vidor Skrevet 25. november 2016 Del Skrevet 25. november 2016 Når elementet er nært øret spiller størrelsen mindre rolle enn for en romhøyttaler. Hvor lite er ikke elementet på propper ? 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-405938 Skrevet 25. november 2016 Del Skrevet 25. november 2016 Se over Dragonfly Black Knall til pc/mac og ios. Verre med android Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 25. november 2016 Del Skrevet 25. november 2016 Se over Dragonfly Black Knall til pc/mac og ios. Verre med android Fungerte helt fint på min Android telefon iallefall. Og fungere på mange andre telefoner. Du hadde bare uflaks med akkurat din telefon Lenke til kommentar
Gjest Bruker-405938 Skrevet 25. november 2016 Del Skrevet 25. november 2016 Prøvde en mobil og et nettbrett. Helt dødt?Dobbel uflax? Lenke til kommentar
fudun Skrevet 26. november 2016 Del Skrevet 26. november 2016 Kjøpte Philips Fidelio X2 fra Lefdal onsdag og fikk de i posten i går. Er antagelig litt bortskjemt med Shure SE846 og custom sleeves, og var klar over at det ikke er like nøytral lyd, og at vi snakker om en annen prisklasse. Problemet er diskanten, og jeg er nok i overkant følsom mot skarpe SSS-er. Funka greit nok på elektronisk musikk, men rock, akustisk og med mye vokal ble litt slitsomt. De ligger nå til innspilling. Får se om det hjelper. Lurer også på å skaffe en liten DAC/AMP, f.eks. Dragonfly Red. Vil den påvirke den skarpe diskanten noe særlig? Apropos Audioquest - burde antagelig slått til på Nighthawk i går. Hvordan er de i forhold til X2? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 26. november 2016 Del Skrevet 26. november 2016 Kjøpte Philips Fidelio X2 fra Lefdal onsdag og fikk de i posten i går. Er antagelig litt bortskjemt med Shure SE846 og custom sleeves, og var klar over at det ikke er like nøytral lyd, og at vi snakker om en annen prisklasse. Problemet er diskanten, og jeg er nok i overkant følsom mot skarpe SSS-er. Funka greit nok på elektronisk musikk, men rock, akustisk og med mye vokal ble litt slitsomt. De ligger nå til innspilling. Får se om det hjelper. Lurer også på å skaffe en liten DAC/AMP, f.eks. Dragonfly Red. Vil den påvirke den skarpe diskanten noe særlig? Apropos Audioquest - burde antagelig slått til på Nighthawk i går. Hvordan er de i forhold til X2? Jeg har x2 og nighthawk, og nighthawk er bedre på alt. Komfort, bedre bass, ikkje for mye ssss. Egentlig helt konge. Lettdrevne er de også. Samsung galaxy 6/7 driver dem bra uten dac Lenke til kommentar
vidor Skrevet 26. november 2016 Del Skrevet 26. november 2016 Problemet er diskanten, og jeg er nok i overkant følsom mot skarpe SSS-er. Funka greit nok på elektronisk musikk, men rock, akustisk og med mye vokal ble litt slitsomt. Prøv en EQ og juster området rundt 2 - 10 KHz. 846 dropper i frekvensrespons gradvis mer og mer fra 3 KHz og oppover. Vil du mappe dette bra må du sammenligne det med responsen på X2 ellers må du bruke ørene og eksperimentere. Bruker en VST sak som heter EasyQ som har fin respons. Den er gratis. Funker bra sammen med VST komponent/wrapper i Foobar 2000. Lenke til kommentar
fudun Skrevet 26. november 2016 Del Skrevet 26. november 2016 Kjøpte Philips Fidelio X2 fra Lefdal onsdag og fikk de i posten i går. Er antagelig litt bortskjemt med Shure SE846 og custom sleeves, og var klar over at det ikke er like nøytral lyd, og at vi snakker om en annen prisklasse. Problemet er diskanten, og jeg er nok i overkant følsom mot skarpe SSS-er. Funka greit nok på elektronisk musikk, men rock, akustisk og med mye vokal ble litt slitsomt. De ligger nå til innspilling. Får se om det hjelper. Lurer også på å skaffe en liten DAC/AMP, f.eks. Dragonfly Red. Vil den påvirke den skarpe diskanten noe særlig? Apropos Audioquest - burde antagelig slått til på Nighthawk i går. Hvordan er de i forhold til X2? Jeg har x2 og nighthawk, og nighthawk er bedre på alt. Komfort, bedre bass, ikkje for mye ssss. Egentlig helt konge. Lettdrevne er de også. Samsung galaxy 6/7 driver dem bra uten dac Æsj, det er egentlig alt jeg håpa å ikke høre. Synes ikke X2 var spesielt gode å ha på heller. Har S7 her også. Den klarer ikke dra X2 skikkelig. Noen som vil ha X2 til Black Friday-pris? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 26. november 2016 Del Skrevet 26. november 2016 Kjøpte Philips Fidelio X2 fra Lefdal onsdag og fikk de i posten i går. Er antagelig litt bortskjemt med Shure SE846 og custom sleeves, og var klar over at det ikke er like nøytral lyd, og at vi snakker om en annen prisklasse. Problemet er diskanten, og jeg er nok i overkant følsom mot skarpe SSS-er. Funka greit nok på elektronisk musikk, men rock, akustisk og med mye vokal ble litt slitsomt. De ligger nå til innspilling. Får se om det hjelper. Lurer også på å skaffe en liten DAC/AMP, f.eks. Dragonfly Red. Vil den påvirke den skarpe diskanten noe særlig? Apropos Audioquest - burde antagelig slått til på Nighthawk i går. Hvordan er de i forhold til X2? Jeg har x2 og nighthawk, og nighthawk er bedre på alt. Komfort, bedre bass, ikkje for mye ssss. Egentlig helt konge. Lettdrevne er de også. Samsung galaxy 6/7 driver dem bra uten dac Æsj, det er egentlig alt jeg håpa å ikke høre. Synes ikke X2 var spesielt gode å ha på heller. Har S7 her også. Den klarer ikke dra X2 skikkelig. Noen som vil ha X2 til Black Friday-pris? Du kan kjøoe mine nighthawk til bf pris Bruker dem ikkje siden jeg har Elear Lenke til kommentar
vidor Skrevet 27. november 2016 Del Skrevet 27. november 2016 Litt OT, men denne er vill! Det du ser er lyden du hører som er mappet opp som bilde på et oscilloskop via vanlig XY-plot. Venstre kanal er en akse og høyre er 90 grader på den. Legger en ny dimensjon til musikkvideo Hvis du ikke tror dette er mulig, søk opp denne på Youtube; Oscilloscope Music Kickstarter Experiment Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 27. november 2016 Del Skrevet 27. november 2016 Noen gode DACer ute på Black Friday?Lurer jeg også på Jeg har lagt inn bestilling på denne: https://swsg.no/primare-dac30-d-a-konverter-titan Ikke fått bekreftelse på mail, men staser på at den gikk som den skulle (bestillte like over midnatt) Det er en ekstremt god pris! Begynner å lure på om de bommet med et siffer, for nå har prisen gått opp på nettsidene deres, selv om den er utsolgt, mens de andre utsolgte varene fortsatt har tilbudspris i nettbutikken: https://swsg.no/kampanjer/black-friday/lyd-og-bilde/primare-dac30-d-a-konverter-titan (Før 5555) https://swsg.no/kampanjer/black-friday/lyd-og-bilde/primare-pre60-media-forforsterker-sort-solv https://swsg.no/kampanjer/black-friday/lyd-og-bilde/primare-i22-dac-integrert-forsterker-sort https://swsg.no/kampanjer/black-friday/lyd-og-bilde/optoma-gt5500-projektorpakke-med-rammelerret 5555 for noe som alltid har kostet 19995 burde kanskje gå for 15555 eller 9555 ut fra de andre tilbudene? Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 27. november 2016 Del Skrevet 27. november 2016 (endret) Det ble koss øreplugger til trening. Kostet bare litt over 120 kroner og helt greit til trening. Litt for mye bass, men normalt av Koss.. Angrer litt at jeg valgte blå, da det går dårlig sammen med klær... Endret 27. november 2016 av Gouldfan Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 I følge noen så er Schiit Jotunheim latterlig bra til prisen. Kanskje jeg må ha denne? Han her er litt gøy å se på, selv om jeg vet om noen her i denne tråden som "hater" han Z Review Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 (endret) Synes han er fantastisk. Ingenting å utsette på han. Folk på forumet er kanskje i overkant glad i å klage. Endret 28. november 2016 av Netrum Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 Jeg syns det er morsomt at man har ett selskap som faktisk lager kvalitetsprodukter og selger de internasjonalt også heter de basically shit audio. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 Kanskje ikke helt rette plassen å spørre men regner med dere kanskje har litt peiling. Er det noen som har prøvd å bruke coax som signalkabel? Hadde en rull RG6 liggende som jeg tenkte muligens kunne brukes til subwooferen. Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 Er ikke coax det man bruker som signalkabel alltid? Lenke til kommentar
TGB Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 Er ikke coax det man bruker som signalkabel alltid? Det er forskjell på motstand. Så her kan det være greit å følge litt med. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 Som TGB sier, forskjellig motstand. Tenkte bare å høre om noen hadde testet det før jeg begynner å terminere. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 Er det ikke termineringen som i hovedsak bestemmer motstanden når coax brukes på vanlig vis? Det er sikkert ikke ideell kabeltype til din bruk, men hvor ille kan det gå? En kabel må jo være veldig langt på vidda med feil elektriske egenskaper før den er ubrukelig som signalkabel til subwoofer. Det er jo gjort før. Kjapp googling gir blant annet denne tråden: http://www.diyaudio.com/forums/digital-source/118787-using-75-ohm-digital-coax-cable-regular-2-ch-analog-audio.html Bluejeans anbefaler til og med diverse coaxkabler som et alternativ når det gjelder vanlig analog lyd: https://www.bluejeanscable.com/store/audio/index.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå