Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror nok de treffer entusiastmarkedet ganske godt med Elear. Ok pris for såpass highend.
Sjelden Tyll skryter såpass. Virker som de heldigvis har hatt mest fokus på dynamikken og ikke prøvd å grave ut alt av detaljer som er mulig.

Litt av problemet med å være innovativ og lage slik er jo at det er uvant for lytterene og gjerne mer følsomt for kvaliteten på kilden, og det å kombinere detaljer med stor dynamikk er et sjansespill på hvor bredt man klarer å treffe kundene, men denne har jeg troen på. Folk foretrekker faktisk et ganske stabilt dynamikknivå, men siden dynamikken er så underordnet høyt volum så er det er bra noen satser på å redde det som er igjen via hvordan hodetelefonene er designet og responderer. Problemet er at folk venner seg til dårlig kvalitet og at det blir "normalt" til slutt og normen.
Folk foretrekker i dag opptil ett år gammel kjemikalie-tilsatt butikkjuice av appelsin over ordentlig ferskpresset fordi det blir en vanesak. (YouTube: marketplace orange juice)

Endret av vidor
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-405938

 

Noen som vil ha Hd700, phillips x2, dtt770pro 80ohm og 32ohm og Nighthawk?  :tease:

 

Nighthawk ja gjerne!
Passer sikkert fint til dragonfly'n min
Lenke til kommentar

Tror nok de treffer entusiastmarkedet ganske godt med Elear. Ok pris for såpass highend.

Sjelden Tyll skryter såpass. Virker som de heldigvis har hatt mest fokus på dynamikken og ikke prøvd å grave ut alt av detaljer som er mulig.

 

Litt av problemet med å være innovativ å lage slik er jo at det er uvant for lytterene og gjerne mer følsomt for kvaliteten på kilden, og det å kombinere detaljer mer stor dynamikk er et sjansespill på hvor bredt man klarer å treffe kundene, men denne har jeg troen på. Folk foretrekker faktisk et ganske stabilt dynamikknivå, men siden dynamikken er så underordnet høyt volum så er det er bra noen satser på å redde det som er igjen via hvordan hodetelefonene er designet og responderer. Problemet er at folk venner seg til dårlig kvalitet og at det blir "normalt" til slutt og normen.

Folk foretrekker i dag opptil ett år gammel kjemikalie-tilsatt butikkjuice av appelsin over ordentlig ferskpresset fordi det blir en vanesak. (YouTube: marketplace orange juice)

Eg hadde hørt navnet før. Men hadde ikke lest noe om de før eg så review'en på innerfidelity.

Og nå har eg sånn halveis bestemt meg for å iallefall vurdere disse.

11k blir de å koste meg + frakt.

Dyrere enn nighthawk'ene men billigere enn LCD-2.

Lenke til kommentar

Men Focal har du hørt om? :D 

 

Har alltid savnet mer dynamikk så disse håper jeg blir magisk for meg. 

Tror ikke MrSpeakers klarer å lage så mye dynamikk. Selv HE-1000 med sin gigantiske driver klarer ikke å levere bedre dynamikk enn feks HE-6. Blir spennende visst dem lager Elear med større drivere! 

Lenke til kommentar

Men Focal har du hørt om? :D

 

Har alltid savnet mer dynamikk så disse håper jeg blir magisk for meg. 

Tror ikke MrSpeakers klarer å lage så mye dynamikk. Selv HE-1000 med sin gigantiske driver klarer ikke å levere bedre dynamikk enn feks HE-6. Blir spennende visst dem lager Elear med større drivere! 

Kun hørt om Spirit hodetelefonene deres.

Bortsett fra det så nei aldri hørt om merket.

Så ble overasket når de nå kommer ut med et par high end hodetelefoner.

Og et av de vurderer eg da selv.

 

Hjelper også at de så bra ut. Liker designet.

Lenke til kommentar

Kupp på bruktmarkedet er skumle greier.  :ermm:

 

Ble plutselig så jeg handlet en pen dac/alt-i-ett-boks. Blir spennende å se hvor stor forskjell det faktisk er fra et billig lydkort med mange kanaler og mye dilldall, til en skikkelig tokanals dac. Var jo meningen at det lydkortet skulle være en midlertidlig løsning, når Audio-GD dacen føk ut vinduet på grunn av støyproblemer... men siden da har det jo gått et par år.

 

I starten av neste uke ramler det inn en Wadia 121.

Lenke til kommentar

Jeg er strålende fornøyd med XTZ divine blutooth. Jeg bruker faktisk mest bluetooth både hodetelefoner og høytalere, da tv/anlegg ofte er okkupert av kone eller sønn.

 

XTZ divine er utrolig fleksibel til all musikk. Dersom jeg hører klassisk, vise eller akustisk rock så bruker jeg Reference, om jeg hører rock som Jokke eller Korn, eller pop med bass så bruker jeg boost 2 som gir mer fyldig og bassfylt lyd...

 

Batteri er kjempesterk og rekkevidde er meget god. Jeg har aldri gått tom for batteri, og har brukt den en del nå. Et par tre dagers lyd og batteri er på 80%...

Lenke til kommentar

 

Om eg klarer å spare opp nok så blir det de.

Eller nighthawk til halveprisen, eller noe annet..

Fan så vannskelig å velge :S

 

Jeg skjønner ikke Nighthawk hypen på dette forumet.

De låter jo ikke bra? :D

 

Jo de gjør jo det!

De låter helt fantastisk!

Og de har fått god kritikk fra flere kilder.

Men eg klarer ikke bestemme meg.

Skal eg gå for "budsjett" eller skal eg gå all inn og svi av 11tusen kroner :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...