Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

 

 

Hvorfor i h÷%¥€ følger det ikkje med usbkabel a-b usb 2.0 med Schiit Jotunheim? Den jeg hadde liggende funka ikkje. Fikk bare tikk tikk lyd. Forbanna useriøse greier...

Fordi alle kjøper USB-kabel uansett, så da er det bortkastet penger for Schiit å legge ved en som aldri blir brukt - samt bortkastet penger for kjøper å betale for noe de aldri bruker.

 

Edit:

Enkelte mener jo at alle USB-kabler er like; så da var det rart med tikk takk lyd fra den du har ;)

 

 

Står spesifisert at det må være en usb 2.0 kabel.

https://schiit.com/drivers

 

 

Step 4: Connect Yggdrasil with a standard USB A-B cable, 2M or less in length, with true USB 2.0 rating—not 1.1 or 3.0.

 

http://schiit.com/faq/usb-problems

 

Har 3 andre DAC'er, men ikkje noe problem med dem. Er dritten SÅ sensitiv altså?

 

Edit:

Lest masse sider med andre som har litt  av samme problemene. Koblet til Dac'en i front usbportene på kabinettet. Da funket det! INGEN porter bak på hovedkortet funket den i. Der er det 2 stk usb 2.0 porter? og resten USB 3.0 porter. HELT forbanna latterlig at den skal være så sensitiv for et eller anna. Mange som ikkje får den til på bærbare med bare 3.0 porter, men funker på andre maskiner. Ikkje særlig kompatibel.

 

Jaja, nå skal jeg høre igjennom favorittsangene mine med både Elear og Nighthawk koblet til Jotunheim.

 

God helg  :yes:

 

 

 

 

Er det ikke mulig å koble front panel headerene til en port som du kan montere i PCI spor eller lage hull til i chassis bak? Jeg regner med at frontusb portene dine ikke er loddet rett i hovedkortet?  ;)

Endret av AveMORphine
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ett av svært få systemer som har fått nakkehårene mine til å reise seg (jeg fikk kun hørt gjennom ett par sanger, men gud bedre...).. Men DAC delen er imo totalt meningsløst da det egentlig kun er en svært god vinylrigg som kan være noe å leve med over tid (håper å få hørt dette systemet med en vinylrigg med DS audio pickup som for meg er det beste jeg noensinne har hørt uavhengig av pris og type kilde (digital og analog)).

 

Utviklingen på digitale media går fort, så hvorfor i alle dager er det benyttet en så komplisert DAC chip som nesten var gått ut på dato før denne løsningen ble lansert? Og unnskyld meg, men kun en ESS9018 chip? Det burde minst vært en dual mono konfigurasjon med +3db signal to noise ratio. Nei, her er det markedet (som tydelighvis bytter utstyr oftere enn mange kjøper nye sokker) som krever en integrert digital løsning (som da er utgått på dato før den er kjøpt) som har ført til en høyere kostnad på ett produkt som kunne blitt aktuelt for high-end tullinger som plutselig har måttet ta med WAF i beregningen...

 

Edit: og ja, dette spiller fletta av ALT (med unntak av ektreme high-end høytaleroppsett). Ta på følelsen her er ekstrem. Så er du musikkfrelst, med hus, kone, barn, god inntekt og en liten krok i hjemmet; Hvorfor er dette da sprøtt sammenlignet med å betale million(er) for en bil?

Endret av AveMORphine
Lenke til kommentar

Faktum er at DAC chip i utgangspunktet betyr veldig lite; det er implementasjonen/bruken av denne som betyr mest. Erfaringsmessig er det multibit/R-2R som høres best ut, men det finnes også en del sigmadelta implementasjoner som virkelig høres bra ut. 

Lenke til kommentar

Ja det stemmer det, implementasjon av dac chippen som er valgt er langt viktigere for hvor bra det lyder "in the end". Desverre er ESS9018 ikke en lett chip å implementere (og hvertfall ikke på dette nivå`et). Den er fyllt til randen av forskjellige funksjoner. En slags one dac for every purpose (and "one size fits none" imo). Den blir benyttet i multikanal, i 2 kanals stereo med i2s og dsd, med ørten inputs (opptil 8 sp-dif bl.a). Jeg har satt sammen og tweaket endel DAC`er med ESS9018 chippen. 8 sp-dif inputs, I2S og DSD med forskjellig routing av datalinjene på DAC pinnene for I2S og DSD, Alt kontrolleres via i2c og filtre etc som bør stå forskjellig avhengig av signaltype. Etc etc. For ikke å snakke om power supply behovene... mumle...

 

Jeg for min del hadde heller sett at Orpheus kom UTEN integrert DAC. Orpheus hodetelefonene krever som stax modeller en egen form for forsterkning som da Sennheiser har tweaket og bundlet med hodetelefonene. Dette har jo bl.a. stax gjort i alle år med sine kreasjoner, og mange av de modellene har jo blitt tidløse klassikere.

Endret av AveMORphine
Lenke til kommentar

Hei, jeg har et par Beyerdynamic T90 som nå viser tydelige tegn på slitasje, og lurte i den forbindelse på om noen her vet hva som kan gjøres.

 

Delene som må byttes/utbedres er:

* Putene

* Skum/Velur-delen på hodebøylen (mulig den kan vaskes...? Den er bare skikkelig klissete, ikke slitt)

* Trinnene på justeringen på hodebøylen (nå skal det ikke mer til enn litt lett risting før de glir helt ut)

 

Å kjøpe nye puter er jo en enkel sak, om enn temmelig overpriset, men problemene med hodebøylen er jeg mer usikker på. Noen med erfaringer her?

Endret av Dr. Brodsky
Lenke til kommentar

Send en mail til Njål Hanson eller kanskje digitalimpuls kan bestille for deg.

 

På mine t1 måtte jeg bytte hodetrekket da det ble klissete. Klisset var limet som gikk i oppløsning. Kan ikke si at jeg var imponert...

 

Erstatningskruer eller kit for oppstramming er ikke lett å finne frem til på egenhånd IMO. Så en mail til importøren med detaljert beskrivelse av problemet vil nok være lurt for å få riktig del.

Endret av AveMORphine
Lenke til kommentar

Takk for svar.

 

Jeg får vel høre med importør.

 

Jeg er heller ikke imponert over kvaliteten. Både mine DT770 og DT880 har overlevd betydelig større påkjenninger uten antydninger til slitasje.

Beyerdynamic har vært en stor skuffelse kvalitetsmessig; de er ikke bygget for å holde - som selvsagt er litt trist.

 

Alle Audeze hodetelefoner har vært på en helt annen planet kvalitetsmessig; brukes hver dag og ser fortsatt ut som nye.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

 

Takk for svar.

 

Jeg får vel høre med importør.

 

Jeg er heller ikke imponert over kvaliteten. Både mine DT770 og DT880 har overlevd betydelig større påkjenninger uten antydninger til slitasje.

Beyerdynamic har vært en stor skuffelse kvalitetsmessig; de er ikke bygget for å holde - som selvsagt er litt trist.

 

Alle Audeze hodetelefoner har vært på en helt annen planet kvalitetsmessig; brukes hver dag og ser fortsatt ut som nye.

Mine dt770 pro fra 2005 funker like bra enda ;)

Lenke til kommentar

Jeg har aldri hatt noe fra Audeze og kommer vel heller aldri til å ha det pga vekt, men av det man kan lese på nett så virker det for meg som om Audeze har hatt sine problemer med byggekvalitet også.

De har hatt noe problem med "elementene", men har selv aldri hatt noe problem (derfor de kommer med oppdateringer). Uansett så pleier de ikke gå i oppløsning eksternt.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Har hatt mitt Beyerdynamic mmx300 headsett siden 2010 og det har blitt brukt og missbrukt noe enormt oppigjennom, fungerer fortsatt smertefritt. Mine Audeze LCD-3 Rev2 (pre fazor) har blitt sendt inn til reprasjon 2 ganger, en gang fordi tredverket startet å sprekke der bøylene var festet, og andre gangen grunnet skurring fra ene elementet, samt jeg selv har måtte bytte ut limet på øreputene 2 ganger. Så i min bok er ikke Audeze noe stjerne eksempel på holdbarhet, de skal dog få 10 stjerner for kundeservice, har aldri opplevd bedre service noen gang. 

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Er vanligvis hårprodukter som ødelegger hodebåndet. "Pleather" liker ikke olje, voks og alkoholbaserte produkter. Gjelder også øreputene hvis de er av "pleather".

Vi har caps/beanie liggende for de som stiller opp med "nystylet" frisyre og bruker hygieneposer over øreputene.

 

Beyerdynamic er noe av det mer holdbare som finnes av hodetelefoner, og i motsetning til veldig mange merker, er deletilgangen god.

Endret av bar1
Lenke til kommentar

Hodebåndet på første utgave av første-generasjons T1 må ha hatt en eller annen form for produksjonsfeil som førte til at limet gikk i oppløsning over tid. Den limede skjøten mellom læret og stoffbåndet på toppen gikk i oppløsning!  :dontgetit:

 

Håper og tror at erstatningen (de gikk over til ny type hodebånd) er mer holdbar. Ikke det at jeg forventer at ting skal holde evig, men et hodebånd bør tåle mer enn 4-5 år med vanlig, forsiktig daglig bruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...