Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som vurderer de nye nighthawk nightowl til lukka hodetelefoner?

Finnes bare en akseptabel lukket hodetelefon: Audeze LCD-XC

 

Edit:

Og selv den har et godt stykke igjen til de beste åpne. Det er ekstremt vanskelig å få en lukket hodetelefon til å låte åpen (av naturlige årsaker).

Endret av TGB
Lenke til kommentar

 

 

Noen som vurderer de nye nighthawk nightowl til lukka hodetelefoner?

Hva blir prisen på disse?
6000. På lager på hifiklubben.

 

Det er jo noe å vurdere engang i fremtiden, jeg kjøpte jo ikke de andre nighthawkene fordi de var åpne. 

Hmm, må se an om det blir muligheter for å høre mye på musikk på min nye jobb etter hvert.

Lenke til kommentar

 

Noen som vurderer de nye nighthawk nightowl til lukka hodetelefoner?

Finnes bare en akseptabel lukket hodetelefon: Audeze LCD-XC

 

Edit:

Og selv den har et godt stykke igjen til de beste åpne. Det er ekstremt vanskelig å få en lukket hodetelefon til å låte åpen (av naturlige årsaker).

 

 

Hva med Sony MDR-Z1R? MrSpeakers Ether C Flow? 

Lenke til kommentar

 

 

Noen som vurderer de nye nighthawk nightowl til lukka hodetelefoner?

Finnes bare en akseptabel lukket hodetelefon: Audeze LCD-XC

 

Edit:

Og selv den har et godt stykke igjen til de beste åpne. Det er ekstremt vanskelig å få en lukket hodetelefon til å låte åpen (av naturlige årsaker).

 

 

Hva med Sony MDR-Z1R? MrSpeakers Ether C Flow? 

 

Det har begynt å komme flere kandidater; men det er ikke mange. Disse 2 er vel kort oppsummert kandidatene.

Lenke til kommentar

Jeg driver å river meg i håret over valg av hodetelefoner.

 

Kjøpte nylig DT770 pro 80ohm og creative sound blaster x-fi HD lydkort.

 

Men siden hodetelefonene har en knitrelyd må jeg returnere de. Og har i mellomtiden lest masse her om hodetelefoner.

 

Er det en kombinasjon som er bedre enn disse to for musikk og gaming? Til ca 2500-3000 kroner?

 

Leser at fidelio x2 skal være bedre. Og at det finnes noe som heter DAC som gjør lyden enda bedre. Og at disse er åpne,slik at jeg kan snakke med kjæresten uten å vippe av headsettet hele tiden.

 

Kan noen hjelpe meg å finne roen i denne lydverden jeg nettopp har oppdaget?

 

På forhånd takk

 

Fikk erstatningsparet nå. Et helt nytt beyerdynamic DT770 80 ohm. Og disse har også knitrelyd, på begge sider denne gangen. Den første hadde bare på høyre side.

 

Trudde at disse skulle være av høy kvalitet.

Lenke til kommentar

Knitrelyden har du kun fra én lydkilde, eller flere?

 

Har prøvd fra hovedkortet og fra det eksternelydkortet. og den kommer ifra sanger, serier og spill. Har testet med koss portapro og razer man o war og de hadde ikke knitrelyden.

 

Testet også fra mobilen og der er det også knitrelyd.

 

Har også vært hos legen i mellomtiden og fått sjekket ørene mine, hehe. Ikke noe galt med de. (var ikke derfor jeg var hos legen altså).

Lenke til kommentar

Rart du skal få to sett med samme problem. Hatt mitt Dt770 80 Ohm i 1 1/2 år og fungert utmerket.

 

Synes det selv. Men skal sies at de nye hodetelefonene er mye mindre plaget med knitrelyden. Men synes det er for galt at det ikke skal fungere perfekt. Er jo trossalt det man betaler for. Liker disse hodetelefonene skikkelig godt. komfortable og ved sanger og lyd generelt der det ikke forekommer knitring så er de fantastiske. Har aldri hørt noe særlig på musikk før jeg fikk disse. Nå hører jeg på musikk hele tiden.

Lenke til kommentar

Beyerdynamic hodetelefonene er kjent for knitrelyd etter litt bruk (det må være en av bransjens dårligste kabel-feste-konstruksjon - endt i dette problemet på flere jeg har hatt tidligere). Men om du har identisk knitring på begge sider så er det mest sannsynligvis kilden.

 

Edit:

Man kan prøve å flytte litt rundt på kabelen for å se om det fremprovoserer. (ikke rive den av festet selvsagt; men flytte den litt løst rundt for å se om utløser lyden du hører).

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Kommer Fidelio X2 i posten i morgen. Vil prøve å se hva jeg synes om åpne hodetelefoner. Tenkte det var like greit nå som jeg må bytte alikevel. Men leser at de siste modellene ikke er like bra som de første grunnet bytte fra Woox til Gibson som produsent. At det skal være mye feil med de.

 

Med min flaks så får jeg vel et av disse parene, hehe.

 

Komplett blir vel snart lei av alle retursøknadene mine..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...