Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har lyst på en hodetelefon forsterker jeg kan bruke til PCen så USB hadde vel vært det beste?

For de som bruker dette, kommer lyden automatisk ut via forsterker når man kobler den inn via USB?

 

Har et sett MrSpeakers Mad Dog hodetelefoner som skal drives.

Skjer automatisk ja. Har du noe prisklasse du ser på, og vil du at den skal være portabel?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hei,

 

Har lyst på en hodetelefon forsterker jeg kan bruke til PCen så USB hadde vel vært det beste?

For de som bruker dette, kommer lyden automatisk ut via forsterker når man kobler den inn via USB?

 

Har et sett MrSpeakers Mad Dog hodetelefoner som skal drives.

Skjer automatisk ja. Har du noe prisklasse du ser på, og vil du at den skal være portabel?

 

 

Jeg har allerede en ALO Continental portabel (som desverre ikke er god nok :/)

Tittet på Schiit Magni 2 Uber, men det ser ikke ut som om den har USB tilkobling.

Hadde vært fint å holde seg rundt 2000 NOK om man kan finne noe til den prisen.

Lenke til kommentar

 

 

Hei,

 

Har lyst på en hodetelefon forsterker jeg kan bruke til PCen så USB hadde vel vært det beste?

For de som bruker dette, kommer lyden automatisk ut via forsterker når man kobler den inn via USB?

 

Har et sett MrSpeakers Mad Dog hodetelefoner som skal drives.

Skjer automatisk ja. Har du noe prisklasse du ser på, og vil du at den skal være portabel?

 

 

Jeg har allerede en ALO Continental portabel (som desverre ikke er god nok :/)

Tittet på Schiit Magni 2 Uber, men det ser ikke ut som om den har USB tilkobling.

Hadde vært fint å holde seg rundt 2000 NOK om man kan finne noe til den prisen.

 

 

Jeg har en Oppo Ha-2 portabel som man kan lade mobilen med også. Den driver alt av hodetelefoner og er kjent for å være en meget god DAC/hodetelefonforsterker. Koster ca 3000kr for v1 og 3300kr for v2. Verdt pengene om man bruker den som portabel og forran dataen. Samme størrelse som en Samsung S6. Beste kjøpet jeg har gjort på lenge :)

Lenke til kommentar

 

 

 

Hei,

 

Har lyst på en hodetelefon forsterker jeg kan bruke til PCen så USB hadde vel vært det beste?

For de som bruker dette, kommer lyden automatisk ut via forsterker når man kobler den inn via USB?

 

Har et sett MrSpeakers Mad Dog hodetelefoner som skal drives.

Skjer automatisk ja. Har du noe prisklasse du ser på, og vil du at den skal være portabel?

 

 

Jeg har allerede en ALO Continental portabel (som desverre ikke er god nok :/)

Tittet på Schiit Magni 2 Uber, men det ser ikke ut som om den har USB tilkobling.

Hadde vært fint å holde seg rundt 2000 NOK om man kan finne noe til den prisen.

 

 

Jeg har en Oppo Ha-2 portabel som man kan lade mobilen med også. Den driver alt av hodetelefoner og er kjent for å være en meget god DAC/hodetelefonforsterker. Koster ca 3000kr for v1 og 3300kr for v2. Verdt pengene om man bruker den som portabel og forran dataen. Samme størrelse som en Samsung S6. Beste kjøpet jeg har gjort på lenge :)

 

 

Tror jeg blir å gå for Schiit Modi 2 (trenger ikke Uber versjonen av denne da den kun skal være tilkoblet PC) + Schiit Magni 2 Uber.

Desverre er ikke Modi 2 på lager på Schiit sine hjemmesider så jeg tittet litt på Wyrd men skjønner ikke helt forskjellen da jeg ikke er så inne i hifi verden.

Noen som kan forklare?

Wyrd 

Modi 2

Lenke til kommentar

 

Schiit Wyrd er ingen DAC, som er det du behøver! 

Ah.

Fant den under DAC seksjonen så tok det for god fisk.

Takk.

 

Schiit Wyrd er USB "renser". Den bytter ut strøm fra pc med egen ren strøm; og regenererer datasignalene med ren strøm og veldig nøyaktig klokke. Det er uten tvil ingen DAC som påpekt tidligere her. 

Lenke til kommentar

 

 

Schiit Wyrd er ingen DAC, som er det du behøver! 

Ah.

Fant den under DAC seksjonen så tok det for god fisk.

Takk.

 

Schiit Wyrd er USB "renser". Den bytter ut strøm fra pc med egen ren strøm; og regenererer datasignalene med ren strøm og veldig nøyaktig klokke. Det er uten tvil ingen DAC som påpekt tidligere her. 

 

Da får jeg vente til Februar når Modi 2 er tilbake på lager.

Lenke til kommentar

Har snakket litt med grunnleggeren av Rockna og Audiobyte; relatert Audiobyte Hydra Z og Hydra ZPM. Dette er uten tvil noe jeg skal teste ut :)

post-182759-0-02919100-1484435866_thumb.jpg

post-182759-0-62817300-1484435936_thumb.jpg

 

Skal gi muligheten for å pushe Yggdrasil til det ytterste om man dropper USB på Yggdrasil og heller bruker Hydra Z.

 

Kobling blir da
PC => Hydra Z (med strøm fra Hydra ZPM) => Yggdrasil (via AES/EBU) => Moon 430HAD (via balansert inngang) => Audeze LCD-4 rev2 (via balansert kabel)

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Har du hørt Schiit Ragnarok, TGB? 

Ja, masse kraft - men Moon 430HA er bedre for bruk med hodetelefoner (muligens ikke helt unaturlig siden den koster nesten 3* prisen av Ragnarok).

 

Schiit Yggdrasil kunne vært bedre på enkelte områder også; men jeg liker lyden i den. Men USB-inngangen til Yggdrasil er dens store svakhet (USB pleier være skrot på de fleste DAC'er til under 50.000). Wyrd gjør den bra (relativt stor forskjell vs bruk av Schiit Yggdrasil uten Wyrd). 

 

Edit:

Og ryktet skal ha det til at Audiobyte Hydra Z med ZPM gjør Yggdrasil eksepsjonell. Så må prøves   :)

 

Edit2:

En annen ting relatert Schiit, de er ikke veldig elegante eksternt; de ser forferdelige ut (alle), og knappene er jo til å grine av.... nesten som jeg prøver å unngå å trykke på noe i frykt for at knappene skal ryke. Moon er en helt annen planet her (selv om Moon 430HAD er en av de billigste produktene de har). De lanserte nettopp effektforsterker (monoblokk) til 100.000 USD :) 

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Jeg fant forøvrig akkurat ut at de smartingene hos Schiit har satt inn feil BNC kontakt på Yggdrasil. De har tydeligvis på store mengder satt inn 50 Ohms utgaven; ikke den vanlige 75 Ohms utgaven. Som selvsagt blir et problem; om motstand er forskjellig blir det massiv jitter..... Ikke veldig imponert.

 

post-182759-0-44698100-1484497304_thumb.jpg

 

Spesfikasjonen til Yggdrasil sier 75 Ohms utgaven; så de har bommet.

Det mest spennende er at selv den Schiit bruker for bilder av Yggdrasilen på nettsidene sine har feil plugg :)

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Finnes da andre som leverer akkurat det samme. M2tech osv har jo slike? 

Denne her skal være rimelig god:

http://www.head-fi.org/products/singxer-su-1-usb-bridge/reviews/16649

Denne er bygger på mye av det samme prinsippet (og brikkene), men de skriver jo også her at Hydra Z uten Hydra ZPM er mer eller mindre det samme. Hydra Z blir levert med strømforsyning; men det blir en helt annen planet når man bytter original strømforsyningen med Hydra ZPM. 

Endret av TGB
Lenke til kommentar

 

Finnes da andre som leverer akkurat det samme. M2tech osv har jo slike? 

Denne her skal være rimelig god:

http://www.head-fi.org/products/singxer-su-1-usb-bridge/reviews/16649

Denne er bygger på mye av det samme prinsippet (og brikkene), men de skriver jo også her at Hydra Z uten Hydra ZPM er mer eller mindre det samme. Hydra Z blir levert med strømforsyning; men det blir en helt annen planet når man bytter original strømforsyningen med Hydra ZPM. 

 

 

Tror du har noen x-files ører :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ellers så er jo Fiio et godt alternativ. De har jo holdt på lenge med billige dingser med bra lyd, og nå har de jaggu fått til det med design også! Ser ut som om det er blitt mindre av de billige Fiioene her, men de har nå iallefall alternativ til så lite som 549,-

 
 
Audioquest Dragonfly bør også nevnes: 

 

Dragonfly er søppel hvis man ikke har kraftig nettbrett f.eks ipad.

Men da forsvinner poenget.

 

Enig angående FiiO Q1

Ganske bra kjøp, men er noe negative sider, veldig kort jack kabel bare noen cm.

Funger dårlig å bruke jack kabel sammen med usb f.eks til lading da blir det dårlig lyd, tilsvarende støy omtrent som å splitte jack kabel i flere.

 

Denne mangler også usb C kabel kunne hatt app for EQ.

Vet ikke hvorfor den ikke klarer å forsterke sony M4 aqua blir samme med\uten hodetelefonforsterker på lyd.

Nexus 6 spiller den ganske høyt, volumbryteren er kanskje litt irriterende men uansett best kjøp i den prisklassen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...