Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Auda gd :)

Trist at en produsent tillater seg å selge så dårlige greier.

Har aldri sett dårligere målinger for en DAC. Selv billige CD spillere fra CDns barndom på 80-tallet måler (og lyder) bedret enn dette.

Får håpe Audio-GD får rettet opp i dette, ellers er det kroken på døra ganske raskt...

 



Endret av bar1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SBAF har veldig høy terskel for sensurering :)

 

Head-fi er en annen historie; prøv å post en link til SBAF eller noe negativt om Audio-GD eller andre annonsører. Du blir sensurert og bannet med en gang... Bare se tråden om Audio-GD Singularity 19 DAC, alle poster med linker til SBAF og/eller beskrivelse av dårlig ytelse (lyd og målinger) er fjernet.

Endret av bar1
Lenke til kommentar

Du mener SRH 1540? Jeg syns begge er finfine hodetelefoner, men de er to helt forskjellige tilnærminger til lyd. Men de er de to mest komfortable hodetelefonene jeg har prøvd. Prismessig virker det som om det er vanskelig å få mer enn maksimalt 3000 for HD 700.

Lenke til kommentar

Hvorfor i h÷%¥€ følger det ikkje med usbkabel a-b usb 2.0 med Schiit Jotunheim? Den jeg hadde liggende funka ikkje. Fikk bare tikk tikk lyd. Forbanna useriøse greier...

Fordi alle kjøper USB-kabel uansett, så da er det bortkastet penger for Schiit å legge ved en som aldri blir brukt - samt bortkastet penger for kjøper å betale for noe de aldri bruker.

 

Edit:

Enkelte mener jo at alle USB-kabler er like; så da var det rart med tikk takk lyd fra den du har ;)

Endret av TGB
Lenke til kommentar

 

Hvorfor i h÷%¥€ følger det ikkje med usbkabel a-b usb 2.0 med Schiit Jotunheim? Den jeg hadde liggende funka ikkje. Fikk bare tikk tikk lyd. Forbanna useriøse greier...

Fordi alle kjøper USB-kabel uansett, så da er det bortkastet penger for Schiit å legge ved en som aldri blir brukt - samt bortkastet penger for kjøper å betale for noe de aldri bruker.

 

Edit:

Enkelte mener jo at alle USB-kabler er like; så da var det rart med tikk takk lyd fra den du har ;)

 

 

Står spesifisert at det må være en usb 2.0 kabel.

https://schiit.com/drivers

 

 

Step 4: Connect Yggdrasil with a standard USB A-B cable, 2M or less in length, with true USB 2.0 rating—not 1.1 or 3.0.

 

http://schiit.com/faq/usb-problems

 

Har 3 andre DAC'er, men ikkje noe problem med dem. Er dritten SÅ sensitiv altså?

 

Edit:

Lest masse sider med andre som har litt  av samme problemene. Koblet til Dac'en i front usbportene på kabinettet. Da funket det! INGEN porter bak på hovedkortet funket den i. Der er det 2 stk usb 2.0 porter? og resten USB 3.0 porter. HELT forbanna latterlig at den skal være så sensitiv for et eller anna. Mange som ikkje får den til på bærbare med bare 3.0 porter, men funker på andre maskiner. Ikkje særlig kompatibel.

 

Jaja, nå skal jeg høre igjennom favorittsangene mine med både Elear og Nighthawk koblet til Jotunheim.

 

God helg  :yes:

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Etter min meget ringe lesning og erfaring anbefales det vel at man bruker USB2.0 for lyd så det er ikke noe spesielt med Jotunheim med det. Selv bruker jeg en 3.0-port bak på pcn min uten at jeg problemer med min DAC, en SMSL M8. OG den også ble det anbefalt å bruke 2.0.

Lenke til kommentar

Etter min meget ringe lesning og erfaring anbefales det vel at man bruker USB2.0 for lyd så det er ikke noe spesielt med Jotunheim med det. Selv bruker jeg en 3.0-port bak på pcn min uten at jeg problemer med min DAC, en SMSL M8. OG den også ble det anbefalt å bruke 2.0.

Som sagt så er de andre 3 dacene problemfrie uansett port jeg bruker. Så det må jo være en dac feil enn noe annet.

 

På schiit sin faq under "usb problems" så sier de jo rett ut at de ikkje er problemet, men alt annet. Rimelig frekt spør du meg.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Mine Schiit Yggdrasil fungerer helt fint med USB3.0 portene bak på iMac; samme med både USB2.0 og USB3.0 portene bak på jobb-Dell-maskinen.

 

Problemet er at det finnes så mye røsk på USB-kabelfronten som ligger så langt utenfor standarden. Selve standarden sier også at avvik på 10-15% på de forskjellige spesifikasjonene er "innafor". USB Audio er komplisert; så om kabelen ligger for langt ut fra optimal spesifikasjon kan det virke som Schiit USB-grensesnittet ikke godtar det. Andre kan godta større avvik, men det kommer naturligvis på bekostning av signalkvaliteten (som igjen påvirker lydkvaliteten; digitalt er analoge signaler (i kabel); og tiden er som alltid analog).

 

http://ifi-audio.com/portfolio-view/accessory-mercury/

 

Denne er godt innenfor på spesifikasjoner (garantert); og koster ikke en formue heller (sammenlignet med en del andre). 0.5meter koster ca 100 USD.

 

Edit:

Det er naturligvis en mulighet at du har defekt USB-port bak på Schiit enheten din; prøv i det minste en skikkelig kabel først (om du så bare låner av noen for å teste)

 

Edit2:

Schiit Jotunheim har  C-Media CM6631A som USB-brikke; denne skal være bra. Neste generasjon CM6632 som finnes i Yggdrasil er selvsagt bedre, men det skal ikke være noe i veien teknisk med den som er plassert i Jotunheim.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Etter min meget ringe lesning og erfaring anbefales det vel at man bruker USB2.0 for lyd så det er ikke noe spesielt med Jotunheim med det. Selv bruker jeg en 3.0-port bak på pcn min uten at jeg problemer med min DAC, en SMSL M8. OG den også ble det anbefalt å bruke 2.0.

USB3.0 = USB2.0 for USB-audio; det er ikke noe nytt på USB3.0 for lyd, og PC'en din vil oppleve DAC som USB2.0 enhet.

 

Du vil uansett ikke kjøre lyd via USB1.0; det er ikke async og er ikke en god opplevelse.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Lest masse sider med andre som har litt  av samme problemene. Koblet til Dac'en i front usbportene på kabinettet. Da funket det! INGEN porter bak på hovedkortet funket den i. Der er det 2 stk usb 2.0 porter? og resten USB 3.0 porter. HELT forbanna latterlig at den skal være så sensitiv for et eller anna. Mange som ikkje får den til på bærbare med bare 3.0 porter, men funker på andre maskiner. Ikkje særlig kompatibel.

 

Jaja, nå skal jeg høre igjennom favorittsangene mine med både Elear og Nighthawk koblet til Jotunheim.

 

God helg  :yes:

 

Etter å ha satt ned cognac'en så la jeg merke til at du fikk den til å funke med PC'ens front porter.

 

Om du har andre elementer koblet til USB på baksiden; så fjern alle og se om ting fungerer bedre da. I slike tilfeller er det ofte en eller annen enhet som roter til for USB (eneste måten å finne ut hvilken på er å koble fra alle så reintrodusere en og en). 

 

Edit:

Ofte er PC'er bygget opp rundt USB-kontrollbrikke og USB-HUB-brikker; slik at mange porter egentlig går på samme USB-port; det kan også slå noe uheldig ut.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...