Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile

miCro

Anbefalte innlegg

Da har man sittet et par timer og hørt/sett reviews og lest om Focal Elear.

Vet ikke om lommeboken har godt av dette, fordi dette ser ut til å være hva jeg er ute etter i min "topp end" av hodetelefoner.

Hadde store forventninger til HD800s, som ikke akkurat ble oppfylt.

Så dette er forlokkende, nesten redd for å prøve dem ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har man sittet et par timer og hørt/sett reviews og lest om Focal Elear.

Vet ikke om lommeboken har godt av dette, fordi dette ser ut til å være hva jeg er ute etter i min "topp end" av hodetelefoner.

Hadde store forventninger til HD800s, som ikke akkurat ble oppfylt.

Så dette er forlokkende, nesten redd for å prøve dem ut.

Tipper du aldri blir fornøyd :)
Lenke til kommentar

100k er kanskje ikke så ekstremt mye visst man er hifi interessert da? Visst man snakker høyttalere selvfølgelig. 

Jeg koser meg egentlig ganske mye med HD6X0 altså. Er i hvert fall ingen komfort problemer! :D

Syntes det gir mening å bruke 10k + visst man har en interesse av det. Ingen tvil om at dyrere hodetelefoner låter bedre. Iforhold til høyttalermarkedet hvor billige høyttalere kan knuse svindyre til mange ganger prisen. 

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar

Rart det der, frontene mine hadde veiledende pris på ~150K. Det var de vel verdt. Men 250K for et annet sett med høyttalere er jo galskap! Og hvordan er det mulig å bruke 60K på bare en kabel?! 5K for for et sett med hodetelefoner? Galimatias! :p

Damn, hvordan får du råd til det? :p

Lenke til kommentar

Rart det der, frontene mine hadde veiledende pris på ~150K. Det var de vel verdt. Men 250K for et annet sett med høyttalere er jo galskap! Og hvordan er det mulig å bruke 60K på bare en kabel?! 5K for for et sett med hodetelefoner? Galimatias! :p

Noen kjøper bil til 800k...
Lenke til kommentar

Noen kjøper bil til 800k...

Yess, og da har de nok en heftig jobb.

Lenke til kommentar

Jo nå skal du høre, det er et litt spesielt konsept der man selger tiden sin til rasshøl. Og så lar dem bestemme over deg hele dagen, hvorpå de tvinger deg til å gjøre meningsløse og kjedelige ting til du blir et tomt skall, som griner innvendig mesteparten av tiden... Også kalt en jobb.

Men så kommer det geniale; en gang i måneden så daler det deilige kronasjer ned i kontoen din. Og slik kan du da kjøpe flere over prisede dudader som du aldri får brukt fordi du alltid er opptatt med å tjene nok penger til å betale for all dritten du kjøper.

Eat, shit, sleep, repeat...

Men de er jævla pene da. Håndlagde i phoenix birds eye ash i Frankrike eller noe sånt.

Og jeg fikk dem brukt for rundt 60K om jeg ikke husker helt feil. Merkelig det der, hvor lett det er å mene de er verdt 150K, når jeg ikke har betalt det. Men jeg misstenker det ikke ville endret ting vesentlig. Det er vilt gode høyttalere. JMLab Focal Alto Utopia Beryllium.

Nesten umulig å fange fargen og finishen på kamera. De fikk det ikke helt til de her heller, men det kommer frem at det er et litt spesielt treslag ihvertfall.

focal-alto_88484.jpg

• Liker 2
Lenke til kommentar

Folkens jeg trenger litt råd. Jeg kjøpte meg Fidelio X2 fra komplett for en liten stund siden. Når jeg tok dem frem i kveld for kose meg litt så fikk jeg så å si ingen lyd fra det høyre øret. Eller det kom noe lyd men det var veldig mye svakere enn hva det skal være og ift. hva det kommer fra venstre øret. Jeg tok av padsa og til min store forskrekkelse ser at det er en skade på driveren :(

Vet noen om det er mulig å reparere? Hvordan skal jeg gå frem, skal jeg kontakte komplett eller burde jeg gå direkte til Philips Norge? Evt. om det er noen steder i Oslo jeg kan få dem reparert for en rimelig penge. Regner med at jeg ikke kommer noen vei med reklamasjon på en slik skade?

Uff sitter nå å hører på på mine DT990 (250ohm) som jeg bare merker mer og mer er alt for "spisse" i lyden etter å ha brukt X2'ene den siste tiden.

post-291199-0-04868000-1474067139_thumb.jpg

post-291199-0-50877900-1474067169_thumb.jpg

Endret av €tt@n
Lenke til kommentar

Folkens jeg trenger litt råd. Jeg kjøpte meg Fidelio X2 fra komplett for en liten stund siden. Når jeg tok dem frem i kveld for kose meg litt så fikk jeg så å si ingen lyd fra det høyre øret. Eller det kom noe lyd men det var veldig mye svakere enn hva det skal være og ift. hva det kommer fra venstre øret. Jeg tok av padsa og til min store forskrekkelse ser at det er en skade på driveren :(

Vet noen om det er mulig å reparere? Hvordan skal jeg gå frem, skal jeg kontakte komplett eller burde jeg gå direkte til Philips Norge? Evt. om det er noen steder i Oslo jeg kan få dem reparert for en rimelig penge. Regner med at jeg ikke kommer noen vei med reklamasjon på en slik skade?

Uff sitter nå å hører på på mine DT990 (250ohm) som jeg bare merker mer og mer er alt for "spisse" i lyden etter å ha brukt X2'ene den siste tiden.

Trist med dine X2.

DT990: prøv å legge et ekstra lag med skum-skiver over driveren evt. et tynt lag med filt eller "hygienisk papir". Jeg har gjort dette med mine DT880 og de ble snillere i diskant uten å påvirke lyd forøvrig, Endringen er reversibel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...