Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt treghet i markedet, fikk endelig solgt LCD-3F hodetelefonene. 

 

Gikk nesten 5 måneder; hadde satt prisen til halv av butikkpris (som også butikken anbefalte). Men når man kommer opp i en viss prisklasse må man bare ha is i magen til den rette dukker opp. 

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Hvem gidder å kjøpe LCD-3 lengre nå, tenker jeg da :D

Men mine ble solgt til en kar på Nordstand, så da regner jeg med pengene ikke var noe problem

Jeg er ikke enig; LCD-3F er fortsatt noe av det beste som finnes med tanke på at den er god på hele frekvensspekteret (gitt at man har rett forsterker). LCD-4 rev2 er bedre, men ikke dobbel pris bedre. 

 

Edit:

La også merke til at det lå en del ute på bruktmarkedet før jul; nå er det helt tomt.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

For bare noen få år siden var det faktisk enormt mye lettere å selge headfi utstyr, da det er mot forumets retningslinjer skal jeg ikke drive noe kjøp/salg her nå men kan si så mye som at jeg har hatt noen hodetelefoner liggende ute for salg en god stund nå til priser jeg hadde fått solgt de for på dagen for ett par år siden. Nå kommer det inn et skambud i ny og ne og noen som stiller spørsmål rundt hvorfor jeg selger, men folk som er genuint interesserte i å kjøpe er det lite kontakt med. Så ja, en merker at markedet for headfi har tapt seg enormt i det siste, hvorfor tror jeg ikke at jeg vil starte å spekulere i.

Lenke til kommentar

For bare noen få år siden var det faktisk enormt mye lettere å selge headfi utstyr, da det er mot forumets retningslinjer skal jeg ikke drive noe kjøp/salg her nå men kan si så mye som at jeg har hatt noen hodetelefoner liggende ute for salg en god stund nå til priser jeg hadde fått solgt de for på dagen for ett par år siden. Nå kommer det inn et skambud i ny og ne og noen som stiller spørsmål rundt hvorfor jeg selger, men folk som er genuint interesserte i å kjøpe er det lite kontakt med. Så ja, en merker at markedet for headfi har tapt seg enormt i det siste, hvorfor tror jeg ikke at jeg vil starte å spekulere i.

Jeg mistenker dette henger sammen med kraftig prisstigning og generelt sett dårligere tider. Har også merket meg det samme, får inn mange skambud - men får alltid solgt til fornuftig pris. Må bare vente så mye lengre nå enn tidligere.

 

Edit:

Gjelder ikke bare headfi; også høytalere/forsterkere og DAC'er litt opp i prisnivå. Somregel veldig lett å selge billigere utstyr. Når prisen tipper 10.000 tar ting tid, tipper den 20.000 tar det enda lengre tid osv. Butikker jeg har snakket med sier det er samme trend på salg av nytt utstyr.... det tar mye lengre tid enn før - og ikke så mange investerer skikkelig i denne typen utstyr lengre.

 

Edit2:

Min neste ville investering på hifi er Trinnov Altitude32 (24 kanalers). Venter bare på at den skal bli oppgradert til HDMI 2.0a/2.0b før jeg slår til. Har hatt den i kikkerten i et par år nå; den blir bare bedre og bedre (de oppgradererer den kontinuerlig).

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Prisstigning + litt nytt på markedet + dårligere tider

 

Jeg var nylig på OHC hvor jeg lytta til Elear, HD800S, Ether Flow, HEX, HEK (igjen). 

Det er ikke veldig stor forskjell fra de og modifisert HD650. 

Ether Flow skuffet veldig på elektronisk musikk. 

Elear skuffet litt også, men dem hørtes mest live og høyttalerish ut. Så det er jo en ny lyd iforhold hva som allerede eksisterer. 

Dessverre opplevde jeg de som litt ubehagelig, litt siblance rett og slett. 

HEX og HD800S var litt sånn... jeg klarte ikke å bestemme meg. Til min musikksmak ble jeg ikke solgt. 

LCD-4 eller Utopia vil kanskje gjøre det, men så mye betaler jeg ikke! 

Lenke til kommentar

Om du hørte på OHC sin LCD-4, så var den de hadde inne der rev1; ikke rev2. LCD-4 rev2 er også veldig glad i kraftig forsterker, og fungerer utmerket med Yggdrasil som DAC. Nå har jeg brukt mye tid på å få den lyden jeg ønsker med mange runder på valg av komponenter for å få ting til å matche etter min smak (jeg har t.o.m. prøvd gjennom en haug med forskjellige kabler av både signal og strøm - alt påvirker i større eller mindre grad).

 

Edit:

Mener å ha hørt at OHC ødela LCD-4 eksemplaret sitt og sendte det til reperasjon (om det var de eller en kunde som mishandlet det vet jeg ikke).

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Ja jeg fikk ikke høre på LCD-4 da dem ikke hadde noen demo eksemplar. 

Hørte ikke på Utopia heller da de uansett er uaktuelle. 

Jeg hørte på Utopia, ble kjempeskuffet. OHC har hatt en LCD-4 rev1 siden den var ny til demo, som jo er synd for alt som ikke var perfekt på rev1 er fikset på rev2; rev2 er i praksis helt ny hodetelefon (LCD-5 om du vil).

 

Det litt ironiske med Audeze er at ingen av deres egne forsterkere duger til LCD-4/LCD-3 ;)

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Var vel en på HFS som kjøpte brukte LCD-3, fikk problemer å sendte dem til Audeze for rep. 

Så fikk han tilbud om å få LCD-4 med et lite mellomlegg. Da fikk han rett og slett LCD-4 til kanonpris! Rundt 20k om jeg ikke tar feil. Rundt 12k for LCD-3 brukt, 8000kr i mellomlegg + frakt.  

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar

Audeze får ofte inn produkter som har vært til demo i butikker som de går over og oppgraderer til siste versjon - selges ofte til veldig hyggelige priser (de er som nye, med garanti). Så for de som ønsker å få bra utstyr for pengene kan det være et alternativ.

 

Jeg vil si noe av det bedre man kan få for penger i dag er LCD-3F hvor man bytter ut bøylen med en fra LCD-4 (mye mer behagelig å ha på over tid).

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Har kikket litt på diverse Hi-Fi utstyr i det siste og det første som slår meg er hvor enormt overpriset det er. Har også lest og sett masse videoer av folk som har tatt blindtester og det er veldig få som faktisk hører forskjell på utstyr som har 10-50 ganger prisforskjell.

 

Tenker at om man må virkelig bruke alt man har av evner til å høre bittesmå forskjeller så er det absolutt ikke verdt prisen. Får også litt følelsen at det er "prestisje" å ha dyrt utstyr. Sånt gir meg avsmak. Spesielt når det er tvilsomt hvor mye forskjell man hører på utstyret.

 

Bare se på denne kabelen her: https://oslohificenter.no/kabler/hoyttalerkabler/nordost-odin-2-hoyttalerkabel

460k for en 3m kabel. Tviler på at man klarer å høre forskjell på den og en av samme type til 2k.

 

Ser lite diskusjon rundt dette her inne, er kanskje ingen interesse?

Lenke til kommentar

Jeg var skummet bruktmarkedet for noen Audeze og kikket litt på dine LCD-3, men synes det virket for risky med kombinasjonen utløpt garantitid og dårlig rykte for holdbarhet på driverne.

Hadde avtale på noen andre, nyere, men fant ut at de var B-vare rett før jeg skulle betale.

Utløpt garanti? Norsk kjøpslov er da gjeldende, dessuten var alt som det skulle med tanke på driverne.

Lenke til kommentar

Ja for all del, men har dårlig erfaring med å krangle om 5 års reklamasjonsrett på hodetelefoner. Nå er sikkert OHC en del mer serviceinnstilt på dette enn Spaceworld/Soundgarden.

 

Men totalvurderingen gjorde at det føltes enklere å gå for noen nyere. Bare et lite innblikk fra kjøpersiden :)

Lenke til kommentar

Har kikket litt på diverse Hi-Fi utstyr i det siste og det første som slår meg er hvor enormt overpriset det er. Har også lest og sett masse videoer av folk som har tatt blindtester og det er veldig få som faktisk hører forskjell på utstyr som har 10-50 ganger prisforskjell.

 

Tenker at om man må virkelig bruke alt man har av evner til å høre bittesmå forskjeller så er det absolutt ikke verdt prisen. Får også litt følelsen at det er "prestisje" å ha dyrt utstyr. Sånt gir meg avsmak. Spesielt når det er tvilsomt hvor mye forskjell man hører på utstyret.

 

Bare se på denne kabelen her: https://oslohificenter.no/kabler/hoyttalerkabler/nordost-odin-2-hoyttalerkabel

460k for en 3m kabel. Tviler på at man klarer å høre forskjell på den og en av samme type til 2k.

 

Ser lite diskusjon rundt dette her inne, er kanskje ingen interesse?

Blir det for dyrt blir det som religion. Altså ikkje vits å diskutere ;)

Lenke til kommentar

Ja for all del, men har dårlig erfaring med å krangle om 5 års reklamasjonsrett på hodetelefoner. Nå er sikkert OHC en del mer serviceinnstilt på dette enn Spaceworld/Soundgarden.

 

Men totalvurderingen gjorde at det føltes enklere å gå for noen nyere. Bare et lite innblikk fra kjøpersiden :)

Helt ok det. Og du har rett; OHC er ekstremt kundeorientert i sin tilnærming på klagesaker. Tror de må være en av beste i klassen på dette i hele Oslo. Jeg har fått returnert dyre produkter bare fordi jeg ikke er fornøyd. Ingen krav om å kjøpe noe annet hos dem for pengene heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...