boffeeen Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Hvilke "billigere" headset har aktiv støydemping? De eneste jeg vet om er Bose QuietComfort, men de er i utgangspunktet litt dyrere enn det jeg kunne tenke meg å bruke. Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Hvilke "billigere" headset har aktiv støydemping? De eneste jeg vet om er Bose QuietComfort, men de er i utgangspunktet litt dyrere enn det jeg kunne tenke meg å bruke.Har ikke prøvd dem selv, men disse skal være ganske billige: http://www.dinside.no/821270/sony-mdr-nc7-kan-vaere-et-kupp Lenke til kommentar
mnorm Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 (endret) Hei. Jeg leter etter et headset med grei lyd lyd til rundt 500,-. Ønsker helst at det skal være en lukket løsning og ikke alt for tunge. Fant frem til headsettene AKG K416P og K414P, som jeg synes så ut som noe som passet meg. Grei lyd og passe størrelse, men finner dessverre ikke disse produktene i noe nettbutikk hvor det ikke står at produktet er utgått. Noen som har noen forslag til noen gode alternativer?. Så litt på AKG DJ 512, men ønsker et litt lettere headset som er greiere å ha med seg. Noen som har noen erfaringer med AKG 430 og AKG 450 ? Endret 14. september 2009 av mnorm Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Bose QuietComfort 2: yay or nay? Prioriteringer: støydemping - lyd - komfort - portabilitet (I den rekkefølgen) Hvilke gode alternativer er det? Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Sier generelt Nay til Bose av den grunn at JEG personlig synst dette er et overpriset merke med ikke noe særlig god lyd , men er du et bass hode vil de nok passe deg ganske bra. Men merk deg at du kan få bedre for billigere penge Men jah , så er det denne diskusjonen på hva denne tråden handler om. Denne tråden ble startet av den grunn at de med spesiel interesse for hodetelefoner skulle bli samlet i en tråd så de kunne diskutere gjerne litt dyre/spesielle/eksotiske oppsett , gjerne med forskjellige DACer og hodetelefon forsterkerer. Personlig mener jeg det er helt forkastelig å komme inn i en slik tråd å linke tin sin egen tråd der en spør om råd til å få kjøpe en jah , rett og slett gjerne middelmådig headphone. Å ja av prinsipielle grunner gidder jeg ikke å svare når folk kommer å spør om de skal kjøpe Porta pro eller ikke. For dette gjelder stort sett folk med så og si 0 interesse for hodetelefoner , som rett og slett ikke hører hjemme i denne tråden , dette fører gjerne til at samtaleevner som er oppe i tråden blir litt borte , og slik det er nå så funker ikke tråden i det hele tatt , blir bare tull. har raportert opp til flere ganger , men ser ikke ut som moderatorene faktisk bryr seg noe særlig . Så jeg oppfordrer hver enkelt å faktisk starte en egen tråd om de skal ha seg et gaming headsett , eller har et budsjett på under 500 kroner liksom. Føler det ikke hører hjemme i denne tråden. Mine meninger.. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 I henhold til retningslinjene §1. Innleggets Innhold, må jeg ærbødigst be debattanter, holde seg til trådens tematikk. Vi ønsker ikke å redigere innlegg da vi ikke vil manipulere intensjonen med det aktuelle innlegget, dermed forsvant dessverre også gode innlegg, men som var svar på de allerede slettede. Ønsker du å diskutere en bestemt sak som ikke er direkte relatert til tråden, oppretter du en egen tråd i korrekt kategori. I henhold til retningslinjene ble '11' innlegg slettet fra tråden. Reaksjoner på moderering går som alltid via "Personlig Melding". Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 (endret) Sier generelt Nay til Bose av den grunn at JEG personlig synst dette er et overpriset merke med ikke noe særlig god lyd , men er du et bass hode vil de nok passe deg ganske bra. Men merk deg at du kan få bedre for billigere penge Jeg har lest litt rundt, og det de fleste sier er at man får over gjennomsnittet god lyd, med veldig god aktiv støydemping, til en noe høy pris. Jeg kan være interessert i alt annet med aktiv støydemping i samma prisområde også, jeg har bare ikke funnet så mye annet. Edit: noen som har testet disse: https://prisguiden.no/product.php?produc...6&cat_id=51 Endret 19. september 2009 av xBoffen Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 (endret) Fikk høre litt på disse når jeg var i sverige faktisk. Likte de veldi godt. Men om bass er ganske vikti for deg så vet jeg ikke helt hvor godt overens du kommer med disse , personli synst jeg bassen var fin og balangsert , men var ikke akkurat noe veldig bassfull headphone. Ellers synst jeg det var ganske fin og varm mellomtone og ikke skrikende diskant , ikke så veldig ulikt Sennheiser HD600 Edit: Kan sies at det var en Cowon D2 disse var koblet opp imot , så kan nok være bedre kilde , men tror kansje andre Mp3 spillere vil slite litt med å drive de på høyt volum , siden jeg måtte stille D2en min ganske høyt i forhold til hva jeg eller har den stilt på. Endret 19. september 2009 av Evil-Duck Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Det ser ut til at de fleste anmeldelsene sier at de ikke er godt egnet for MP3-spillere ja, og i tillegg nevner de fleste at støykanselleringen er litt så-som-så Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 (endret) Er det noen spesiell grunn til du vil ha klokker med aktiv støydemping foran In Ear propper ? av Støydempende headphones som er på market i dag har som du ikke har nevnt så har du Bose QuietComfort 3 Sony MDR-NC500D JVC HA-NC250 Monster Beats by Dr. Dre Sennheiser PXC-300 Creative Aurvana X-Fi Audio Technica ATH-ANC7 (vanskelig å få tak i Norge) så har du vertfall litt å se på Endret 19. september 2009 av Evil-Duck Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Er det noen spesiell grunn til du vil ha klokker med aktiv støydemping foran In Ear propper ? Ørene mine har enda tilgode å ha et par ørepropper i seg i mer enn et par timer uten å forårsake ubehag, og jeg har hatt mange forskjellige ørepropper. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Hvorfor ønsker du et par hodetelefoner med aktiv støydemping? Lenke til kommentar
lain Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 (endret) Da har jeg lest og studert, og funnet ut hvor jeg skal starte i denne store vide verden av dac og amps. Det ble en Beresford TC-7520SE Caiman og jeg sikler på HD650 til å pare den med da jeg regner med at mine HD555 ikke helt kommer i mål, og at HD595 ikke helle kommer til å strekke til. Noe som gjør at man like gjerne kan gå for HD650 med engang, i stedet for å ta steget via HD595. Noen tanker? Endret 27. september 2009 av lain Lenke til kommentar
Kallileo Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 @ xBoffen: Hvorfor ikke bare lukkede hodetelefoner? Jeg har et par AKG K272 (around-ear, lukkede), som jeg bruker relativt ofte. Når det skjer noe rundt meg, merker jeg ingenting Lenke til kommentar
Molotovcocktail Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Da har jeg lest og studert, og funnet ut hvor jeg skal starte i denne store vide verden av dac og amps. Det ble en Beresford TC-7520SE Caiman og jeg sikler på HD650 til å pare den med da jeg regner med at mine HD555 ikke helt kommer i mål, og at HD595 ikke helle kommer til å strekke til. Noe som gjør at man like gjerne kan gå for HD650 med engang, i stedet for å ta steget via HD595. Noen tanker? Virker som et klokt valg det, så kan du fortsette å oppgradere DAC/AMP når oppgraderingsspøkelset melder sin ankomst, uten å bekymre deg for hodetelefoner. Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Hei, trenger litt tips til kjøpt av hodetelefoner. Jeg har veldig liten peil, men har lest litt i denne tråden og ser at noen av dere kan utrolig mye. Har et par kriterier for hodetelenefonene: Prisklasse mellom 1500-2000kr At de ikke lekker for mye lyd (slik at jeg kan bruke det på tog,trikk etc) De ser ok ut og ikke er altfor store Takk på forhånd Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Det er i mine øyne tre hodetelefoner som stikker seg ut i den prisklassen: - Beyerdynamic DT770 - Denon AH-D2000 - Shure SRH840 De to sistnevnte må kjøpes fra utlandet grunnet stive norske priser og manglende utvalg her til lands. Jeg gjorde noen raske søk på Ebay og fant begge to til under 1500,- (henholdsvis 1450,- for Denon og 1150,- for Shure). DT770 er det faktisk mulig å få til under tusenlappen fra f.eks Ebay. Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Tusen takk for svar. Skal skjekke de ut litt nærmere. Har et spørsmål til angående forsterker til headsettet. Er det nødvendig ? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Forsterker er foretrukket, men ikke nødvendig. Dette gjelder særskilt for de to sistnevnte som krever en smule mer enn 32Ohms-versjonen av DT770. Jeg kjører DT770 uforsterket med min Cowon D2 uten problemer. Det hele avhenger av hva du tenker å benytte som kilde. Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Jaok, jeg fant Denon AH-D2000 til 863kr på ebay. Vurderer sterkt disse. Kommer til å spille mest musikk fra ipod eller fra en mac. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå