BMWCoupeFtw Skrevet 11. oktober 2016 Del Skrevet 11. oktober 2016 Da venter jeg bare på Schiit Yggdrasil. Butikk påstod den kunne oppdrives, greit å få 5 års reklamasjon vs å bestille selv fra USA. Omtrent samme pris. Fint det men Schiit har faktisk 5års garanti sine produkter De selger jo det på duet.no. 5 års reklamasjon ftw Duet prøver jeg å unngå. Jeg har vært på liste hos dem i 1+ år for Schiit Yggdrasil. Ingen respons; og ingen tar telefon eller svarer på e-post. Synes det hele virker veldig useriøst. Jeg klarer ikke forholde meg til mennesker som tar kundene så lite seriøst. Kort oppsummert: ingen oppfølging. Det fungerer dårlig for meg Har også vært innom butikken; til låste dører midt på dagen når det står på døra det skal være åpent. Prøv å ta kontakt med Martin fra Duet bergen. Han virker mye mer interessert i få solgt saker. Tok faktisk kontakt med meg på hfs etter jeg la ut en "ønskes kjøpt" annonse! Lenke til kommentar
TGB Skrevet 12. oktober 2016 Del Skrevet 12. oktober 2016 Fikk levert mine b&w p9 signature i dag. Steike dette var godsaker gitt. Har aldri eid et headset av dette kaliberet, heftigste jeg har hatt er P7 og Sennheiser HD650. P9 er dog på et helt annet nivå, har hørt musikk omtrent sammenhengende i 12 timer så langt, fra ørten forskjellige kilder. Alt må omtrent oppleves på nytt. Er spent på hva de har fått til med p9; skal høre på den en dag. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 12. oktober 2016 Del Skrevet 12. oktober 2016 (endret) En annen mystisk ting med LCD-4. Det er VELDIG stor forskjell mellom rev1 og rev2 utgavene. Rev2 er i praksis en helt ny hodetelefon selv om den ser lik ut. Mellomtonene er mye bedre på Revision 2 blant annet; diskanten er også mer detaljert. Skjønner ikke Audeze med å oppdatere i all hemmelighet (de har alltid gjort det). De laget faktisk bare 270 av første utgave; ser ut som produksjonsraten er på ca 20 i måneden nå. Edit: Oppgradering fra første til andre utgave er forøvrig helt gratis. Endret 12. oktober 2016 av TGB Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 er disse bra: https://www.komplett.no/product/887592/tv-lyd-bilde/hodetelefoner/traadloest/sony-mdr-xb650btr-traadloes-hodetelefon# ? Har lyst på Bose qc35, men de er utrolig dyre.. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Nå som pundet har droppet, så fikk jeg tak i et sett med Sony MDR-1000X til £269 på Heathrow. P9 Signature var £599 Jeg trenger sårt nye trådløse, da mine UE9000 begynner å bli skikkelig slitne. Meget fornøyd, spiller rett og slett kjempebra og støykanselleringen er deilig Lenke til kommentar
Martin H Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Utrolig at du også hadde ue 9000, føler ikke det er så mange av oss Kunne du beskrevet lyden i Sony sammenliknet med de? Likte godt lyden i mine ue 9000, men støykanselleringen var mildt sagt midt på treet. 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Støykanselleringen i UE9000 er søppel ja, det er egentlig bare en loudness og megbass-knapp. Jeg liker det da, så for meg så likte jeg de veldig godt. Du er også den første jeg har hørt om som har disse. Jeg kjøpte mine når jeg jobbet i Australia, ikke sett de til salg her i Norge? Hittil har jeg bare hørt på Sonyene med kabel. Førsteinntrykket er bra! Bra lyd - mener de spiller penere enn UE, veldig komfortable. Kommer tilbake med mer Lenke til kommentar
Martin H Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Gleder meg til å høre mer! Hehe ja, aldri sett noen med de. Var til salgs en liten periode! Fikk de på 50% på lefdal til 1500,- for 3 år siden. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 17. oktober 2016 Del Skrevet 17. oktober 2016 De er egentlig veldig gode, har koset meg mye med UE Sony? Bedre! Deilig fyldig lyd, om man skal sammenligne de med UE så er de veldig like i bass, men Sonyene virker mer "luftige" (hater å si slikt egentlig), men jeg vil kalle de "morsomme", særlig for meg som hører på mye rock og metal. Vil tro at lydsignaturen her vil egne seg for "alle", men selvsagt lurt å høre på de først. Lyden er forøvrig bedre/høyere med støykanselleringen aktivert sammenlignet med kabel, men det er vel normalt Støykanselleringen er veldig bra, helt på høyde med Bose synes jeg, jeg har dog bare hørt på QC25. Lyden sammenlignet derimot så vinner Sony - hands down og uten tvil. Og tilslutt, de er også lette og veldig behagelige. Et definitivt og klart kvalitetsprodukt, veldig gjennomførte - og de ser til og med bra ut, hvis man er redd for å stikke seg ut på toget som "han fyren med beats", så trenger man ikke å bekymre seg for dette heller De skal bli fine på mange flyturer, det er jeg sikker på Lenke til kommentar
TGB Skrevet 17. oktober 2016 Del Skrevet 17. oktober 2016 (endret) Er det ikke enklere med en eller annen InEar-Shure for lange flyturer? De isolerer bra (med silikonplugger, som følger med), finnes i alle prisklasser og er behagelig å ha på over lang tid. Enklere å frakte også. Mistenker absolutt alle modeller (uansett prisklasse) har bedre lyd enn UE9000, QC25 eller tilsvarende også. Naturligvis vil Shure SE846 banke det aller meste på lydkvalitet, men modellene bak er også veldig bra. Endret 17. oktober 2016 av TGB Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 17. oktober 2016 Del Skrevet 17. oktober 2016 Joda, kan så si, men er ikke noe glad i plugger i øra egentlig. Har aldri funnet noen som sitter bra, og syns det er ubehagelig i lengden (svett). Men for de som liker disse så er jo dette et veldig bra poeng Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 17. oktober 2016 Del Skrevet 17. oktober 2016 Selv om jeg bruker IEMs over lang tid blir øre kanalene mine veldig såre, har prøvd både skum og gummi propper med ca samme resultat. Derfor vil en stort sett se meg med hodetelefoner når jeg er ute å reiser Lenke til kommentar
TGB Skrevet 17. oktober 2016 Del Skrevet 17. oktober 2016 Selv om jeg bruker IEMs over lang tid blir øre kanalene mine veldig såre, har prøvd både skum og gummi propper med ca samme resultat. Derfor vil en stort sett se meg med hodetelefoner når jeg er ute å reiser Hadde samme problem selv, inntil jeg kjøpe SE846. Kan ha dem i hele dagen på lengre reiser uten problem. Bruker silikon-propper (de originale, det følger med mange i forskjellig materiale og størrelser). Ellers kan man selvsagt få noen formstøpte som helt 100% garantert vil fjerne dette problemet om man har det. Lenke til kommentar
Martin H Skrevet 17. oktober 2016 Del Skrevet 17. oktober 2016 Tenkte jeg skulle ha et lukket headsett til PCen, da mitt åpne fidelio x2 fungerer dårlig når det er bråk i nærheten. I prisklassen +/- 1500,-, er Beyerdynamic dt770 evt custom one pro beste alternativ? Har noen andre forslag? Bruksområdet er hovedsakelig spill og en del musikk, så god pass og "gøy lyd" er viktigere enn nøytralitet. De vil bli drevet av Schiit modi/Magni. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 17. oktober 2016 Del Skrevet 17. oktober 2016 Det som funker av propper for meg er Sony MDR EX70. Alternativt kan en jo bruke noen små overear, Modder noen K24P med skikkelige pads nå. Fine portable. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 Joda, kan så si, men er ikke noe glad i plugger i øra egentlig. Har aldri funnet noen som sitter bra, og syns det er ubehagelig i lengden (svett). Men for de som liker disse så er jo dette et veldig bra poeng Hadde samme problem, til jeg kjøpte meg ett par Shure propper. Jeg bruker de når jeg er ute å reiser. Klart ett noise canceling headsett vil nok fjerne enda mer støy, men ikke noe problem med å sette på rolig musikk å ta seg en lur med Shure propper. Vil også si at de gir ganske bra valuta for pengene. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 19. oktober 2016 Del Skrevet 19. oktober 2016 Noen som har tenkt seg på HøstPULS hos OHC? Ett par gode tilbud der http://hifipuls.no/tilbudsliste.html Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 19. oktober 2016 Del Skrevet 19. oktober 2016 Tenkte jeg skulle ha et lukket headsett til PCen, da mitt åpne fidelio x2 fungerer dårlig når det er bråk i nærheten. I prisklassen +/- 1500,-, er Beyerdynamic dt770 evt custom one pro beste alternativ? Har noen andre forslag? Bruksområdet er hovedsakelig spill og en del musikk, så god pass og "gøy lyd" er viktigere enn nøytralitet. De vil bli drevet av Schiit modi/Magni. JEg har qpad 1339 til spilling siden den har mic. Er jo egentlig beyerdynamic 32 ohm med mic. Så dt770 med modmic er helt topp. Den passive dempinga er såpass bra at jeg ikkje blir forstyrra av kjerringa når jeg spiller Lenke til kommentar
Martin H Skrevet 19. oktober 2016 Del Skrevet 19. oktober 2016 (endret) Herlig. Har modmic allerede, så det var planen Bestilte dem for et par timer siden, så blir nok grundig testing i helgen! Endret 19. oktober 2016 av Martin H Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå