Jann - Ove Skrevet 22. juni 2016 Del Skrevet 22. juni 2016 5000 er litt i overkant for en brukt Mjolnir. Fint kjøp uansett - godt mulig at du blir veldig fornøyd. Men selvfølgelig, prisene på bruktmarkedet varierer litt opp og ned - og skal man få et realt kupp så må man bruke tid. (De har gjerne gått litt lavere, og 3500-4000-ish er mer "rett") Jeg kvittet meg med min for 2500 i innbytte. Litt lite, men det var snedig å bare bli kvitt den samtidig som jeg handlet stort og impulsivt. --- Har endelig fått loddet Zana Deux-en nå. Herlig med forsterker igjen. Utrolig pen innmat, og overkill så det monner. Tydelig godt loddet point to point-oppbygging med pen kabelføring. To choker per kanal, enormt store kondensatorbanker, og alt dette i en hodetelefonforsterker (/preamp) med forholdsvis forsiktig utgangseffekt. Bare "en" av de store kondensatorene hadde 80-ish k uF - sikkert 300k uF. (Eneste svakhet var at kontakten for navlestrengen brukte noen fancy kabelsko som bare var klemt på, istedet for loddet.) Greit nok at man må forvente grei kvalitet i en forsterker med nypris på tett oppunder 30k (etter moms og frakt) - men det er såpass mye overpriset tull der ute at det ikke går an å ta det for gitt at innsiden er like pen som utsiden. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 22. juni 2016 Del Skrevet 22. juni 2016 (endret) Ja, man skal være svært forsiktig med å skue hunden på bare hårene. Pris og kvalitet henger ikke alltid så godt sammen. Heldigvis finnes det en viss standard i dag for tilvirkning av det meste av seriøst utstyr, men komponentvalg og ingeniørløsningene varierer fortfarande. Nå venter jeg bare på at bilstereofolkene hiver seg på headamp-markedet og dytter inn 2 F kondiser Endret 22. juni 2016 av vidor Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 23. juni 2016 Del Skrevet 23. juni 2016 Jann, bare å si ifra om du skal selge Mjoniren din, kjøper den jeg Mjolnir 2 koster nå 10-12 000, så hva ellers skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 23. juni 2016 Del Skrevet 23. juni 2016 Mjolnir 1 er litt kjip da den kun har balanserte ganger til hodetelefoner. Ta en titt på Violectric, Auralic etc også, bruker å være en Auralic Taurus Mk2 tilsalgs Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 23. juni 2016 Del Skrevet 23. juni 2016 Min er allerede solgt... Om du tar deg god tid og/eller legger ut en ønskes kjøpt-annonse på hifisentralen så er det mulig å få tak i god forsterker til en relativt lav pris. Gikk bare noen dager fra jeg la ut en annonse til jeg traff på noen med en Mjolnir til salgs når jeg kjøpte min. Et annet merke som kan være verdt å se på er Audio-GD. Utrolig mye for pengene. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 23. juni 2016 Del Skrevet 23. juni 2016 Min er allerede solgt... Om du tar deg god tid og/eller legger ut en ønskes kjøpt-annonse på hifisentralen så er det mulig å få tak i god forsterker til en relativt lav pris. Gikk bare noen dager fra jeg la ut en annonse til jeg traff på noen med en Mjolnir til salgs når jeg kjøpte min. Et annet merke som kan være verdt å se på er Audio-GD. Utrolig mye for pengene. Jeg kan iallefall anbefale Audio-GD 27/28. Utrolig bra synes nå jeg. Jeg trenger iallefall ikkje noe bedre med det første til Nighthawk og HD700 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 23. juni 2016 Del Skrevet 23. juni 2016 (endret) Å herregud Florence i Florence and the Machine synger pent.. Lenge siden jeg har fått grøss av musikk, LCD-2 er helt magisk Veit at det er mye penger, og jeg tippet de kom til å spille tøft, men dette her hadde jeg nesten ikke ventet. De spiller fantastisk rett og slett, helt nydelig. Og høyt som f... til og med på Schiit StackenTakk for at du lurte meg Netrum Endret 23. juni 2016 av bshagen 1 Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 23. juni 2016 Del Skrevet 23. juni 2016 Har så lyst på de selv! Men har virkelig ikke råd. Kanskje en dag. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 23. juni 2016 Del Skrevet 23. juni 2016 Har så lyst på de selv! Men har virkelig ikke råd. Kanskje en dag. Har jeg råd så har du råd Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 23. juni 2016 Del Skrevet 23. juni 2016 Min er allerede solgt... Om du tar deg god tid og/eller legger ut en ønskes kjøpt-annonse på hifisentralen så er det mulig å få tak i god forsterker til en relativt lav pris. Gikk bare noen dager fra jeg la ut en annonse til jeg traff på noen med en Mjolnir til salgs når jeg kjøpte min. Et annet merke som kan være verdt å se på er Audio-GD. Utrolig mye for pengene. Jeg kan iallefall anbefale Audio-GD 27/28. Utrolig bra synes nå jeg. Jeg trenger iallefall ikkje noe bedre med det første til Nighthawk og HD700 Hvem dealen AudioGD om dagen? Digitalimpuls har jo bare en type igjen Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 23. juni 2016 Del Skrevet 23. juni 2016 Har så lyst på de selv! Men har virkelig ikke råd. Kanskje en dag. Har jeg råd så har du råd Haha. Eg kan spare opp til de iløpet av 3 måneder. 4 er litt mere realistisk. Tror faktisk eg skal gjøre det. Får de for 13k her i sverige. Om ikke eg finner et par brukt. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 23. juni 2016 Del Skrevet 23. juni 2016 (endret) Har så lyst på de selv! Men har virkelig ikke råd. Kanskje en dag. Har jeg råd så har du råd Haha. Eg kan spare opp til de iløpet av 3 måneder. 4 er litt mere realistisk. Tror faktisk eg skal gjøre det. Får de for 13k her i sverige. Om ikke eg finner et par brukt. Uten at jeg har så jævlig peiling, så kan jeg fortsatt si at disse er dynamitt! Klart, de rister ikke av hodet, men så ekstremt klare, så ufattelige detaljerte, jeg sitter her enda å sikler som en liten unge som har lyst på softis. Helt nydelig! De kicker ikke ekstremt, men de går helt ned i bunn, uten å overdrive også, noe som for meg gir en helt perfekt balanse mellom "for mye" og "for lite". Helt vilt. I morgen skal de på hificenteret i Oslo, jeg skal ha audtion på noen forsterkere. Spent på hvordan det går Blir vel enda blakkere antar jeg EDIT: Og jeg spør, som Z-reviews også gjør, hvordan kan det egentlig bli bedre enn det her? Jeg mener, alt det jeg har hatt lyst på er her. Bass, treble, mids, det er så pent Endret 23. juni 2016 av bshagen Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 24. juni 2016 Del Skrevet 24. juni 2016 (endret) Når du er på OHC finner du fort ut hvordan det kan bli bedre. Bare lytt til noen HE-1000, HD800S, LCD-4 osv. EDIT: Jeg anbefaler ikke å dra på OHC for å finne forsterker da de har dårlig utvalg. De har jo nesten kun utvalg til 15k+ Endret 24. juni 2016 av BMWcoupeftw Lenke til kommentar
oOF Skrevet 24. juni 2016 Del Skrevet 24. juni 2016 Fostex T50RP mkIII førsteinntrykk: Forferdelige(!!) øreputer som følger med, øreputene til SRH1540 er mye bedre på disse. Litt mye press mot ørene når man er vant til SRH 1540 og HD 700. Byggekvaliteten virker litt flimsete for meg. Lyden er bra i grunn, men jeg må skru ampen mye høyere opp for å få samme lydnivå som andre hodetelefoner. Noterer meg at jeg bruker EQ-kurven til HD 700, dvs en tanke mer bass rundt 21 og 43 Hz i Peace/Equalizer APO Forsettelse følger kanskje. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 Hvor ville du reist? Duet. De selger Schiit & Violectric. Vet du forresten når dine LCD-2 er produsert? Det er litt interessant da Audeze har gjort noen forandringer siden sist den slapp en nye revisjon med fazor. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 Og her er det jeg bedriver lørdagen med, EEPROM og OP Amp swap på Asus Essence One DACen. Driver å tester litt rundt med 2 Muses 02 Op Amper på de forskjellige slot'ene. På bildet sitter de i bufferen på utsignalet til XLR utgangene (ettersom dette er de eneste jeg bruker) , men det jeg synst har gitt best resultat er når jeg hadde de i slot'ene for lavpass filteret, resten går ut til enten RCA eller til hodetelefon utgangen ettersom jeg ikke bruker disse har jeg ikke tatt meg bryet med å endre noe der. For se om det etterhvert blir kjøpt 2 nye op amper for å kjøre på lavpass pluss XLR utgangen, skulle bare ønske de ikke var så sabla dyre . Noen som har noe tekniske meninger rundt dette med Op Amp swaping? Eventuelt hvor det vil være best å kjøre de mer påkostede Operasjonsforsterkerne. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 Hvor ville du reist? Duet. De selger Schiit & Violectric. Vet du forresten når dine LCD-2 er produsert? Det er litt interessant da Audeze har gjort noen forandringer siden sist den slapp en nye revisjon med fazor. Da får jeg ta meg en tur innom der da Ja, det lille sertifikatet i boksen sier at de er inspisert 21.12.15. Veit du hvilken revisjon jeg har da? Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 Da har du den siste som de kaller for 2016 versjonen, produsert fra november 2015 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 Da har du den siste som de kaller for 2016 versjonen, produsert fra november 2015 Håper det er en god ting Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå