Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

En sånn liten USB-dongle, ikkesant? De pleier ikke å være noe særlig tess i min erfaring (Steeleseries). Men du kan da alltids prøve, skader ikke :)

 

Hørte ikke noen forskjell. Men vet ikke hvilken måte det er best å teste det på. Bare hørte på en sang på youtube, som visst nok var i høy kvalitet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om den greier å dra hodetelefonene i høyt nok volum mente jeg, greier den det og du er fornøyd med lyden - så er jo det bare bra det :)

 

Lyden blir vel aldri dårligere enn det hovedkortet klarer å produsere?

 

Edit: testet igjen nå med full volum, med den donglen fra steelseries er lyden en del lavere.

Endret av Nstin
Lenke til kommentar

Byttet ut mine AQVOX USB low-noise 5V isolated linear power supply med Schiit Wyrd. Merkbart forbedring på alle DAC'er jeg har testet (også Schiit Yggdrasil). Beste investeringen lydmessig/krone jeg har gjort faktisk.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Slike PCI kort eller andre I2s interface skal visst være mye bedre enn USB. 

Har ikke testet selv, da feks slike kort koster 9k. 

Du kan lese om det her: 

http://www.superbestaudiofriends.org/index.php?threads/lynx-pcie-aes-interfaces-aes16-and-e22.2762/

Er uansett ikke så aktuelt å kjøre PCI Express kort. Må bli thunderbolt. Det går også å overføre i2s via USB (ryktet skal ha det til at Schiit Yggdrasil USB gen3 (finnes visstnok 2 utgaver) klarer spise i2s data direkte). 

 

Men USB protokollen (også USB 2.0 async) har sine utfordringer. Det er ingen håndtering av tapte data (resend). Standarden kan fange at den har tapt data, men ingen måte å håndtere det på (utrolig nok). Derfor produkter som Schiit Wyrd (skrivefeil tidligere) og overprisede USB-kabler har et marked. Verden er ikke så enkel som 0 og 1 dessverre. USB Audio sine digitale data går via det analoge domene, og ikke minst tiden er også veldig analog :)

 

Om de bare hadde klart å få håndtert lyd over USB som håndterte tap så ville verden vært mye enklere (og billigere).

Endret av TGB
Lenke til kommentar

 

Forøvrig, Duet Audio har Schiit Yggdrasil på lager nå :)

Jotunheim blir vel god nok for de fleste her, inkludert meg :p

 

Kan kjøpe 6 * Jotunheim for en Yggdrasil. Ingen tvil om at den leverer fantastisk for prisen.

Jeg ble overbevist om Schiit etter at Yggdrasil viste seg å konkurrere med MSB Analog DAC til over 4x prisen.

Lenke til kommentar

Må nok engang skryte over Schiit Wyrd, og jeg er litt fasinert over hvor bra det virker. Det er som å gå en prisklasse opp i DAC med tanke på romfølelse, instrumentseperasjon og detaljer i stemme. Stort løft på Yggdrasil, enda større løft på dac'en i Moon 430HAD.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

 

Hei, har et spørsmål vedr QC35. Er lydkvaliteten forskjellig wired/wireless? 

Uten at jeg kjenner QC35, så er vel wireless (bluetooth) ikke tapsfritt. Men om du hører den store forskjellen er jo et helt annet spørsmål

 

QC35 har vel EQ DSP og litt sånt stæsj innebygd som muligens ikke er aktivt hvis en forer den analogt. Var mer det jeg tenkte på. Har hørt dem wireless, men hørte rykter om at de låt annerledes wired. Noen som kan bekrefte/avkrefte?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...