Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-405938

Har kun matet dragonfly'n med laveste oppløsning. Men vil man kunne høre noe forskjell på og gå høyere opp? Og hvordan får en tak i musikk som er over 44kHz? Har aldri forstått meg på dette med Hz og bit. Cd spilleren i anlegget mitt er forøvrig 16-bit og spiller veldig bra.

Ser den røde dragonfly'n støtter enda høyere.

Er det noen musikk som er spillt inn i 192kHz?

Hadde en rotel cd-spiller som kostet 6000kr i sin tid. Den kunne spille høyoppløslige cd'er.men fikk aldri testa dette...

Endret av Bruker-405938
Lenke til kommentar

Har kun matet dragonfly'n med laveste oppløsning. Men vil man kunne høre noe forskjell på og gå høyere opp? Og hvordan får en tak i musikk som er over 44kHz? Har aldri forstått meg på dette med Hz og bit. Cd spilleren i anlegget mitt er for øvrig 16-bit og spiller veldig bra.

Ser den røde dragonfly'n støtter enda høyere.

Er det noen musikk som er spill inn i 192kHz?

Hadde en rotel cd-spiller som kostet 6000kr i sin tid. Den kunne spille høyoppløslige cd'er.men fikk aldri testa dette...

Bruk tidal eller spotify premium. Sikkert bra nok for deg, og for de fleste. Over denne kvaliteten så begynner det å bli vanskelig å høre forskjell. Ta tidal "testen" for å se om du klarer 5/5 riktige hver gang. Jeg tipper at du ikkje klarer det med det første :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-405938

Tok wimptesten i 2014/15? Før de ble solgt. Fikk 5 av 5rette. Men ikke på første forsøk.så fikk gratis wimp den gang. Var veldig vanskelig og høre forskjell. Brukte da koss porta pro.

Men denne testen er vel flac vs 320?

Tidal hifi er vel også 44kHz. Altså ikke høyere oppløsning? Øret stopper vel på 20kHz?

Så hva er vitsen med høyere? 44k ukomprimert må vel være veldig bra for oss dødlige? Eller er det virklig noen som hører forskjell på høyere oppløsning?

Lenke til kommentar

Tok wimptesten i 2014/15? Før de ble solgt. Fikk 5 av 5rette. Men ikke på første forsøk.så fikk gratis wimp den gang. Var veldig vanskelig og høre forskjell. Brukte da koss porta pro.

Men denne testen er vel flac vs 320?

Tidal hifi er vel også 44kHz. Altså ikke høyere oppløsning? Øret stopper vel på 20kHz?

Så hva er vitsen med høyere? 44k ukomprimert må vel være veldig bra for oss dødlige? Eller er det virklig noen som hører forskjell på høyere oppløsning?

Mye er psykisk, og noen autister hører sikkert forskjell. Er man entusiast nok, så er det mye følelser og kjærlighet inni lydbildet :D

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-405938

 

Tok wimptesten i 2014/15? Før de ble solgt. Fikk 5 av 5rette. Men ikke på første forsøk.så fikk gratis wimp den gang. Var veldig vanskelig og høre forskjell. Brukte da koss porta pro.

Men denne testen er vel flac vs 320?

Tidal hifi er vel også 44kHz. Altså ikke høyere oppløsning? Øret stopper vel på 20kHz?

Så hva er vitsen med høyere? 44k ukomprimert må vel være veldig bra for oss dødlige? Eller er det virklig noen som hører forskjell på høyere oppløsning?

Mye er psykisk, og noen autister hører sikkert forskjell. Er man entusiast nok, så er det mye følelser og kjærlighet inni lydbildet :D

Da får jeg kose meg videre med 44kHz innspillingene mine :-)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-405938

Jeg bare lagde noen nye emailer også trykker helt random til jeg får 4/5 riktige. Det går fort og jeg får 30 dager gratis!

199kr er ikke Tidal hifi verdt, imo...

Får prøve ikveld. 1år spotify inkudert utgår denne mnd, så passer fint
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...