PatSharpX Skrevet 15. november 2016 Del Skrevet 15. november 2016 (endret) Fattern ønsker seg headsett til jul. Primærbruk er nok elektronisk trommesett, men også til vanlig musikk. Tenkte på Focal Spirit One S, ser de er på tilbud til 990,- hos OHC. Høres det greit ut dere som har peiling? Tittet også på Shure SRH 440. Endret 15. november 2016 av PatSharpX Lenke til kommentar
vidor Skrevet 15. november 2016 Del Skrevet 15. november 2016 (endret) http://www.lydogbilde.no/test/hi-fi/hifime-sabre-9018-usb-dac Noen som har prøvd? Snuste litt på denne for en stund siden, men den ble aldri bestilt. Chippen er litt kresen, så var usikker på om de hadde vært snille med den. Anmeldelsen lover jo godt. Endret 15. november 2016 av vidor Lenke til kommentar
vidor Skrevet 15. november 2016 Del Skrevet 15. november 2016 Tittet også på Shure SRH 440. Denne har et toppregister som er ... rart. Topp akustisk materiale høres halvgreit ut på denne. Elektronika var tilnærmet krisedårlig. Den gjør noe veldig rart med lyden som er vanskelig å forklare. Den høres litt plastic-fantastic ut i mangel av en bedre beskrivelse. Akkurat som en dessert med falsk oversukret smak kjørt gjennom en rasp. Det er litt godt i begynnelsen men setter en ekkel bismak etterhvert. Kjøp heller Focal hvis valget står på disse to. 1 Lenke til kommentar
TGB Skrevet 16. november 2016 Del Skrevet 16. november 2016 (endret) Har så vanvittig bra lyd i hodetelefon-anlegget nå at jeg har hørt gjennom sikkert 15 album bare i kveld.... har god-lyd-stjerner i øynene Klarer ikke slutte heller.... blir avhengig av dette Endret 16. november 2016 av TGB 2 Lenke til kommentar
j-- Skrevet 18. november 2016 Del Skrevet 18. november 2016 Trenger å kjøpe ny kabel ene headsettet mitt. Helst noe litt solid, ikke skada dyrt (ser for meg 100-250,-), 3,5mm minijack i ene enden, og ledere som kan loddesgreit i andre enden. Noen tips? :-D Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 18. november 2016 Del Skrevet 18. november 2016 Kjøp heller Focal hvis valget står på disse to. Det ble Focal, hørte kjapt på de før jeg kjøpte de også, låt bra. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 18. november 2016 Del Skrevet 18. november 2016 (endret) Trenger å kjøpe ny kabel ene headsettet mitt. Helst noe litt solid, ikke skada dyrt (ser for meg 100-250,-), 3,5mm minijack i ene enden, og ledere som kan loddesgreit i andre enden. Noen tips? :-D Denne koster en 10'er. Har en ulevert i bestilling for test, så kan ikke gå god for kvalitet. Sannsynligvis ikke all verden, men en kan jo være heldig å få godt terminerte plugger. Kvadratet i kabelen er høyst sannsynligvis helt kurant nok. Det ble Focal, hørte kjapt på de før jeg kjøpte de også, låt bra. Utgaven før S har egentlig bare en "stor" svakhet og det er at den ikke takler mye volum uten å høres veldig anstrengt/pusha ut, men et slikt volum bør man ikke bruke, og i alle fall ikke over tid om hørselen er verdsatt. Denne skal være forbedret, men usikker på hvordan. Uansett er den mye bedre enn det forepeilede alternativet ditt. Endret 22. november 2016 av vidor Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 18. november 2016 Del Skrevet 18. november 2016 Det ble Focal One S også, så bør ikke være noe problem. Tror ikke fattern setter på så sinnssykt høyt heller. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 18. november 2016 Del Skrevet 18. november 2016 Trenger å kjøpe ny kabel ene headsettet mitt. Helst noe litt solid, ikke skada dyrt (ser for meg 100-250,-), 3,5mm minijack i ene enden, og ledere som kan loddesgreit i andre enden. Noen tips? :-D Denne koster en 10'er. Har en ulevert i bestilling for test, så kan ikke gå god for kvalitet. Sannsynligvis ikke all verden, men en kan jo være heldig å få godt terminerte plugger. Kvadratet i kabelen er høyst sannsynligvis helt kurant nok. Burde skrevet noe om det. Har lite lyst til å vente mer enn noen få dager, så håpet på å finne noe i en Norsk/Europeisk nettbutikk. Mine kjære BD T70 døde brått og brutalt, så jeg må vekke til live noen gamle Ultrasone (med brudd i kabelen). Lenke til kommentar
TGB Skrevet 18. november 2016 Del Skrevet 18. november 2016 BD får alltid kabelbrudd; helt håpløs... eneste merke jeg har hatt kabelbrudd på samtlige eksemplarer. Lenke til kommentar
KBundy Skrevet 18. november 2016 Del Skrevet 18. november 2016 Se på denne: http://en.europe.creative.com/p/gaming-headsets/sound-blaster-evo-zxr?utm_source=eDialog&utm_medium=Mailer&utm_campaign=Mailer_en_181116 Sjekka litt på review og den får veldig god omtale for spill også til musikk. Prisen er god, men får man mva regning i posten? Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 18. november 2016 Del Skrevet 18. november 2016 BD får alltid kabelbrudd; helt håpløs... eneste merke jeg har hatt kabelbrudd på samtlige eksemplarer. Har brukt Beyerdynamic MMX300 i 6 år nå, har dradd med meg disse på allslags LAN og har generelt sett fått ganske røff behandling, fungerer like godt i dag som de gjorde når jeg kjøpte de for 6 år siden, det er det faktisk ikke mange andre hodetelefoner jeg har eid jeg kan si om. Så jeg har en litt annen erfaring fra Beyerdynamic enn deg vertfall, har og eid en del andre hodetelefoner fra de, men de har blitt solgt igjen såpass fort at de ikke har fått prøve seg over lenger perioder. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 18. november 2016 Del Skrevet 18. november 2016 Se på denne: http://en.europe.creative.com/p/gaming-headsets/sound-blaster-evo-zxr?utm_source=eDialog&utm_medium=Mailer&utm_campaign=Mailer_en_181116 Sjekka litt på review og den får veldig god omtale for spill også til musikk. Prisen er god, men får man mva regning i posten? 25% av (verdi + transport) + vanligvis 300-400 kr i spedisjonsgebyr. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 18. november 2016 Del Skrevet 18. november 2016 BD får alltid kabelbrudd; helt håpløs... eneste merke jeg har hatt kabelbrudd på samtlige eksemplarer. Nå var det ikke det som skjedde med mine BD-er. Gikk i bakken på jobb, da de vikla seg rundt armlenet på stolen. Elementet inni løsna og lå og slang litt inni klokka. Fin lyd i begge klokkene fortsatt. Åpnet opp, og da jeg tok ut elementet så jeg de evig, evig evig tynne lederne mellom elementet og festeanordningen til kabelen mellom klokkene. Vi snakker her om noe som er på tykkelse med hårstrå. Så selvfølgelig det for sent, så lederen røk helt inni spola rundt elementet. Null sjangs i havet å få reparert. Gikk rett i søpla. Det var de ~4000,- Lenke til kommentar
KBundy Skrevet 18. november 2016 Del Skrevet 18. november 2016 Ah, ok. Med tanke på event. reklamasjon så kjøper jeg vel heller noe her hjemme. Selv om det fortsatt blir ganske billig. Lenke til kommentar
bar1 Skrevet 18. november 2016 Del Skrevet 18. november 2016 (endret) BD får alltid kabelbrudd; helt håpløs... eneste merke jeg har hatt kabelbrudd på samtlige eksemplarer. Nå var det ikke det som skjedde med mine BD-er. Gikk i bakken på jobb, da de vikla seg rundt armlenet på stolen. Elementet inni løsna og lå og slang litt inni klokka. Fin lyd i begge klokkene fortsatt. Åpnet opp, og da jeg tok ut elementet så jeg de evig, evig evig tynne lederne mellom elementet og festeanordningen til kabelen mellom klokkene. Vi snakker her om noe som er på tykkelse med hårstrå. Så selvfølgelig det for sent, så lederen røk helt inni spola rundt elementet. Null sjangs i havet å få reparert. Gikk rett i søpla. Det var de ~4000,- Kabel til DT770 får man kjøpt hos Njaal og andre BD forhandlere. Det går også fint å fikse brudd på ledning inn mot spolen. Har man 10 tommeltotter blir det vanskelig Er også mulig å modde DT770/880/990 slik at man får en 3,5 mm jack hunn i venstre klokke og kan bruke vanlige utskiftbare kabler. Google søk for DIY veiledninger. Endret 18. november 2016 av bar1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 18. november 2016 Del Skrevet 18. november 2016 BD får alltid kabelbrudd; helt håpløs... eneste merke jeg har hatt kabelbrudd på samtlige eksemplarer. Har brukt Beyerdynamic MMX300 i 6 år nå, har dradd med meg disse på allslags LAN og har generelt sett fått ganske røff behandling, fungerer like godt i dag som de gjorde når jeg kjøpte de for 6 år siden, det er det faktisk ikke mange andre hodetelefoner jeg har eid jeg kan si om. Så jeg har en litt annen erfaring fra Beyerdynamic enn deg vertfall, har og eid en del andre hodetelefoner fra de, men de har blitt solgt igjen såpass fort at de ikke har fått prøve seg over lenger perioder. Jeg har Dt770 pro 80ohm fra 2005.... Like gode, bare byttet puter på dem. Har også Qpad 1339 (mmx300) far ca 2007-2008. Disse funker også like bra enda Lenke til kommentar
vidor Skrevet 18. november 2016 Del Skrevet 18. november 2016 Åpnet opp, og da jeg tok ut elementet så jeg de evig, evig evig tynne lederne mellom elementet og festeanordningen til kabelen mellom klokkene. Vi snakker her om noe som er på tykkelse med hårstrå. Så selvfølgelig det for sent, så lederen røk helt inni spola rundt elementet. Null sjangs i havet å få reparert. Gikk rett i søpla. Det var de ~4000,- Voicecoil-kabelen røyk på HD650, så jeg har bestilt noe konduktivt lim med supertynn sprøytespiss designet for å reparere PCB for å teste før ny elementkapsel bestilles. Har eksponert noen mm enkelt-kabel på en kant og har noe overlapp p.g.a kabellengde så det mulig det går å fikse. Loddebolt på dette virker temmelig nytteløst. Har ikke BD løse elementer for salg ? Lenke til kommentar
bar1 Skrevet 18. november 2016 Del Skrevet 18. november 2016 (endret) Åpnet opp, og da jeg tok ut elementet så jeg de evig, evig evig tynne lederne mellom elementet og festeanordningen til kabelen mellom klokkene. Vi snakker her om noe som er på tykkelse med hårstrå. Så selvfølgelig det for sent, så lederen røk helt inni spola rundt elementet. Null sjangs i havet å få reparert. Gikk rett i søpla. Det var de ~4000,- Voicecoil-kabelen røyk på HD650, så jeg har bestilt noe konduktivt lim med supertynn sprøytespiss designet for å reparere PCB for å teste før ny elementkapsel bestilles. Har eksponert noen mm enkelt-kabel på en kant og har noe overlapp p.g.a kabellengde så det mulig det går å fikse. Loddebolt på dette virker temmelig nytteløst. Har ikke BD løse elementer for salg ? Elementene kan kjøpes "i løs vekt", samme med resten av delene som inngår i hodetelefonen. Endret 18. november 2016 av bar1 Lenke til kommentar
Argusblikk Skrevet 18. november 2016 Del Skrevet 18. november 2016 Lodding av voice coil er en temmelig håpløs oppgave, ja, men er mulig. Etter særdeles mye slit fikk jeg det til med mine HD25. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå