Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile

miCro

Anbefalte innlegg

Det er min synsing basert på at de har vært tilgjengelig i usa et par uker, samt første listing på prisjakt er på plass;

attachicon.gifddd.PNG

De er forøvrig på salg hos Bestbuy til 99 $

Dette er ikke de hodetelefonene det er snakk om, det er Phillips Fidelio X2 som er en audiofil hodetelefon sammenlignet med de logitechene. 

edit: Logitechene er jo og faktisk propper. 

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er min synsing basert på at de har vært tilgjengelig i usa et par uker, samt første listing på prisjakt er på plass;

attachicon.gifddd.PNG

De er forøvrig på salg hos Bestbuy til 99 $

Dette er ikke de hodetelefonene det er snakk om, det er Phillips Fidelio X2 som er en audiofil hodetelefon sammenlignet med de logitechene. 

edit: Logitechene er jo og faktisk propper. 

Da har jeg blandet X2, fordi Lefdal hadde disse X2ene også på tilbud..

Lenke til kommentar

Sjekket akkurat Spotify (Premium) for første gang på evigheter. Snakk om stusselig lyd; Tidal er så mye bedre på alle måter - differansen har blitt ekstrem. Tidal har lagt masse energi ned i å få brukt lydenheten eksklusivt; vs å kjøre den gjennom OS mixer; det merker man god forskjell på. Selv på 320Kbit/s hører man STOR forskjell mellom Tidal og Spotify.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-405938

Da Bør jeg vel gå for tidal når prøveperioden på google music utgår. Men har nå fått laggt inn 70 cd'er fra samlinga innpå mobilen. Og med dragonfly'n tilkobla,så blir det bra.

Men har kun fått testa dragonfly'n med laveste oppløsning,da jeg ikke har anelse om hvordan jeg ska få fatt i musikk med høyere oppløsning. Høy oppløselig musikk er sikkert bare oppskrytt allikevel

Endret av Bruker-405938
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-405938

Jeg har aldri prøvd noe annet. Så jeg er fornøyd med cd-kvalitet. Men kan vær hi-res hadde gitt en enda bedre opplevelse. Hvordan får jeg mer oppløst musikk innpå mobilen?

Lenke til kommentar

Sjekket akkurat Spotify (Premium) for første gang på evigheter. Snakk om stusselig lyd; Tidal er så mye bedre på alle måter - differansen har blitt ekstrem. Tidal har lagt masse energi ned i å få brukt lydenheten eksklusivt; vs å kjøre den gjennom OS mixer; det merker man god forskjell på. Selv på 320Kbit/s hører man STOR forskjell mellom Tidal og Spotify.

Om det er forskjell betyr ikkje at opplevelsen av sangene blir bedre :) Har funnet noen sanger det er vesentlig forskjell. Typisk på ren sang av høye toner.
Lenke til kommentar

Jeg har aldri prøvd noe annet. Så jeg er fornøyd med cd-kvalitet. Men kan vær hi-res hadde gitt en enda bedre opplevelse. Hvordan får jeg mer oppløst musikk innpå mobilen?

Full CD-kvalitet er høyere enn Tidal HIFI, ca 1200kbps vs 900kbps.

Men du får vel endra høyere hos feks HDtracks.com

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

Om det er forskjell betyr ikkje at opplevelsen av sangene blir bedre :) Har funnet noen sanger det er vesentlig forskjell. Typisk på ren sang av høye toner.

Har ikke merket noe annet enn positivt i favør, også på opplevelsen.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-405938

Epledingser støtter opp til 48kHz via lightning. Så er ikke så mye mer jeg har og gå på. Skal vel være veldig god innspilling om jeg skal høre forskjell?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...