Gjest Bruker-405938 Skrevet 22. november 2016 Del Skrevet 22. november 2016 Jeg har aldri prøvd noe annet. Så jeg er fornøyd med cd-kvalitet. Men kan vær hi-res hadde gitt en enda bedre opplevelse. Hvordan får jeg mer oppløst musikk innpå mobilen?Full CD-kvalitet er høyere enn Tidal HIFI, ca 1200kbps vs 900kbps.Men du får vel endra høyere hos feks HDtracks.com Ser de har noe i DSD. Kan da umulig høre forskjell på dette !? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 22. november 2016 Del Skrevet 22. november 2016 I praksis blir opplevd kvaliteten dårligere. Grunnen til det er at man mater frekvenser til elementet som det ikke kan omsette til lyd, dermed blir det en støykilde. Disse formatene er ren purismetankegang rimelig frakoblet logikk og fysikk, og det har liten praktisk effekt. Nyquist teoremet + grunnleggende fysiologisk kunnskap tilsier at 44.1 KHz er nok i massevis for ca 99,98% av lytterene. 16 bit holder også greit stand så lenge man bruker dither og noiseshaping. Man skal være rimelig godt trent for å skille komprimerte formater fra hverandre ved høy nok bitrate og god codec. Hadde f.eks video vært ukomprimert og ikke tatt hensyn til hvordan synet fungerer hadde en film på 2 timer tatt ca 1 TB (1024 GB). En vanlig Blu-ray plate kan lagre 50 GB. 1 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 22. november 2016 Del Skrevet 22. november 2016 (endret) Ser de har noe i DSD. Kan da umulig høre forskjell på dette !? Ikke objektivt sett. PCM er mer moden teknologi og har derfor større fokus og dermed høyst sannsynlig bedre backing og resultat i konsumentutstyr etter "aper skriver shakespeare"-tankegangen. Har tenkt å teste litt på PS3, da den tar begge formatene og jeg kan sjekke subjektivt med digital konverter. Denne karen har laget en konverter fra DSD->PCM og har skrevet litt om formatene. http://bitperfectsound.blogspot.nl/2015/06/on-dsd-vs-pcm-again.html Endret 22. november 2016 av vidor Lenke til kommentar
Gjest Bruker-405938 Skrevet 22. november 2016 Del Skrevet 22. november 2016 Tror nok ikke jeg kommer til og prøve noe høyre kvalitet enn det dragonfly og iphone tillater.ikke med det første jaffal. Blir cd ripp og tidal tror jeg? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-405938 Skrevet 22. november 2016 Del Skrevet 22. november 2016 Hadde en HDCD spiller en gang for lenge siden,ble ikke lykkelig av den grunn.solgte den og kjøpte meg 16bits spiller ? Er det bare lavkvalitet de selger på itunes? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 22. november 2016 Del Skrevet 22. november 2016 HDCD virker å være kvalitetsmessig tilnærmet DAT-nivå. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-405938 Skrevet 22. november 2016 Del Skrevet 22. november 2016 Tror jeg hadde 2 plater som var hdcd ? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 22. november 2016 Del Skrevet 22. november 2016 Jeg har faktisk en SACDspiller på loftet, hadde kun 3 SACDer Lenke til kommentar
C.. Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 Philips Fidelio X2 til 995,- på Lefdal nå så vurdere å kjøpe. Hva mener dere som har peiling, er det verdt kronene? Vil bli brukt hjemme da jeg har Bose Q25 når jeg på farten. Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 Utvilsomt! Verdt det for over den doble prisen Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 Philips Fidelio X2 til 995,- på Lefdal nå så vurdere å kjøpe. Hva mener dere som har peiling, er det verdt kronene? Vil bli brukt hjemme da jeg har Bose Q25 når jeg på farten. Det er rett og slett uslåelig til den prisen. Selv betalte eg 2800kr for mine. Og eg har ikke angret en dag siden eg fikk de! Lenke til kommentar
TGB Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 Bra pris, men X2 er ikke veldig stas. Skjønner ikke hypen. 2 Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 +1 Låter unaturlig og skarp diskant Lenke til kommentar
vidor Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 X1 har ikke problemet med skarp diskant. Heller litt for raus i bassen. Dette i forhold til HD650 som har avrundet diskant. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 (endret) +1 Låter unaturlig og skarp diskant Det er vel ikke bare diskanten som er unaturlig; hele registeret er unaturlig. Man skal ha detaljer selvsagt; men detaljer er ikke å vri opp frekvensspekteret på diskantområdet. Det har ingenting med detaljert å gjøre (høyere er _ikke_ det samme som detaljert; flertallet misforstår dette). Ønsker man det kan man heller rote det til med equalizer selv. Endret 23. november 2016 av TGB Lenke til kommentar
oOF Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 Absolutt verd prisen. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 Philips Fidelio X2 til 995,- på Lefdal nå så vurdere å kjøpe. Hva mener dere som har peiling, er det verdt kronene? Vil bli brukt hjemme da jeg har Bose Q25 når jeg på farten.Damn, takk for tipset! Kanskje jeg tar en tur på Lefdal i morgen. Har per idag Bose jeg og. Bør jeg ha en forsterker/dac for å drive disse? Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 Gutta; de er til 995,- altså, selvsagt er de verdt prisen -.- 1 Lenke til kommentar
C.. Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 Endte opp med å kjøpe, takk for tilbakemeldinger. Tester i kveld! Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 Du blir garantert fornøyd. La deg selv tilvenne deg de først, før du gjør deg opp en mening Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå