Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

 

Har kikket litt på diverse Hi-Fi utstyr i det siste og det første som slår meg er hvor enormt overpriset det er. Har også lest og sett masse videoer av folk som har tatt blindtester og det er veldig få som faktisk hører forskjell på utstyr som har 10-50 ganger prisforskjell.

 

Tenker at om man må virkelig bruke alt man har av evner til å høre bittesmå forskjeller så er det absolutt ikke verdt prisen. Får også litt følelsen at det er "prestisje" å ha dyrt utstyr. Sånt gir meg avsmak. Spesielt når det er tvilsomt hvor mye forskjell man hører på utstyret.

 

Bare se på denne kabelen her: https://oslohificenter.no/kabler/hoyttalerkabler/nordost-odin-2-hoyttalerkabel

460k for en 3m kabel. Tviler på at man klarer å høre forskjell på den og en av samme type til 2k.

 

Ser lite diskusjon rundt dette her inne, er kanskje ingen interesse?

Blir det for dyrt blir det som religion. Altså ikkje vits å diskutere ;)

 

Jeg har ikke prøvd dem selv (ligger ganske langt utenfor mitt budsjett). Men har man penger og interessen; hvorfor ikke? Alle kabler har en effekt - om man synes den er verdt 460K får bli opp til den enkelte. Jeg tror også at de som betaler slike summer har allerede veldig mye penger, og for dem blir 460K som 5-10K for folk flest. La folk få bruke pengene på det de ønsker er mitt motto :)

 

Edit:

Kundegruppen som kjøper slike kabler har vanligvis stereo-oppsett til 5.000.000+ og dedikert rom for musikklytting.

Endret av TGB
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Har kikket litt på diverse Hi-Fi utstyr i det siste og det første som slår meg er hvor enormt overpriset det er. Har også lest og sett masse videoer av folk som har tatt blindtester og det er veldig få som faktisk hører forskjell på utstyr som har 10-50 ganger prisforskjell.

 

Tenker at om man må virkelig bruke alt man har av evner til å høre bittesmå forskjeller så er det absolutt ikke verdt prisen. Får også litt følelsen at det er "prestisje" å ha dyrt utstyr. Sånt gir meg avsmak. Spesielt når det er tvilsomt hvor mye forskjell man hører på utstyret.

 

Bare se på denne kabelen her: https://oslohificenter.no/kabler/hoyttalerkabler/nordost-odin-2-hoyttalerkabel

460k for en 3m kabel. Tviler på at man klarer å høre forskjell på den og en av samme type til 2k.

 

Ser lite diskusjon rundt dette her inne, er kanskje ingen interesse?

Blir det for dyrt blir det som religion. Altså ikkje vits å diskutere ;)

Jeg har ikke prøvd dem selv (ligger ganske langt utenfor mitt budsjett). Men har man penger og interessen; hvorfor ikke? Alle kabler har en effekt - om man synes den er verdt 460K får bli opp til den enkelte. Jeg tror også at de som betaler slike summer har allerede veldig mye penger, og for dem blir 460K som 5-10K for folk flest. La folk få bruke pengene på det de ønsker er mitt motto :)

 

Edit:

Kundegruppen som kjøper slike kabler har vanligvis stereo-oppsett til 5.000.000+ og dedikert rom for musikklytting.

Helt enig :)
Lenke til kommentar

Fant forresten en ny ting jeg skal prøve som erstatning for Schiit Wyrd.

 

iFi Audio micro-iUSB3.0

 

 

The micro iUSB3.0 addresses all 8 significant USB audio gremlins that lead to poor quality computer audio in one fell swoop:

• Corrects signal balance

• Suppresses frame noise

• Suppresses packet noise

• Ultra clean power

• Eliminates ground noise

• Corrects impedance mis-match

• Eliminates USB Jitter

• Restores signal integrity

 

 

post-182759-0-26175300-1488321319_thumb.png

 

Veiledende pris i Norge 4.690,-; så gratis er det ikke!

Er egentlig veldig fornøyd med Schiit Wyrd for å rytte opp i USB-signalene fra datamaskin (den gjør ekstremt stor forskjell i positiv forstand), men nysgjerrigheten gjør at jeg bare må teste.

 

Edit:

https://headmania.org/2016/05/08/ifi-micro-iusb3-0-review/

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Må si meg ekstremt positivt overrasket over SigmaDelta brikken i Moon 430 HAD sin dac (9018-brikken). Så fort jeg droppet å bruke USB-inn og heller brukte coax SPDIF via Hydra-Z så ble det en helt annen DAC. Noe av det beste jeg har hørt på sigmadelta-fronten faktisk.

 

Men som alltid; multibit rules :)

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Gode nyheter for Philips X2 og A5-PRO eiere.
Fant orginale velour øreputer hos et svensk reservedelsfirma.

Litt dyre, men orginale reserve øreputer er nærmest umulig å få tak i, spesielt for A5-PRO som bare selges med "pleather" øreputer.

X2:
venstre øre: https://www.reservex.se/artiklar.asp?id=65230
høyre øre: https://www.reservex.se/artiklar.asp?id=65231

A5-PRO Velour par:
https://www.reservex.se/artiklar.asp?id=64556

Sender til Norge, Danmark og Finland (foruten Åland).

Endret av bar1
Lenke til kommentar

Ja, jeg har kjøpt "orginale" "Bass Plus Velvet" på eBay for mine X2 da de var rimelig priset (<350). Nå koster dem 660,- før tollgebyr og moms. Billigere med nye X2 på tilbud :)

 

For A5-PRO finnes det dessverre ingen gode alternativer hvis man vil ha velour øreputer. Mulig Brainwavz sine universaløreputer kan brukes...

Endret av bar1
Lenke til kommentar

Det er ikke noe luring i dette. Vil noen betale blodpris og har råd til det så må de da få lov til det?

 

Tja....

"Nordost’s ultimate achievement and the apex of cable design allows sound systems to disappear, leaving listeners with every aspect of a live performance to appear in their place. Both families in our Supreme Reference Cable Range will bolster high end sound systems to new levels and allow listeners to finally enjoy the unattainable sound that they have been searching for."

Lenke til kommentar

Da har jeg fått testet ut iFi Audio Micro iUSB 3.0 (en avansert utgave av Schiit Wyrd, hvor regenerering og strømrens står i fokus med ekstremt nøyaktig femto clock) noen timer (koblet til Hydra Z, som igjen er koblet via AES/EBU til Yggdrasil). Dette er kort oppsummert magi. Aldri hørt bedre lyd fra USB noensinne.

 

Micro iUSB 3.0 erstatter Schiit Wyrd i mitt oppsett.

 

Edit:

Har kjørt gjennom en del musikk jeg har hørt mye på i forskjellige sjangere. Kan faktisk ikke si jeg har funnet noe å utsette på USB-lyden nå. Så langt, ren perfeksjon (som jeg faktisk aldri har opplevd via USB før - uansett prisklasse).

Endret av TGB
Lenke til kommentar

I går fikk jeg hentet Brainwavz HM5 hybrid-pads og prøvde dem på Fostex TH-X00. De er for små, men jeg fikk presset dem på selv om skinnet sprakk litt rundt ringen. Det kan virke som om det blir litt mye sibilans med disse øreputene kontra Mr. Speakers Aplha Pads. Bassen er også en smule løsere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...