Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-405938

 

BD får alltid kabelbrudd; helt håpløs... eneste merke jeg har hatt kabelbrudd på samtlige eksemplarer.

Nå var det ikke det som skjedde med mine BD-er. Gikk i bakken på jobb, da de vikla seg rundt armlenet på stolen. Elementet inni løsna og lå og slang litt inni klokka. Fin lyd i begge klokkene fortsatt. Åpnet opp, og da jeg tok ut elementet så jeg de evig, evig evig tynne lederne mellom elementet og festeanordningen til kabelen mellom klokkene. Vi snakker her om noe som er på tykkelse med hårstrå. Så selvfølgelig det for sent, så lederen røk helt inni spola rundt elementet.

 

Null sjangs i havet å få reparert. Gikk rett i søpla. Det var de ~4000,-

Skal det ikke mer til?

Lenke til kommentar

Endelig har Yggdrasil'en kommet i form igjen; måtte koble den fra når jeg byttet kontormøbler. Den høres virkelig ille ut kald; begynte å komme seg etter 1 dag... etter 2 dager var den tilbake til normalen igjen. Måtte det bli lenge til neste gang jeg opplever denne langtekkelige oppvarmingsprosessen.

Lenke til kommentar

 

Åpnet opp, og da jeg tok ut elementet så jeg de evig, evig evig tynne lederne mellom elementet og festeanordningen til kabelen mellom klokkene. Vi snakker her om noe som er på tykkelse med hårstrå. Så selvfølgelig det for sent, så lederen røk helt inni spola rundt elementet.

 

Null sjangs i havet å få reparert. Gikk rett i søpla. Det var de ~4000,-

 

 

Voicecoil-kabelen røyk på HD650, så jeg har bestilt noe konduktivt lim med supertynn sprøytespiss designet for å reparere PCB for å teste før ny elementkapsel bestilles. Har eksponert noen mm enkelt-kabel på en kant og har noe overlapp p.g.a kabellengde så det mulig det går å fikse. Loddebolt på dette virker temmelig nytteløst.

 

Har ikke BD løse elementer for salg ?

 

 

 

 

 

Åpnet opp, og da jeg tok ut elementet så jeg de evig, evig evig tynne lederne mellom elementet og festeanordningen til kabelen mellom klokkene. Vi snakker her om noe som er på tykkelse med hårstrå. Så selvfølgelig det for sent, så lederen røk helt inni spola rundt elementet.

 

Null sjangs i havet å få reparert. Gikk rett i søpla. Det var de ~4000,-

 

 

Voicecoil-kabelen røyk på HD650, så jeg har bestilt noe konduktivt lim med supertynn sprøytespiss designet for å reparere PCB for å teste før ny elementkapsel bestilles. Har eksponert noen mm enkelt-kabel på en kant og har noe overlapp p.g.a kabellengde så det mulig det går å fikse. Loddebolt på dette virker temmelig nytteløst.

 

Har ikke BD løse elementer for salg ?

 

 

Elementene kan kjøpes "i løs vekt", samme med resten av delene som inngår i hodetelefonen.

 

 

Jeg har reparert "vanlige" hodetelefoner før, men disse var av en type jeg ikke har vært borti.

 

Om dere ser på dette bildet, ligner elementets oppbygning med eksernt kretskort for tilslutning av kabel mellom elementene/kilde.

 

https://europe.beyerdynamic.com/uploads/pics/Tesla_driver.jpg

 

Om dere ser til venstre for kretskortet har man de ekstremt tynne lederne som går mot elementet. Om de er photoshopet bort, eller rett og slett ikke er synlige på bildet, vites ikke. Det som derimot er greie er at når en sånn en ryker heeelt inne i metallet på elementet så er det umulig å hente frem igjen lederen

 

Og nei, BD selger ikke disse elementene på sin nettside - antagelig fordi de er helt klin umulig å reparere på. Ødelagt = kast.

Lenke til kommentar

Lederne er synlige og alle delene til T1 er tilgjengelig som reservedeler. Mulig deletilgangen er dårlig her på berget... jeg bruker Thomann og har også fått kjøpt direkte fra BD.

 

Her er driver (par) til T1: 

http://europe.beyerdynamic.com/shop/hah/spareparts/system-set-t-1.html

 

Resten av delekatalogen til Beyerdynamic:

http://europe.beyerdynamic.com/shop/hah/spareparts.html

Endret av bar1
Lenke til kommentar

Lederne er synlige og alle delene til T1 er tilgjengelig som reservedeler. Mulig deletilgangen er dårlig her på berget... jeg bruker Thomann og har også fått kjøpt direkte fra BD.

...

Deletilgangen her på berget er god *men* man finner ikke hele katalogen på nett. Det gikk relativt kjapt å få tak i rette deler, og Njål Hansson AS var meget serviceinnstilte når jeg hadde behov for nytt hodebånd til min T1.

 

Dyrt ble det, men det er vel som forventet?  :hm:

Lenke til kommentar

Ser Lefdal skal selge X2 til 995 til uken, under sin "black week". Riktignok i et begrenset antall, men er vel det billigste de har gått for?

 

Antar at en må gå i butikken for å få de til den prisen? isåfall har jeg ingen butikker i nærheten som har dem på lager.. Skulle hatt meg et par, X1ene begynner å bli litt slitt. 

Lenke til kommentar

Ja ser etter ørepropper til trening jeg da..

 

Bor i Sverige så jeg må nok kjøpe her, har sett litt på bla JBL, har ikke råd til bluetooth, men må være solid og ha bra lyd.

 

De jeg har sett på er Sony, men de så for enkle og usolide samt Jaybirds og JBL... Blir nok JBL...

 

Men skal ta en tur på nordby black friday...

 

de gamle iphone lissene er ubrukelige på android, lite volum og slitt..

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

 

X3 kommer nok ila desember, og de skal ha lavere utsalgspris enn det X2 hadde. 

 

Finner ikke noe info om dette, har du noen kilder?

 

Det er min synsing basert på at de har vært tilgjengelig i usa et par uker, samt første listing på prisjakt er på plass;

post-47230-0-17961600-1479664549_thumb.png

De er forøvrig på salg hos Bestbuy til 99 $

 

Vil være skudd i foten om disse ikke er tilgjengelig før jula setter inn

Endret av Lakrisbåt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...