Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Over 800 kroner pluss det fortollingen koster for nye puter til en hodetelefon jeg betalte rett over 1000 kroner for (black friday) , tror jeg står over eller kjøper billigere kopier fra ebay. 

 

Kan like godt kjøpe nye hodetelefoner da.

 

Jeg fikk nettopp brainwavez HM5 velour øreputer. Synes de er mye mer komfortable enn de originale. De originale klødde litt etter noen timers bruk. Kjøpte de i røde, ser kult ut. Kjøpte også gule pleather øreputer, de ble veldig fort klamme.

 

https://www.brainwavzaudio.com/collections/accessories/products/velour-headphone-pad

Lenke til kommentar

Hørte for første gang på evigheter litt på Spotify Premium i dag. Det kommer "støy"(høres ut som bakgrunnstøy) med en gang man trykker play. Dette må da være en teknisk glitch (uansett sang). Forskjellen vs Tidal Hifi er dramatisk.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Hørte for første gang på evigheter litt på Spotify Premium i dag. Det kommer "støy"(høres ut som bakgrunnstøy) med en gang man trykker play. Dette må da være en teknisk glitch (uansett sang). Forskjellen vs Tidal Hifi er dramatisk.

 

Er det så stor forskjell? Trur du jeg ville hørt forskjell med mine X2 og creative sound blasterx-fi HD?

 

Link: https://www.komplett.no/product/805251/datautstyr/pc-komponenter/lydkort/creative-sound-blaster-x-fi-hd-lydkort?noredirect=true#

 

Hvordan er utvalget på Tidal kontra spotify? Er veldig interessert i å høre enda bedre musikk. Jeg gikk fra youtube til Spotify premium for ca 2 måneder siden og likte forskjellen godt.

Lenke til kommentar

Tidal er mye mer fokusert på kvalitet (både i software og materiale de har lagret). Utvalget begynner å jevne seg veldig ut. Finner fortsatt enkelte ting som kun er på Spotify, men den går visstnok andre veien også (bruker kun Spotify om jeg leter etter noe jeg ikke finner på Tidal (eller har på FLAC lokalt selv)

Lenke til kommentar

Klarer ikke å bli venn med mine nye HD650, verken fra Valhalla 2 eller Jotunheim. Synes de er tamme i bass og har utmattende diskant, klarer ikke å forstå at disse er omtalt som mørke/varme med rolled-off/non-fatiguing highs?

 

Foretrekker mine gamle X2-er, selv om de er svakere på detaljer og midtområdet er de morsommere og mer behagelige å høre på. Trodde jeg likte et balansert/nøytralt lydbilde mtp. at jeg tidligere har brukt og likt AKG K271 og HD555, men nå begynner jeg på å lure om jeg kanskje er/har blitt basshead av å bruke X2 i et par år.

Lenke til kommentar

Tester ut dual head ifi audio gemini usb-kabel (strøm og data er i separate kabler, kjøres ut fra egne dedikerte plugger til strøm og data på ifi audio micro iUSB3.0. Skjedde veldig mye med lydsignaturen (overraskende mye). Går rykter om at de bør kjøres ca 100 timer før ting blir rett (som jeg finner utrolig). Men gjør forsøket. 

 

Kan ikke helt skjønne at det skal være så stor forskjell mellom USB-kabler.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Kan dere ta kabel praten i en annen tråd er dere snille?

Blir så skuffer når eg sjekker tråden og den er full av religions prat.

 

Siden eg bor i et lavkost, lavlønn land så har det ikke blitt prioritert hodetelefoner på meg enda.

Men tenkte eg skulle prøve å spare opp til et par nighthawks carbon.

Tror de vil passe meg utmerket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor vil man ha skumgummi propper? Silikon er så ekstremt mye bedre.

Silkonpropper fungerer ikke ute i kulden er min erfaring i alle fall, da er det bedre med stiv skumgummi framfor kald luft i øregangen, dessuten sitter de (skumgummi) bedre. Skulle gjerne ha sett noen målinger på støyreduksjon, om det er noen forskjell mellom silikonpropper og skumgummi, jeg klarer ikke å dokumentere forskjellen.

Lenke til kommentar

Man skal selvsagt ha solide silikonplugger; dvs, ikke hule med luft inni. Min erfaring er at de sitter perfekt (om man finner i rett størrelse), og isolerer ekstremt bra. Lyden blir også bedre. Kan ikke si at jeg har merket noe forskjell på dem om det er kaldt eller varmt ute. Stoffet endrer seg noe i kulde, men ikke noe som påvirker ytelse eller komfor 

Lenke til kommentar

Hvilke materiale man foretrekker i ørepluggene er en smakssak. Personlig liker jeg skumpropper når jeg skal bruke IEM lenge.

Problemet er holdbarheten på skumpropper.

Et tips jeg bruker er å rengjøre proppene i oksygenert vann/utvannet hydrogenperoksid og ikke bruke såpe. Da holder dem litt lengre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...