Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile

miCro

Anbefalte innlegg

Tror du eller dere at f.eks Hifiman 560 vil passe? Jeg kikket etter LCD-2, men det var ikke så lette å få tak i, og LCD-3 er jo 20k.
Jeg må ikke ha insane med bass ala dubstep-klokker, men jeg ønsker mer bass en det jeg har i X2 per nå. Alt-i-alt så ønsker jeg hodetelefoner som er morsomme å høre på

Jeg liker X2, men syns kanskje ikke at kvaliteten på lyden er den beste, som om den ikke er så veldig detaljer og den har lite punch for meg, i allefall parret med min HeadBox. Mulig dette bedrer seg med Schiit stacken

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med Audeze EL8 OB? 

Kikker litt rundt nå, HD650 har jeg lagt til som et nestenkjøp allerede, takk for god info vidor

Kom gjerne med flere forslag. Prisklasse 5k, kanskje strekke seg opp mot 10k, men helst ikke :p

Jeg har AudioQuest Nighthawk, og jeg synes dem er helt topp. Rimelig bra bass og halv åpne. Har også HD 700 og Phillips x2. Bruker desidert mest Nighthawk :)

De koster vel 4500-5000kr eller.no

Lenke til kommentar

Hva med Audeze EL8 OB? 

Kikker litt rundt nå, HD650 har jeg lagt til som et nestenkjøp allerede, takk for god info vidor

Kom gjerne med flere forslag. Prisklasse 5k, kanskje strekke seg opp mot 10k, men helst ikke :p

Jeg har AudioQuest Nighthawk, og jeg synes dem er helt topp. Rimelig bra bass og halv åpne. Har også HD 700 og Phillips x2. Bruker desidert mest Nighthawk :)

De skal jeg kikke på, takk for tips :)

HE-560 har god og mer enn nok bass, men de var overhodet ikke noe passet på skallen min. Det føltes som å ha en skrustikke på hodet.

Det er ikke bra, jeg syns ikke det er behagelig med klokker som sitter drithardt, så da utgår de :)

Lenke til kommentar

Hva med Audeze EL8 OB? 

De skal jeg kikke på, takk for tips :)

HE-560 har god og mer enn nok bass, men de var overhodet ikke noe passet på skallen min. Det føltes som å ha en skrustikke på hodet.

Det er ikke bra, jeg syns ikke det er behagelig med klokker som sitter drithardt, så da utgår de :)

Nighthawk er VELDIG gode å ha på. 0.1% ifra HD 700, som vinner over alle headsett i hele verden :p Bare synn HD700 har for lite bass for at de er "fun" 

Lenke til kommentar

Beklager, det var han PatSharpX som gjorde det ja!

Skal du bruke så mye penger ville jeg uansett prøvd å få til en lytt.

Selv har jeg eid LCD-2, X & 3. LCD-3 var bra, men høye frekvenser var litt skarpe og unaturlige.

LCD-X var mest morro. Dessverre låter de litt innelukket til å være åpne hodetelefoner. Hifiman har mer åpen lyd enn Audeze.

Nyeste LCD-2 har jeg ikke hørt dessverre, men LCD-3 med fazor var faktisk bedre enn LCD-2 rev 2.3 som jeg hadde. 

Sist men ikke minst vil jeg si de har en annen type bass en X2. Man kan vel si at High end hodetelefoner typisk ikke slår så hardt som X2, om jeg ikke husker feil :p Eide ikke X2 så lenge... 

Lenke til kommentar

Var innom å hørte på M2 på vei hjem fra jobb nå.

Absolutt gode, men pryma var hakket vassere. Spørsmålet er om de var over 2000,- vassere...

Kommunisme hadde spart oss for valgets kval :)

Damn you freedom!

Tror jeg skrinlegger prosjektet å heller går for en ny forsterker i stua i sommer. 

Så kan heller headset komme etter den, siden den jeg har ikke har mulighet for å koble på headsett, eller hodetelefonforsterker. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...