Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile

miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen som har Elear på lager, ryktes Januar tidligst pga stor etterspørsel.

Duet skulle gi meg melding om de var heldige og fikk inn flere før jul, men ser dårlig ut.

Er glad jeg ringte duet tidelig for bestilling. Fikk nr 11 av 12 de fikk i første omgang :p

Lenke til kommentar

Duet skulle gi meg melding om de var heldige og fikk inn flere før jul, men ser dårlig ut.

Er glad jeg ringte duet tidelig for bestilling. Fikk nr 11 av 12 de fikk i første omgang :p

Ja jeg angret på at jeg ikke forhåndsbestilte når jeg så du fikk din.

Men det var litt de penga, som nå forsåvidt er lagt til sides, også får jeg se om det blir julegave av det eller noe som bare plutselig kommer på nyåret.

Lenke til kommentar

Synn å si det, men digger enda phillips x2. Alle burde ha et par i samlinga :p

Hehe ikke synd å si på noen måte :p Elsker de!! God komfort, snasne utseendemessig og spiller det meste veldig bra!!

+1. En god "allrounder".

Lenke til kommentar

Da ser det endelig ut som jeg får fingrene i en Schiit Yggdrasil! MSB Analog DAC er litt bedre, men koster nesten 100.000 også (ca 100.000 er billigmodellen til MSB, toppmodellen koster 90.000 USD - LITT utenfor mitt budsjett). 

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Fordelen med Schiit er at de kjører ut gode produkter uten å legge på sinnsyk premium som mange andre i audio-bransjen gjør. 

Hva har du tenkt å kjøre den mot ?

Skal kjøres mot Moon 430HA (utgaven jeg har er med DAC-extension; DAC'en her er faktisk veldig bra til å være DeltaSigma DAC - utvidelseskortet kostet 10.000 alene; så ikke noe dritt. Men DeltaSigma er bare en matematisk tilnærming; derfor jeg går for Yggdrasil). 

Skal brukes med Audeze LCD-4 rev2 (som virkelig åpner seg til mer futt det er i forsterkeren - Moon 430HA og HeadAmp GS-X mk2 er vel de eneste som duger. MSB har vel også en ekstremt overpriset hodetelefonforsterker som leverer varene også).

Edit:

LCD-4 rev2 er ikke ferdig innspilt ennå. Har LCD-3F som referanse; forskjellen blir bare større og større. De sier LCD-4 rev2 har kommet på rett nivå etter ca 450 timers spilling. Yggdrasil er vel i samme område. Den høres seriøst dritt ut når den er kald.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Hehe, leste nettopp FAQ´en på Yggdrasil. Dette er folk med humor :)

Spent på om du blir å merke nevneverdig bedring. Rent teknisk utgjør forskjellen temmelig små nøyanser, så man skal være godt trent for å høre forskjell for her er det snakk om superfine detaljforskjeller. Det er helt sant at Delta Sigma er en tilnærming, men i praksis snakker man om ganske marginale forskjeller. Det er jo en hel kjede fra musikkproduksjon til høyttaler og lytteopplevelsen, så det reduserer kildeutvalget temmelig mye hvis du skal ha full uttelling. Du bør også vurdere å rense ørene, helt seriøst. Jeg tenker at musikken man hører på passer best med det som var teknisk tilgjengelig av utstyr når den ble laget. En del masteringstudio bruker f.eks DT770 til å justere siste finpuss.

Hva er det du synes fungerer best av musikk på sånne oppsett ?

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Jeg er så dum at jeg har trent opp ørene til å høre jitter også; det er et mareritt ;)

Har ingen problem med å høre forskjell på DeltaSigma vs Multibit DAC'er. Hører også forskjellen på de forskjellige implementasjonene. Så at man hører forskjell er jeg helt 100% sikker på (har prøvd). En godt oppvarmet (og det trenger den) Yggdrasil er den beste DAC'en jeg har hørt under 75.000 på vanlig CD (16bit/44.1 kHz). MSB Analog DAC har veldig lik lyd som Yggdrasil, men Yggdrasil gir litt mindre romfølelse (litt mer intim i lyden). MSB har langt større dybde i lydbilde, man kan plassere de forskjellige instrumentene med større nøyaktighet i rommet.

Relatert hodetelefoner; LCD-3F vs LCD-4 rev2 er natt og dag. LCD-3F høres ut som den har et slør over lyden. LCD-4 er veldig åpen, men ikke på bekostning av bass og nedre mellomtone. Alt høres veldig naturlig, rent og ekte ut. Sennheiser HD800s har f.eks en veldig fremoverlent diskant og øvre mellomtone, men den høres ikke ekte ut (selv om den er utrolig klar og detaljrik). 

Musikk jeg spiller; nesten hele spekteret. Absolutt alt høres bedre ut, spiller masse musikk jeg ikke har hørt på 20 år også. Musikken oppleves på nytt med skikkelig anlegg. 

Naturligvis merker jeg også med utstyret jeg har nå forskjell på gode og dårlige produksjoner.

Edit:

Et viktig poeng relatert LCD-4 rev2; mot første utgave så er den litt tilbakelente diskanten og øvre mellomtone løst. Så forskjellen på LCD-4 rev1 vs LCD-4 rev2 er større enn folk tror. I praksis burde de gitt LCD-4 rev2 nytt modellnavn.

Og for å repetere nok en gang; LCD-4 stiller ekstremt store krav til forsterker. Bra lyd er det uansett, men den er ikke veldig engasjerende når den ruller på tomgang med en forsterker som ikke klarer drive den skikkelig.

Edit2:

De siste albumene jeg har kjørt gjennom nylig i synkende rekkefølge:
- Kari Bremnes - Fantastisk allerede
- Bush - sixteen Stone (Remastered)
- The September When - The Best of TSW
- Pixies - Head Carrier

- Norah Jones - Day Breaks

- Cristel Alsos - At That Time Of The Night

- Bruce Springsteen - High Hopes

- Queen - Queen Forever

- Faith No More - The Very Best Definitive Ultimate Greatest Hits Collection

- Leonard Cohen - You Want It Darker

- Kent - Best Of

- Angel Olsen - My Woman

- Andrea Bocelli - The Best Of Andrea Bocelli

- Diana Krall - Wallflower

- Michael Jackson - Dangerous

- Nirvana - MTV Unplugged

- Biffy Clyro - Ellipsis

- Led Zeppelin - Mothership

- Red Hot Chili Peppers - The Getaway

- Aurora - All My Demons Greeting Me As  A Friend

- Sivert Høyem - Lioness

- Stone Template Pilots - Thank You

- Daft Punk - Random Access Memories

- Dagny - Ultraviolet

- Jean-Michel Jarre - Electronica 1 + 2

- Trondheimsolistene - Souvenir part 1 + 2

- Seigmen - Monument

- Dire Straits - Brothers in Arms

- Thirty Seconds To Mars - A Beautiful Lie

- Muse - The 2nd Law

.......... osv.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Kan de bestilles fra produsent direkte? Det ser ut som flere og flere produsenter ikke prioriterer Norske forhandlere nå om dagen (selv om det er mye rike mennesker i Norge, så er markedet altfor lite). Schiit er jo det verste eksempelet på denne prioriteringen.

LCD-4 har heller ikke solgt i store kvantum i Norge, men det henger nok mer sammen med galskapsprisen ;)

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Det har vel også noe med at forbrukerrettighetene er sterke i Norge. Har produktet høye feilrater blir det ekstra uinterresant å selge til Norge. Generelt er norske kunder veldig tekologi-interessert og et godt marked for ny hi-tech.

Dette med forbrukerrettigheter pleier distribusjonsleddene kalkulere inn i prisen. Ingenting er gratis.

Edit:

Må si at det ikke er ofte jeg får feilvarer, eller problemvarer. Noen har det da vært opp gjennom, alltid blitt løst elegant av butikk som i flere tilfeller har tatt tilbake varer jeg har hatt problem med og gitt meg penger tilbake (det er god service, og har ikke noe med lovverk å gjøre). Faktisk i enkelte tilfeller har det ikke vært noe galt med produktet heller, bare jeg som ikke har vært fornøyd.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Kan de bestilles fra produsent direkte? Det ser ut som flere og flere produsenter ikke prioriterer Norske forhandlere nå om dagen (selv om det er mye rike mennesker i Norge, så er markedet altfor lite). Schiit er jo det verste eksempelet på denne prioriteringen.

LCD-4 har heller ikke solgt i store kvantum i Norge, men det henger nok mer sammen med galskapsprisen ;)

Tror nok det heller er som de sier, at de ikke så for seg at så mange folk var villige til å bruke så mye penger på "uprøvde" hodetelefoner.

Det er jo alltids mulig å bestille direkte ifra utlandet, men jeg foretrekker norske butikker når det kommer til ting til den prisen. Mye pga forbrukerrettigheter som nevnt over.

Lenke til kommentar

Tror nok det heller er som de sier, at de ikke så for seg at så mange folk var villige til å bruke så mye penger på "uprøvde" hodetelefoner.

Det er jo alltids mulig å bestille direkte ifra utlandet, men jeg foretrekker norske butikker når det kommer til ting til den prisen. Mye pga forbrukerrettigheter som nevnt over.

Skjønner det; foretrekker å kjøpe i Norsk butikk selv. Derfor det har drøyd så vanvittig lenge med å få tak i Schiit Yggdrasil (ikke hentet den ennå, det skjer i morgen). Har du sjekket hos Oslo Hifi Center, mener de hadde dem som demo i det minste. Skal vel ikke se helt bort fra at de har noen liggende på lager også; verdt å sjekke om du ikke allerede har gjort det?

Prøvde aldri Elear, bare Focal Utopia - synes ikke Utopia leverte i forhold til prisen. Men vi har alle forskjellige preferanser selvsagt. Jeg ønsket virkelig at Utopia skulle banke LCD-4, da hadde jeg spart 10.000+ :) Abyss AB-1266 har jeg også testet nylig (igjen) - først av alt var de like håpløse å ha på hodet som jeg husket. Samt lydkurven er "veldig" u-formet. Bra lyd, men ikke helt det jeg ønsker. Så derfor valget landet på LCD-4 rev2. Jeg var faktisk ikke helt overbevist i fjor når jeg hørte på LCD-4 rev1. At rev2 ble produsert fra februar i 2015 var ukjent for meg; derfor jeg kjøpte dem for noen uker siden.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Skjønner det; foretrekker å kjøpe i Norsk butikk selv. Derfor det har drøyd så vanvittig lenge med å få tak i Schiit Yggdrasil (ikke hentet den ennå, det skjer i morgen). Har du sjekket hos Oslo Hifi Center, mener de hadde dem som demo i det minste. Skal vel ikke se helt bort fra at de har noen liggende på lager også; verdt å sjekke om du ikke allerede har gjort det?

Prøvde aldri Elear, bare Focal Utopia - synes ikke Utopia leverte i forhold til prisen. Men vi har alle forskjellige preferanser selvsagt. Jeg ønsket virkelig at Utopia skulle banke LCD-4, da hadde jeg spart 10.000+ :)

Jeg har sendt mail og fått svar både ifra oslo hificenter og duet. Studiolyd har jeg ikke fått noe svar ifra.

Duet skulle sende meg melding om de fikk inn før jul, ellers var det bare å følge med på sidene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...