Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile

miCro

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg har et DT770 80ohm som jeg er kjempefornøyd med. Brukes på PC.

Det trenger dog litt mer juice for å yte fullt ut.

Kan noen anbefale en hodetelefonforsterker?

Har sett litt på disse billige rørforsterkerne på ebay bare fordi det hadde sett pent ut på skrivebordet. Er dette noe å ha på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du ikke innstalerte en driver så kjører den i usb 1.1 modus.

Noe min bifrost multibit tydeligvis ikke støtter.

Skal få tak i en større forgrener sånn at eg kan koble på en usb hub.

Se om det fikser problemet mitt.

Gikk tom for stikkontakter xD

Nærmeste er på soverommet.

Endret av Netrum
Lenke til kommentar

Om du ikke innstalerte en driver så kjører den i usb 1.1 modus.

Noe min bifrost multibit tydeligvis ikke støtter.

Skal få tak i en større forgrener sånn at eg kan koble på en usb hub.

Se om det fikser problemet mitt.

Gikk tom for stikkontakter xD

Nærmeste er på soverommet.

har installert driver ja. Amanero chip har jeg. 32bit et eller annet.

Lenke til kommentar

Må si meg svært fornøyd med mitt siste kjøp, V-Moda Crossfade Wireless.

Er du glad i bass, på utkikk etter noe portabelt og lettdrevet samt mulighet for trådløs overføring er disse absolutt noe å anbefale. Var veldig skeptisk da de reklameres som en trådløs hodetelefon men med mulighet for å sette de i analog modus så låter de minst like bra om ikke bedre en originalen M100. Er også veldig imponert over hvordan de leverer over Bluetooth, både kvalitet og rekkevidde(testet mot iPhone 5 og iPad Air 2).

Tommel opp fra meg.  :w00t:

Endret av Hakonnn
Lenke til kommentar

Må si meg svært fornøyd med mitt siste kjøp, V-Moda Crossfade Wireless.

Er du glad i bass, på utkikk etter noe portabelt og lettdrevet samt mulighet for trådløs overføring er disse absolutt noe å anbefale. Var veldig skeptisk da de reklameres som en trådløs hodetelefon men med mulighet for å sette de i analog modus så låter de minst like bra om ikke bedre en originalen M100. Er også veldig imponert over hvordan de leverer over Bluetooth, både kvalitet og rekkevidde(testet mot iPhone 5 og iPad Air 2).

Tommel opp fra meg.  :w00t:

Ohh spennende. Godt å høre at du er fornøyd :D

Har aldri testet trådløse hodetelefoner.

Hadde vært praktisk med et par for å bruke mot telefonen.

Lenke til kommentar

Hei :)

Jeg har et DT770 80ohm som jeg er kjempefornøyd med. Brukes på PC.

Det trenger dog litt mer juice for å yte fullt ut.

Kan noen anbefale en hodetelefonforsterker?

Har sett litt på disse billige rørforsterkerne på ebay bare fordi det hadde sett pent ut på skrivebordet. Er dette noe å ha på?

Strato: Hvor mye vil du legge i forsterkeren?

En del av de billigste jallaforsterkerne med rør på ebay er litt håpløse - samtidig som man faktisk kan få helt grei lyd i samme prisklasse om man går for noe litt mindre jålete. En enkel og billig Fiio er ikke det peneste du kan kjøpe - men lyden er grei.

Jeg ville ikke gått for noe hvilken som helst billig rørforsterker. Schiit Vali eller noe tilsvarende fra et "greit" merke der man vet hva man får. Ebay-merker kan være greit om det faktisk er snakk om et merke der du vet hva du får.

Billigste jeg hadde giddet av rørforsterkere er vel en Little Dot Mk2. (Får den til en liten tusenlapp med frakt... 1300-ish etter moms.) Under det så bør det være bedre å gå for kjedelig solid state.

Lenke til kommentar

Det er faktisk Little Dot Mk2 jeg har sett på.

Eller det vil si, det er den dyreste jeg har sett på. Den er pen og forhåpentligvis bra.

Har du personlig erfaring med denne Jann Ove?

Er det denne jeg bør gå for dersom jeg skal ha fiio som er like bra Little Dot Mk2?

https://www.komplett.no/product/830580/tv-lyd-bilde/hodetelefoner/forsterkere/fiio-e10k-olympus-2#productinfo

Jeg var i lang tid veldig fornøyd med Little Dot Mk3.

Mk2 må jo være god, når den kommer fra samme seriøse firma - som har holdt på i årevis med et bredt spenn av prisklasser for sine rørforsterkere (+ andre lydprodukter.)

Når det gjelder Fiio, så sikter jeg mer til billigutgavene i prisklassen <500 fra Ebay / Amazon. (Dyrere Fiio er sikkert også fine greier...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...