Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, ny på forumet her. Har lenge lett etter en mp3 spiller med best mulig lyd, vil jeg se film kjøper jeg en protabel tv eller noe som er egnet til det. Utgangspunktet var at jeg ville ha en skikkelig mp3 spiller som gjengav så "ekte" lyd som mulig (uten å koste 5000+) Hadde en Cowon D2 med BOSE OE triport hodetelefoner fra før. D2'en var jeg temmelig fornøyd med, men hvis man oppdaterer firmwaren så fikser de en "batteri leksaje" som desverre svekker lydgjengivelsen. Jeg var egentlig fornøyd med den, men jeg følte aldri helt at lydkvaliteten kunne måøe seg med iRiver T10 som jeg hadde før d2'en. lyden i T10'en er helt fantastisk, men bare 1gb plass på den... BOSE OE Triport telefonene er gode de, men litt for markert bass for min smak. Har brukt dem utallige timer på jobb, en god ting med dem er at det er urtolig lite lydlekasje både inn og ut.

 

Men som sagt har lett mye på nettet etter best mulig mp3 spiller uten ekstern forsterker. Da jeg plutselig kom over en anbefaling om AMP3 pro2, men neimen om denne var lett å finne. fant omsider nettsidene til produsenten.

 

https://www.hisound-uk.com/index.php?option...rt&Itemid=1

 

Har bestillt den og den er på vei i posten nå. Jeg er angivelig den første de sender til i Norge som da gjør det mest sannsynlig at jeg er den første som får den i norge. Har kjøpt meg Sennheiser PC350 som jeg har planer om å bruke til den. Skal bli veldig interessant å prøve ut. skal gi en tilbakemelding til dere hvordan det høres ut etter at jeg har fått prøvd dem ut.

 

anbefaler dere å sjekke ut siden, det er tydeligvis to audiofile i england som ble lei av at mp3 spillere prøvde å bli fancy multimediaspillere i stede for å fragi best mulig musikk, og skaffet seg derfor kontakter i asia og fikk utviklet ett eget produkt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79
Da har jeg planer om å handle litt igjen, denne gangen er det IEM-propper som står for tur.. :) Jeg tenkte å kjøpe "Klipsch S4" propper, en"FiiO E5" forsterker samt en line-overgang til iPoden.. :) Kan komme tilbake med inntrykk når det dumper ned i postkassen og jeg har fått gjort burn-in og testet litt.. :)

Da er det en stund siden jeg fikk propper i posten. :D Det ble ikke "Klipsch S4", men derimot "Denon AH-C751" så langt liker jeg proppene veldig godt. Disse har myye mer bass enn noe annet jeg har vært borti av ørepropper, Dog. skal jeg ikke uttale meg for bastant enda da de ikke er ferdig innspilt. Nå venter jeg på forsterkeren. Når den kommer så kan jeg komme tilbake med bilder også. :)

Endret av Slettet+oiasdf79
Lenke til kommentar

Kjøpte meg nylig Denons AH-D1001 og er ganske fornøyd. Var litt rundt omkring og hørte på forskjellige, men landet tilslutt på Denons.

 

Ellers bruker jeg som oftest Sony MDR-NC22 når jeg er ute med min X1050 spiller fra samme produsent. Må si at det er en av de beste komboene jeg har fått rett fra en eske noen gang. Den digitale støyreduksjonen fungerer fortreffelig og lyden tilfredsstiller meg.

Ikke uvanlig at jeg går tilbake til min godt brukte Sony HD3 om jeg føler for det. Overalt må jeg si at jeg er meget fornøyd med Sony på lydsiden.

Lenke til kommentar
Kjøpte meg nylig Denons AH-D1001 og er ganske fornøyd. Var litt rundt omkring og hørte på forskjellige, men landet tilslutt på Denons.

 

Ellers bruker jeg som oftest Sony MDR-NC22 når jeg er ute med min X1050 spiller fra samme produsent. Må si at det er en av de beste komboene jeg har fått rett fra en eske noen gang. Den digitale støyreduksjonen fungerer fortreffelig og lyden tilfredsstiller meg.

Ikke uvanlig at jeg går tilbake til min godt brukte Sony HD3 om jeg føler for det. Overalt må jeg si at jeg er meget fornøyd med Sony på lydsiden.

 

Det liker jeg også godt ved Sony, de har kvalitet på DAP/PMP-siden :D De medfølgende øreproppene er gode i forhold til at de følger med en DAP/PMP.

Endret av 2B'1
Lenke til kommentar
Er noe over middels interessert selv og har vært det i over 20 år.

 

Har i dag sennheiser hd800 koblet til en lehmann audio black cube linear forsterker som igjen er koblet til en CA Dacmagic. Låter bra :)

 

Har siklet på hd800 etter den store skuffelsen som hd650 utgjorde. Solgte HD650d etter et par år mens jeg beholdt mine gamle Sennheiser HD250 linear II (dette er vel monitorutgaver, ikke "hi-fi" klokker) som de egentlig skulle erstatte.

 

Har dem forøvrig på en Lehmann Audio Black Cube Linear amp og E-MU 0404 USB som DAC.

Dette er ampen som Sennheiser selv demonstrerer sine hodetelefoner på, så dette burde sikret at HD650 kunne yte optimalt - men her hos meg låter HD250 generelt bedre, men blir noe hissige i toppen på litt volum på dårlige opptak.

 

Problemet med HD650 er at de låter veldig innesluttet (dvs at jeg savner luft og oppløsning) kontra f.eks HD250 eller mitt eget stereoanlegg for den saks skyld (som forøvrig er godt innenfor det man kan kalle entusiast for å si det slik)

 

Men så til spørsmålet:

Hvor fikk du tak i HD800? Har ikke sett dem i noen norske nettbutikker.

 

Noen som vet?

Endret av marsboer
Lenke til kommentar
Det høres jo bra ut, men blir det ikke litt upraktisk å håndtere 20 gb med musikk med den skjermen?

Ikke hvis du har musikken din organisert i mapper vil jeg tro, men nå har jeg ikke prøvd den enda da. Det vil uansett ikke bli like lett som feks en ipod touch, men nå var det som sagt lydkvalitet jeg var ute etter og ikke mest effektiv meny. Faktisk så liker jeg uansett best å navigere med mapper, liker ikke å være avhengig av tag's. Har brukt mappennavigering både på T10'wn og D2'en. Men vi får se når jeg får den.

Lenke til kommentar

Synst virkeli at Koss elektrostatene mine bare blir bedre å bedre , har jo hatt dem en stund nå og er rett og slett kjempefornøyd ! makan til dynamiske hodetelfoner skal en lete lenge etter! utrolig hvor de virkeli kan slå fra seg ! og passer så og si til all mulig musikk , personlig hører jeg på alt fra Minor majority til dillinger escape plan og synst de gjør det likebra på begge typene musikk. dette er rett og slett det headphone oppsettet jeg har vært mest fornøyd med hittil ! :)

 

synst tråden her mangler bilder så legger ut en aller så liten shitload med skrytebilder nå :p

 

 

 

post-97753-1257094468_thumb.jpg

 

post-97753-1257094479_thumb.jpg

 

post-97753-1257094490_thumb.jpg

 

post-97753-1257094500_thumb.jpg

 

post-97753-1257094507_thumb.jpg

 

post-97753-1257094514_thumb.jpg

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Wow! :) Et sånt oppsett ser så hærlig ut! :) Og ja. Savner sårt flere skrytebilder i tråden her.

Selv sitter jeg med en Yamaha RX-V361 forsterker, som jeg kjøpte brukt fra en audiofil venn. Så den er pent brukt :) Og ellers har jeg 2 gamle sony stereo-annlegg høyttalere og AKG K272 som fungerer helt flott til mitt bruk. Neste på lista er bedre lydkilde. Ordentlig CD-spiller og et godt utvalg av det jeg ellers har flac i. Så sånn sett, er det ikke så mye å skryte av. Men hadde vært kult å se hva audiofile folk med påkostede annlegg sitter med :)

Lenke til kommentar

Rørforsterkere er fine greier! Desverre er den min uegnet til hodetelefonbruk. Det fungerer på et vis, men alt for mye støy fra kilden blir forsterket så mye at det høres i hodetelefonene. Siden den får noe hum om jeg bruker den innebygde volumkontrollen så blir det støy samme hva jeg gjør.

 

Dog, å koble K701-ene mine til rørforsterkeren viser at hodetelefonene har potensiale til bedre lyd enn det XM4-en gir. Lyden ble varmere og bassen dypere. Sistnevnte er jeg sikker på at skjer fordi denne forsterkeren er "litt" overdimensjonert i strømforsyningen, spesielt ved hodetelefonbruk.

 

En selvbygd 2x0.75W 1626 "darling" SET. Kjører med milspec NOS Phillips 6j4 + Hytron 1626.

sanescale-dscn0500.jpg

 

Har delene til en Millet Starving Student Hybrid liggende halvveis ihoploddet. Har bare ikke hatt tid til å gjøre den ferdig. Er spent på hva en rørforsterker/mosfet hybrid med totalpris på noen få hundrelapper klarer å prestere.

Lenke til kommentar
synst tråden her mangler bilder så legger ut en aller så liten shitload med skrytebilder nå :p
Wow! :) Et sånt oppsett ser så hærlig ut! :) Og ja. Savner sårt flere skrytebilder i tråden her.

Vær forsiktige hva dere ber om nå, ellers ender tråden opp som bildetråd :p

 

Driver å leter etter headphone stand nå, men egentlig ikke funnet noe jeg liker (som ikke koster flesk), så om dere har noe forslag hadde det vært fint =)

 

Her er mitt lille oppsett, vel lyd-delen av det i alle fall, godt fornøyd med begge to =)

post-15829-1257152013_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Hvordan opplever du bassen i AKG K272HD?

 

Dette er ikke noe headsett for de som er glad i mye bass. Jeg syns det låter veldig bra siden jeg ikke er noe glad i overdreven bass på noen som helst måte.. Vil tro man blir litt skuffet i starten om man kjøper de.. men syns det høres mer riktig ut etter å ha brukt de en stund.

De har vel ganske nøytral lydsignatur over det hele egentlig:) Håper det var svar på det du spurte om:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...