Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+oiasdf79

Vel, nå har jeg ikke hørt på K272HD eller K271MKII (samme hodetelefon, med noen små forskjeller som skinn/velour-puter og avtagbar-kabel), men jeg har lest at AKG har mindre bass, men dog. gjerne mer korrekt, enkelte vil nok beskrive dem som analytiske eller pinlig korrekt, men samtidig så mener jo noen at DT770 har alt for mye bass.

 

Til syvende og sist er det dine ører som bestemmer hva du liker best. Lyd er som med mye annet helt individuelt hva man liker. Jeg vil anbefale deg å høre litt rundt før du evt. gjør et kjøp, det er tross alt ganske dyre hodetelefoner begge deler, og det er litt kjedelig å kjøpe den ene for så å finne ut at du egentlig liker den andre bedre. :)

 

Men, du kan jo lese litt her: http://www.head-fi.org/forums/f4/akg-k271-...770-pro-419854/ men ta det du leser men en klype salt, en del av folkene på head-fi har et behov for mene noe ekstremt hele tiden. :)

 

Freebird!

Endret av Slettet+oiasdf79
Lenke til kommentar
Vel, nå har jeg ikke hørt på K272HD eller K271MKII (samme hodetelefon, med noen små forskjeller som skinn/velour-puter og avtagbar-kabel), men jeg har lest at AKG har mindre bass, men dog. gjerne mer korrekt, enkelte vil nok beskrive dem som analytiske eller pinlig korrekt, men samtidig så mener jo noen at DT770 har alt for mye bass.

 

Til syvende og sist er det dine ører som bestemmer hva du liker best. Lyd er som med mye annet helt individuelt hva man liker. Jeg vil anbefale deg å høre litt rundt før du evt. gjør et kjøp, det er tross alt ganske dyre hodetelefoner begge deler, og det er litt kjedelig å kjøpe den ene for så å finne ut at du egentlig liker den andre bedre. :)

 

Men, du kan jo lese litt her: http://www.head-fi.org/forums/f4/akg-k271-...770-pro-419854/ men ta det du leser men en klype salt, en del av folkene på head-fi har et behov for mene noe ekstremt hele tiden. :)

 

Freebird!

 

Jeg har allerede kjøpt :whistle:

 

EDIT: Jeg syntes det var noe ved K272 som minnet om et av AKG **** MK**-hodetelefonene ;)

 

Nå har jeg hentet DT770 på posten, og sitter å prøver dem ut nå :D Føles digg! Tanken som slo meg at jeg kanskje hadde kjøpt "feil" headset, er nå på vei bort :)

 

Takk for at du svarte så fort Freebird!

Endret av 2B'1
Lenke til kommentar

Som "alltid" blir dyre ting (alt over 1k) som jeg kjøper på nettet ødelagt (av posten e.l.), eller kommer ødelagt fra nettbutikken :(

 

Dessverre var ikke Beyerdynamic DT770 noe unntak...

post-169569-1256930697_thumb.jpg

post-169569-1256930726_thumb.jpg

 

Noen andre som har opplevd det samme (Ødelagt ved sømmen på innsiden av klokkene) med DT770?

Lenke til kommentar
Du har 30-dagers returrett, reklamasjonsrett og antageligvis garanti også. Du skal nok få fikset det :)

 

Edit: fikk du bestilt, sendt og hentet i løpet av mindre enn 24 timer? Hvor bor du og hvilken butikk bestilte du hos?

 

Ja, det vil nok fikse seg, men jeg hater å måtte vente på alt mulig som er ødelagt og må repareres/byttes :( (Mobilen, PC-tastaturet, kabinettet, og nå DT770 har gått i stykker på noen uker :hrm: Kabinettet kom ødelagt i posten, tastaturet tok delvis kvelden uten videre, mobil-skjermen ble ødelagt uten videre, og nå DT770, ødelagt før jeg fikk det :realmad: )

 

Nei, men jeg vurderte om jeg kanskje hadde kjøpt feil i og med at jeg allerede hadde bestilt DT770... Tenkte jeg kanskje skulle refundere varen om AKG K272 HD kunne være et mer passende valg. Bestilte fra netshop.no under timesalget på tirsdag, så kjøpet skjedde nesten før jeg fikk tenkt meg om :p

Endret av 2B'1
Lenke til kommentar
Du har 30-dagers returrett, reklamasjonsrett og antageligvis garanti også. Du skal nok få fikset det :)

 

Edit: fikk du bestilt, sendt og hentet i løpet av mindre enn 24 timer? Hvor bor du og hvilken butikk bestilte du hos?

 

30 dagers returrett er noe Elkjøp velger å tilby, ikke nettbutikkene. Man har imidlertid 14 dagers angrerett ved kjøp over nett.

Lenke til kommentar

Etter mange års markedsføring av Elkjøps 30 dagers returrett ser det ut til at mange tror dette gjelder overalt, noe som selvsagt ikke er tilfellet. Det er en service Elkjøp velger å tilby, man har egentlig ikke uten videre returrett ved kjøp over disk i Norge. Ved kjøp over nett har man imidlertid en lovfestet 14 dagers angrerett.

Lenke til kommentar
Du har 30-dagers returrett, reklamasjonsrett og antageligvis garanti også. Du skal nok få fikset det :)

 

Edit: fikk du bestilt, sendt og hentet i løpet av mindre enn 24 timer? Hvor bor du og hvilken butikk bestilte du hos?

 

30 dagers returrett er noe Elkjøp velger å tilby, ikke nettbutikkene. Man har imidlertid 14 dagers angrerett ved kjøp over nett.

 

Når varen er ødelagt går det ikke under angrerett, så jeg får nok rydda opp i dette uten alt for store problemer tror jeg ;)

 

Hva synes dere som har AKG-hodetelefoner om den bøyla som holder klokkene og alt sammen? Er det et godt system for jevn vektfordeling over hodet? Er det praktisk?

Lenke til kommentar
AKG sine dyrere hodetelefoner er vel mye mer nøytrale hva det gjelder lydgjenivelse. Ville ikke kjøpt det før jeg hadde testet dem ut. Kan hende de blir for tamt og kjedlig hvis du er glad i litt ekstra bass.

 

Vet du om noe sted i nærheten det går an å teste ut et eller flere av de?

Lenke til kommentar
AKG sine dyrere hodetelefoner er vel mye mer nøytrale hva det gjelder lydgjenivelse. Ville ikke kjøpt det før jeg hadde testet dem ut. Kan hende de blir for tamt og kjedlig hvis du er glad i litt ekstra bass.

 

Vet du om noe sted i nærheten det går an å teste ut et eller flere av de?

Jeg kjøpte mine K272 i Oslo Hi-Fi Center nede på Dronning Maudsgate etter å ha hørt igjennom litt forskjellig. Soundgarden har også AKG.

Lenke til kommentar
AKG sine dyrere hodetelefoner er vel mye mer nøytrale hva det gjelder lydgjenivelse. Ville ikke kjøpt det før jeg hadde testet dem ut. Kan hende de blir for tamt og kjedlig hvis du er glad i litt ekstra bass.

 

Vet du om noe sted i nærheten det går an å teste ut et eller flere av de?

Jeg kjøpte mine K272 i Oslo Hi-Fi Center nede på Dronning Maudsgate etter å ha hørt igjennom litt forskjellig. Soundgarden har også AKG.

 

Jeg hadde tenkt meg innom Soundgarden i Trondheim da jeg var der, men døra var låst :dontgetit:

 

Takk for tipset uansett :)

 

EDIT: Noen som har noen formening om skinn- vs velur-puter på AKG K272? Jeg har ikke fått prøvd noen ordentlige skinnpute-headset i den størrelsen enda...

Endret av 2B'1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...