Meh. Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 (endret) Kan noen fortelle meg hvordan bassen i AKG K272HD opptrer? Gjerne i forhold til diskant og mellomtone, sammenlignet med Beyerdynamic DT770? EDIT: Trenger svar så fort som mulig Endret 30. oktober 2009 av 2B'1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 (endret) Vel, nå har jeg ikke hørt på K272HD eller K271MKII (samme hodetelefon, med noen små forskjeller som skinn/velour-puter og avtagbar-kabel), men jeg har lest at AKG har mindre bass, men dog. gjerne mer korrekt, enkelte vil nok beskrive dem som analytiske eller pinlig korrekt, men samtidig så mener jo noen at DT770 har alt for mye bass. Til syvende og sist er det dine ører som bestemmer hva du liker best. Lyd er som med mye annet helt individuelt hva man liker. Jeg vil anbefale deg å høre litt rundt før du evt. gjør et kjøp, det er tross alt ganske dyre hodetelefoner begge deler, og det er litt kjedelig å kjøpe den ene for så å finne ut at du egentlig liker den andre bedre. Men, du kan jo lese litt her: http://www.head-fi.org/forums/f4/akg-k271-...770-pro-419854/ men ta det du leser men en klype salt, en del av folkene på head-fi har et behov for mene noe ekstremt hele tiden. Freebird! Endret 30. oktober 2009 av Slettet+oiasdf79 Lenke til kommentar
tommmy Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Noen som har tips om hvilke bærbare forsterkere som kan brukes sammen med en d2 og ett akg k601? Har planer om å ønske meg ett i julegave Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 (endret) Vel, nå har jeg ikke hørt på K272HD eller K271MKII (samme hodetelefon, med noen små forskjeller som skinn/velour-puter og avtagbar-kabel), men jeg har lest at AKG har mindre bass, men dog. gjerne mer korrekt, enkelte vil nok beskrive dem som analytiske eller pinlig korrekt, men samtidig så mener jo noen at DT770 har alt for mye bass. Til syvende og sist er det dine ører som bestemmer hva du liker best. Lyd er som med mye annet helt individuelt hva man liker. Jeg vil anbefale deg å høre litt rundt før du evt. gjør et kjøp, det er tross alt ganske dyre hodetelefoner begge deler, og det er litt kjedelig å kjøpe den ene for så å finne ut at du egentlig liker den andre bedre. Men, du kan jo lese litt her: http://www.head-fi.org/forums/f4/akg-k271-...770-pro-419854/ men ta det du leser men en klype salt, en del av folkene på head-fi har et behov for mene noe ekstremt hele tiden. Freebird! Jeg har allerede kjøpt EDIT: Jeg syntes det var noe ved K272 som minnet om et av AKG **** MK**-hodetelefonene Nå har jeg hentet DT770 på posten, og sitter å prøver dem ut nå Føles digg! Tanken som slo meg at jeg kanskje hadde kjøpt "feil" headset, er nå på vei bort Takk for at du svarte så fort Freebird! Endret 30. oktober 2009 av 2B'1 Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Som "alltid" blir dyre ting (alt over 1k) som jeg kjøper på nettet ødelagt (av posten e.l.), eller kommer ødelagt fra nettbutikken Dessverre var ikke Beyerdynamic DT770 noe unntak... Noen andre som har opplevd det samme (Ødelagt ved sømmen på innsiden av klokkene) med DT770? Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Mine er fortsatt som nye så du var nok uheldig der. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 (endret) Du har 30-dagers returrett, reklamasjonsrett og antageligvis garanti også. Du skal nok få fikset det Edit: fikk du bestilt, sendt og hentet i løpet av mindre enn 24 timer? Hvor bor du og hvilken butikk bestilte du hos? Endret 30. oktober 2009 av xBoffen Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 (endret) Du har 30-dagers returrett, reklamasjonsrett og antageligvis garanti også. Du skal nok få fikset det Edit: fikk du bestilt, sendt og hentet i løpet av mindre enn 24 timer? Hvor bor du og hvilken butikk bestilte du hos? Ja, det vil nok fikse seg, men jeg hater å måtte vente på alt mulig som er ødelagt og må repareres/byttes (Mobilen, PC-tastaturet, kabinettet, og nå DT770 har gått i stykker på noen uker Kabinettet kom ødelagt i posten, tastaturet tok delvis kvelden uten videre, mobil-skjermen ble ødelagt uten videre, og nå DT770, ødelagt før jeg fikk det ) Nei, men jeg vurderte om jeg kanskje hadde kjøpt feil i og med at jeg allerede hadde bestilt DT770... Tenkte jeg kanskje skulle refundere varen om AKG K272 HD kunne være et mer passende valg. Bestilte fra netshop.no under timesalget på tirsdag, så kjøpet skjedde nesten før jeg fikk tenkt meg om Endret 30. oktober 2009 av 2B'1 Lenke til kommentar
miCro Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2009 Du har 30-dagers returrett, reklamasjonsrett og antageligvis garanti også. Du skal nok få fikset det Edit: fikk du bestilt, sendt og hentet i løpet av mindre enn 24 timer? Hvor bor du og hvilken butikk bestilte du hos? 30 dagers returrett er noe Elkjøp velger å tilby, ikke nettbutikkene. Man har imidlertid 14 dagers angrerett ved kjøp over nett. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Jeg trodde det var 30 som var regelen jeg. Uansett er ikke det et problem for han. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2009 Etter mange års markedsføring av Elkjøps 30 dagers returrett ser det ut til at mange tror dette gjelder overalt, noe som selvsagt ikke er tilfellet. Det er en service Elkjøp velger å tilby, man har egentlig ikke uten videre returrett ved kjøp over disk i Norge. Ved kjøp over nett har man imidlertid en lovfestet 14 dagers angrerett. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Jeg var klar over at det bare gjaldt nettkjøp, men visste ikke at dette med 30 dager var noe elkjøp hadde funnet på. Rart, i og med at jeg aldri har bestillt noe hos elkjøp, men bestillt masse over nettet ellers. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Du har 30-dagers returrett, reklamasjonsrett og antageligvis garanti også. Du skal nok få fikset det Edit: fikk du bestilt, sendt og hentet i løpet av mindre enn 24 timer? Hvor bor du og hvilken butikk bestilte du hos? 30 dagers returrett er noe Elkjøp velger å tilby, ikke nettbutikkene. Man har imidlertid 14 dagers angrerett ved kjøp over nett. Når varen er ødelagt går det ikke under angrerett, så jeg får nok rydda opp i dette uten alt for store problemer tror jeg Hva synes dere som har AKG-hodetelefoner om den bøyla som holder klokkene og alt sammen? Er det et godt system for jevn vektfordeling over hodet? Er det praktisk? Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 AKG sine dyrere hodetelefoner er vel mye mer nøytrale hva det gjelder lydgjenivelse. Ville ikke kjøpt det før jeg hadde testet dem ut. Kan hende de blir for tamt og kjedlig hvis du er glad i litt ekstra bass. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 AKG sine dyrere hodetelefoner er vel mye mer nøytrale hva det gjelder lydgjenivelse. Ville ikke kjøpt det før jeg hadde testet dem ut. Kan hende de blir for tamt og kjedlig hvis du er glad i litt ekstra bass. Vet du om noe sted i nærheten det går an å teste ut et eller flere av de? Lenke til kommentar
Kallileo Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 AKG sine dyrere hodetelefoner er vel mye mer nøytrale hva det gjelder lydgjenivelse. Ville ikke kjøpt det før jeg hadde testet dem ut. Kan hende de blir for tamt og kjedlig hvis du er glad i litt ekstra bass. Vet du om noe sted i nærheten det går an å teste ut et eller flere av de? Jeg kjøpte mine K272 i Oslo Hi-Fi Center nede på Dronning Maudsgate etter å ha hørt igjennom litt forskjellig. Soundgarden har også AKG. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 (endret) AKG sine dyrere hodetelefoner er vel mye mer nøytrale hva det gjelder lydgjenivelse. Ville ikke kjøpt det før jeg hadde testet dem ut. Kan hende de blir for tamt og kjedlig hvis du er glad i litt ekstra bass. Vet du om noe sted i nærheten det går an å teste ut et eller flere av de? Jeg kjøpte mine K272 i Oslo Hi-Fi Center nede på Dronning Maudsgate etter å ha hørt igjennom litt forskjellig. Soundgarden har også AKG. Jeg hadde tenkt meg innom Soundgarden i Trondheim da jeg var der, men døra var låst Takk for tipset uansett EDIT: Noen som har noen formening om skinn- vs velur-puter på AKG K272? Jeg har ikke fått prøvd noen ordentlige skinnpute-headset i den størrelsen enda... Endret 31. oktober 2009 av 2B'1 Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Er noe over middels interessert selv og har vært det i over 20 år. Har i dag sennheiser hd800 koblet til en lehmann audio black cube linear forsterker som igjen er koblet til en CA Dacmagic. Låter bra Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Sleek Audio har sluppet sine nye sa1 http://www.sleek-audio.com/products/universal/sa1 er spent på disse. Lyst på nye ørepropper som ikke er for dyre. Noen som har erfaringer med Phonak Audéo PFE? Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Det er nesten synd; hodetelefonoppsettet mitt er så bra at jeg nesten ikke bruker høyttaler-annlegget lenger. K701+XM4+Juli@ er en finfin kombinasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå