Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile

miCro

Anbefalte innlegg

Da får jeg kose meg videre med 44kHz innspillingene mine :-)

Majoriteten av den kommersielle musikken som finnes i dag er i det formatet eller 48 KHz.

Transformeringen ned til dette fra studioformatene gjør så og si ingenting hørbart med lydkvaliteten, det drukner i andre ting som har mye større betydning. Et sandkorn får man igjennom alle hullene i bankebrettet. Det de gjør med lyden før de nedkonverterer er det som har særlig betydning.

Endret av vidor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-405938

Trenger visst ikke å ta den testen for å få 30 dager gratis. Bare å signe seg opp også evt avslutte abonnementet.

Så disse 30dagene, men mener og huske at en fikk 90 om en klarte lyttetesten

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-405938

Da får jeg kose meg videre med 44kHz innspillingene mine :-)

Majoriteten av den kommersielle musikken som finnes i dag som er i det formatet eller 48 KHz.

Transformeringen ned til dette fra studioformatene gjør så og si ingenting hørbart med lydkvaliteten, det drukner i andre ting som har mye større betydning. Et sandkorn får man igjennom alle hullene i bankebrettet. Det de gjør med lyden før de nedkonverterer er det som har særlig betydning.

Kvalitet på utstyr og studio har sikkert mer og si enn oppløsning. Er vel sånn at verden vil bedras med tall og finesser
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-405938

Ganske sikker på at man fikk 30 med den testen også, da jeg har gjort den flere ganger for å slippe å betale 199kr!

Ok, du har sikkert rett :-) ser en får 3 mnd hos apple music
Lenke til kommentar

Når det funker er det som regel plug and play. Har ikke noe problemer med Nexus, Samsung og Sony så lenge det er driverløse dingser som er innenfor USB-standarden. Det er variabelt hva som støtter det, men Android har mulighet til å koble seg rett opp mot det hvis produsenten inkluderer kerneldrivere for det.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-405938

Er en samsung tab a. Android5, 6 er ikke tilgjengelig via samsung ennå. Var plug'n play på iphone og ipad. Hadde tenkt og ha og ha cd-samlinga mi på denne tab'b. Siden epledingsene mine bare har 16gb og ingen minnekortleser.ser det står på sidene til audioquest at jeg bør laste ned en app til 50kr.

Lenke til kommentar

Er en samsung tab a. Android5, 6 er ikke tilgjengelig via samsung ennå. Var plug'n play på iphone og ipad. Hadde tenkt og ha og ha cd-samlinga mi på denne tab'b. Siden epledingsene mine bare har 16gb og ingen minnekortleser.ser det står på sidene til audioquest at jeg bør laste ned en app til 50kr.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.extreamsd.usbaudioplayerpro&hl=en

Der er link til appen.

Jeg er glad eg slapp å bruke den.

Har kun spotify per dags dato. :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-405938

Får vente på android 6, og håpe det virker da. Hadde ikke tenkt og legge igjen noen peng i google play. Er jo på itunes jeg kjøper apper/film musikk.

Lenke til kommentar

Noen som vet om det er mulig å få kjøpt Xiaomi Pistons v2 fortsatt?

Det florerer i alle fall med dårlige kopier. Skal du ha disse må du plukke selger med omhu da det virker som de gikk ut av produksjon for lenge siden iom at offisielt salg forsvant. Kopiene som har dukket opp er ikke sammenlignbare mht lydkvalitet.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Va tror dere eg kan ta for en 8måneder gammel Schiit Modi 2 i perfekt stand?

Og en 2.5år gammel Asgard 2 i god stand. Aldri hatt noen problemer med den.

Asgard 2'en blir byttet ut mot en Lyr 2 en gang før jul.

Vil prøve rør for første gang.

Og kjøper med LISST så eg kan bruke den i solid state modus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...