Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile

miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil alltid anbefale en kraftig solid state til Audeze. Noen mener det ikke er nødvendig, men min lille erfaring er at dem våkner mer til liv. Slår litt hardere, litt mer dynamikk osv.  SS forsterker gir vel minst forvrenging også.

Visst du virkelig betalte 12990kr for LCD-2 er vel ikke 12k for en Mjolnir 2 noe problem vel? :D 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Mye lettere å gjøre bomkjøp på en tubeamp enn solidstate, men du får også mye igjen om du klarer å velge riktig tubeamp. Skal du velge riktig tubeamp bør du teste, teste, teste og så tester du litt til og sammenligner før du kjøper. Nevte jeg at du burde teste ? Hvis ikke burde du teste før kjøp. Teste.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Jeg vil alltid anbefale en kraftig solid state til Audeze. Noen mener det ikke er nødvendig, men min lille erfaring er at dem våkner mer til liv. Slår litt hardere, litt mer dynamikk osv.  SS forsterker gir vel minst forvrenging også.

Visst du virkelig betalte 12990kr for LCD-2 er vel ikke 12k for en Mjolnir 2 noe problem vel? :D

Poeng til deg :p Fikk igjen på skatten også, så da har jeg ikke noe valg. Modi greit å kjøre med Mjolnir? 

Mye lettere å gjøre bomkjøp på en tubeamp enn solidstate, men du får også mye igjen om du klarer å velge riktig tubeamp. Skal du velge riktig tubeamp bør du teste, teste, teste og så tester du litt til og sammenligner før du kjøper. Nevte jeg at du burde teste ? Hvis ikke burde du teste før kjøp. Teste.

Det var da forferdelig så fornuftig du skulle være da? :p

Mistenker at du har rett, solidstate er nok det sikreste, jeg er ikke glad i rørlyd i noe annet enn en gitaramp, men jeg er klar over at det ikke er apples to apples. Skulle jo gjerne testet en haug med amper, men ikke så ålreit å tråkle seg inn til Oslo. Jeg må innrømme jeg er litt allergisk mot selgere som snakker om amper og lydutstyr som om "denne ampen er gnidd på av 100 jomfruer før de ble ofret i en vulkan"=trøkker no jævlig. Føler de selger meg Lurium. Så derfor greit å spørre dere :)

Mjolnir 2 er jo fort 12k. Anbefaler du Solid State? Jeg er ikke veldig fan av å vrenge mer lyd oppå f.eks en gitarvreng :p

Med Mjolnir 2 kan du jo ha begge deler :)

Det har jeg lest ja, hvordan funker det? Er det bare en switch man toggler, eller må man inn/ut med transistorene?

Lenke til kommentar

Man må vel bare bytte ut disse tubene med LISST, kanskje en switch også, så blir den en SS forsterker. 

Modi er selvfølgelig ikke den beste DACen, men DAC snakk er litt sånn... Der det er minst forskjellig i hvert fall. 

Gungnir Multibit skal være en kjempe DAC til prisen. Ikke minst er den samme størrelse som Mjolnir 2! 

Lenke til kommentar

Jeg koser meg fælt med Yamaha HS8. Det er ikke High End, men legendariske i studioer rundt i hele verden. Mange album som har blitt mikset på et par sånne. Får de hos 4sound, koster ca 5000 for paret, nå finnes de i hvite også

Ulv i fåreklær btw, de spiller veldig bra.

For mindre desktop så vurderer jeg også HS6, disse er også veldig bra :)

Lenke til kommentar

Det har jeg lest ja, hvordan funker det? Er det bare en switch man toggler, eller må man inn/ut med transistorene?

Jeg har en Gustard H10 til amp og en SMSL M8 til DAC så jeg er ikke kompetent til å svare på det.

Ellers har jeg kjøpt Fostex T50RP mk3. Det blir jo interessant. Noen her som har lagt ut de for salg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...