommende bits i en buffer.

 

Men det virker som om noen her er litt dårlige på å lese gjennom linjene. Firmaet det linkes til selger rent tullball, forkledd som vitenskap. Det værste er at de er seriøse, og at de har kunder.

Lenke til kommentar

Syns de er helt ufattelig at STAX ikke nevnes mer i en tråd som handler om hodetelefoner! :hmm:

 

Jeg har prøvd litt av hvert når det kommer til hodetelefoner og ingenting kan måle seg med produktene til STAX, elektrostatiske hodetelefoner er helt overlegene konvensjonelle når man diskuterer detaljoppløsning og dynamikk :love:

 

Kjøpe mitt første stax-sett på 90tallet og har aldri vurdert å gå tilbake til AKG, Sennheiser eller andre merker.

 

For de som ikke har vært borti STAX, så anbefales det å lese seg opp på emnet ;)

 

http://www.stax.co.jp/Export/ExportProducts.html

Lenke til kommentar

Har hørt omega'ene på meget god kilde, og det er vel lite på denne siden av syvsifret kronebeløp konvensjonell stereo som kan måle seg.

Tror det oppsettet jeg hørte på hadde en verdi nytt på bortimot 100'.

 

Men, det at det er en energizer i mellom gjør at folk kan kanskje bli litt betenkte.

 

Har veldig lyst, men siden det bare er 4070 som er lukket, gjør det at de plassene jeg kan høre på musikk et par timer daglig ikke er aktuelle, da musikk som lekker ikke er like populært blandt alle gamle kæller og kjærringer på jobben

Lenke til kommentar

Frister litt å kjøpe meg noe nytt nå .. sitte å lurer på om jeg skal kjøpe en ray samuel apache og et par balangserte Sennheiser HD650. da jeg kjenner noen som skal selle dette.. apachen er jo også forøvri en strålande for-forsterker til et eventuelt fremtidig anleg jeg skal ha..

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...