Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe denne her: http://www.bestsound.no/produkt/dacer-forsterkere-og-spillere/mobile-produkter/fiio-x3-v-2-digital-musikkspiller

 

Fiio x3 v2 musikkspiller. Er den verdt det vil dere si? Vil det være godt merkbart bedre lydkvalitet og mer trøkk/dypere/klarere i forhold til min nåværende tlf, galaxy s5?

 

Edit: Har lyst på en egen musikkspiller uansett.

Endret av BananLaks
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer Fidelio X2 i posten i morgen. Vil prøve å se hva jeg synes om åpne hodetelefoner. Tenkte det var like greit nå som jeg må bytte alikevel. Men leser at de siste modellene ikke er like bra som de første grunnet bytte fra Woox til Gibson som produsent. At det skal være mye feil med de.

 

Med min flaks så får jeg vel et av disse parene, hehe.

 

Komplett blir vel snart lei av alle retursøknadene mine..

 

Det er ikke byttet produsent. Philips "audio" ble skilt ut i det Philips eide firmaet Woox. Woox ble solgt til Gibson. 

Produksjonsendringer/feil i en "batch" ble som vanlig blåst ut av proporsjoner på nett.

 

Det som er levert siste året skal være av samme kvalitet som da Philips var eier av Woox.

Liker du ikke hodetelefonen, er returretten på nett god å ha.

Endret av bar1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Kommer Fidelio X2 i posten i morgen. Vil prøve å se hva jeg synes om åpne hodetelefoner. Tenkte det var like greit nå som jeg må bytte alikevel. Men leser at de siste modellene ikke er like bra som de første grunnet bytte fra Woox til Gibson som produsent. At det skal være mye feil med de.

 

Med min flaks så får jeg vel et av disse parene, hehe.

 

Komplett blir vel snart lei av alle retursøknadene mine..

 

Det er ikke byttet produsent. Philips "audio" ble skilt ut i det Philips eide firmaet Woox. Woox ble solgt til Gibson. 

Produksjonsendringer/feil i en "batch" ble som vanlig blåst ut av proporsjoner på nett.

 

Det som er levert siste året skal være av samme kvalitet som da Philips var eier av Woox.

Liker du ikke hodetelefonen, er returretten på nett god å ha.

 

 

Jeg leste mer om det i forumtråden på head fi etter jeg postet dette. Og det stemmer det du sier. Det bare virket sånn siden den batchen med dårlige hodetelefoner kom rundt det samme tidspunktet.

 

Men mitt sett er helt problemfritt. Disse her var mye bedre enn DT770 pro 80. Når det gjelder musikk, så er det nok mer smak og behag. Men når det kom til gaming, så var disse overlegne. Så utrolig lett og å høre hvor fiender er, føles nesten ut som om jeg jukser. Audiofil wallhack, hehe.

 

Synes også disse var mer komfortable. Første paret jeg har som er åpne og før jeg bestemte meg får å prøve noe annet en gamingheadsett, så visste jeg ikke at det fantes heller. Føles ut som en helt ny verden har blitt åpnet. Har forøvrig hørt mer på musikk disse 1.5 ukene enn jeg har hørt på musikk i hele 2016 (Sett bort fra radio). I går satt jeg i 7 timer og leste på nettet og hørte på klassisk musikk. 

 

Skulle egentlig bare kjøpe meg et mer komfortablet headsett, men endte opp med hodetelefoner, et helt nytt syn på lyd og en gjenoppvekket sans for musikk :)

Lenke til kommentar

Er fremdeles på jakt etter trådløse hodetelefoner med støydemping, og tok derfor turen ut for å lytte på B&O Beoplay H9! Ble imponert over lyden i disse! Butikken har ikke fått inn Sony MDR-1000X enda, så jeg tok en liten sammenligning med Bose QC35, bare for å se hvilken som kan være aktuell å kjøpe. H9 hadde mye mer åpent lydbilde enn QC35, samt langt bedre kontroll på bass. Syntes faktisk bassen var hakket mer fremtredende på H9 enn QC35. Skikkelig kul lyd! Jeg var første person som prøvde H9 etter at butikken pakket de opp, så jeg må høre på de en gang til senere når de er mer innspilt.

 

Ønsker jeg derimot å bruke en tusenlapp ekstra på H9? Det vet jeg faktisk ikke... H9 er helt konge, men det er allikevel litt ting som trakk ned.

 

Aller først er passformen... Siden klokkene er runde og ikke så altfor store, så passet de ikke helt over ørene mine. Det var ikke direkte ukomfortabelt, men jeg skulle virkelig ønsket at klokkene var litt større. Jeg er redd at jeg ofte kommer til å vri og vende på hodesettet for å få det til å sitte bedre. Her passer Bose perfekt hos meg.

 

Så er det støydemping. Det første jeg merket, var at støydempingen lagde tydelige suselyder. Dette er skikkelig turnoff for min del. Jeg opplevde også at støydempingen var litt i svakeste laget. Jeg måtte gå litt vekk og samtidig skru opp lyden når noen i nærheten begynte å prate. Da føler jeg at litt av hensikten med støydempingen forsvinner. Bose håndterte dette med bragd.

 

Og bare for å pirke, så har Bose bedre batteritid, samt etui å legge hodesettet oppi. H9 kommer med en stoffpose, og jeg måtte nok handlet meg en boks å ha dem oppi. B&O kunne strengt tatt lagt med et skikkelig etui for de av oss som pakker hodesettet ned og hiver det i ryggsekken.

 

Til mitt bruk i bråkete omgivelser på skolen, så velger jeg foreløpig Bose, frem til jeg har fått sammenlignet med Sony.

 

Dette var da min svært subjektive lille test av Beoplay H9! :)

Lenke til kommentar

Ikke kjøp hodetelefoner som ikke passer; går den delvis over øret så vil dette blir ekstremt irriterende over tid. Om du la merke til dette etter 5 min; tenk hvordan det er etter 5 timer.

 

Jepp! Har valgt å droppe B&O. Litt surt å svi av nesten 5000 kroner på noe som passer sånn halvveis.

Lenke til kommentar

Huff.

 

Endelig fått rotet meg til å skaffe balansert kabel. Kobler til den (ubalanserte) rørforsterkeren via isolasjonstransformatoren, og så fungerer det faenmeg ikke.  :realmad: Høy brumming, lyd som så vidt kommer gjennom. Lurer nesten på om det er noe galt med de balanserte utgangene på DAC-en min. :( Drar fram multimeteret og måler en kortslutning på ene kanalen? WTF.

 

Hvorfor kan ikke ting bare fungere? Nå må jeg til med en ny runde feilsøking og stress.  :no:

Lenke til kommentar

Huff.

 

Endelig fått rotet meg til å skaffe balansert kabel. Kobler til den (ubalanserte) rørforsterkeren via isolasjonstransformatoren, og så fungerer det faenmeg ikke.  :realmad: Høy brumming, lyd som så vidt kommer gjennom. Lurer nesten på om det er noe galt med de balanserte utgangene på DAC-en min. :( Drar fram multimeteret og måler en kortslutning på ene kanalen? WTF.

 

Hvorfor kan ikke ting bare fungere? Nå må jeg til med en ny runde feilsøking og stress.  :no:

Kan du beskrive hvilke enheter du har; og kablingen mellom dem. Det ble litt forvirrende når du snakker om ubalansert forsterker; balansert kabel og så plutselig nevner du DAC.

 

Om ikke alle element er fullbalanserte; så gir det ingen mening/gevinst med balansert kabel. Ekte fullbalansert gir gevinst utover +6 dB (selv om enkelte påstår noe annet).

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Wadia 151 (balansert) DAC -> Jensen Isomax isolasjonstransformator koblet balansert-> ubalansert -> Eddie Current Zana Deux ubalansert forsterker.

 

I utgangspunktet så har ikke balansert kobling så utrolig mye for seg med mitt utstyr. Men, jeg sliter med uren strøm - og balansert utstyr tåler det mye bedre. Har hørt det gang på gang med diverse utstyr at balansert utstyr har fordeler her, med min problematiske strøm.

 

Har en mistanke om at det er noe galt med DAC-en, siden samme oppsett fungerte helt utmerket med et billig lydkort istedet. (Focusrite Scarlett 6i6) Finner sikkert ut av det med litt mer feilsøking... Kjøpte jo DAC-en brukt, og den har visst hatt problemer før som den har måttet på service for.

 

Brukerfeil.  :blush:

 

Jumperne på isolasjonstransformatoren sto feil, endret litt på de, og alt ordnet seg. Med Focusrite-lydkortet så fungerte det med de jumperinnstillingene den kom med når jeg kjøpte den (brukt) - så jeg så ikke nøyere etter på de. Lett å hoppe til konklusjoner når DAC-en har hatt trøbbel før.

Endret av Jann - Ove
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...