Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile

miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

...

De fra Denon spiller lossless også etter hva jeg kan forstå..

???

Høres litt rart ut ja, all blutooth spiller vel lossless, Jeg antar at de mener mer enn flac...

Bluetooth-funksjonen støtter aptX-standarden, som har lav latency, slik at du kan oppnå trådløs lyd i oppunder CD-kvalitet og med minimal tidsforsinkelse. Hvis du vil bruke hodetelefonen til for eksempel spill eller YouTube, er sistnevnte en stor fordel. For iOS-brukere er det også støtte for Apple AAC-lydformatet, slik at du kan få glede av iTunes-musikken din i best mulig kvalite

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

...

???

Høres litt rart ut ja, all blutooth spiller vel lossless, Jeg antar at de mener mer enn flac...

Bluetooth-funksjonen støtter aptX-standarden, som har lav latency, slik at du kan oppnå trådløs lyd i oppunder CD-kvalitet og med minimal tidsforsinkelse. Hvis du vil bruke hodetelefonen til for eksempel spill eller YouTube, er sistnevnte en stor fordel. For iOS-brukere er det også støtte for Apple AAC-lydformatet, slik at du kan få glede av iTunes-musikken din i best mulig kvalite

Bluetooth er stort less lossy, pga lav båndbredde.

AtW

Lenke til kommentar

...

???

AtW

Ja jeg ser det nå, hva tror du bluetooth höytaleren min feks spiller når jeg spiller flac? Konverteres det til noe ämnet eller?

Lenke til kommentar

AtW

Lyst å utdype det kort og greit?

A2DP som brukes til audio-overføring med bluetooth har maks 768(?) (noe med 700 ihvertfall) kbps, som ikke er nok til lossless untatt i spesielle tilfeller for 2-kanals CD-kvalitet lyd, derfor må man komprimere det med en codec. Både SBC som "alle" støtter, og aptx er lossy codecer.

AtW

Lenke til kommentar

...

???

AtW

Ja jeg ser det nå, hva tror du bluetooth höytaleren min feks spiller når jeg spiller flac? Konverteres det til noe ämnet eller?

Mest sannsynlig overføres det via SBC (altså det konverteres til SBC før overføringen)

AtW

Lenke til kommentar

A2DP som brukes til audio-overføring med bluetooth har maks 768(?) (noe med 700 ihvertfall) kbps, som ikke er nok til lossless untatt i spesielle tilfeller for 2-kanals CD-kvalitet lyd, derfor må man komprimere det med en codec. Både SBC som "alle" støtter, og aptx er lossy codecer.

AtW

Interessant. Har ikke sett lest meg opp på dette enda, men i følge Wikipedia så finnes det noe som heter aptX Lossless. Er ikke dette noe som brukes ved BT?

768 kbit, er det ikke mulig å komprimere lossless til en slik bitrate da?

Lenke til kommentar

AtW

Interessant. Har ikke sett lest meg opp på dette enda, men i følge Wikipedia så finnes det noe som heter aptX Lossless. Er ikke dette noe som brukes ved BT?

768 kbit, er det ikke mulig å komprimere lossless til en slik bitrate da?

Ville ikke to aptx-lossless vanligvis brukes ved BT, er ikke så mye poeng, men har ikke det fulle oversikten.

Det er mulig, men de fleste låter ligger på kanskje 60-65% av orginal størrelse lossless, og det er for mye.

AtW

Lenke til kommentar

aptx(mye i android) og Apples itunes iphones AAC eller MPeg4 er uansett mye bedre enn mp3 og Itunes hevder selv at MPeg4 er lossless.

Helt CD er det vel ikke, men ikke langt unna, og jeg tror det er veldig vanskelig å høre forskjell mellom AAC og CD fra en god høytaler eller hodetelefonen fra Denon som AVforums Supertramp skryter av.

Utstyret det skal spilles med har endel å si også.

Lavtoppløste MP3 filer og Flac eller CD hører man nok forskjell på med samme utstyr og finlytting.

Lenke til kommentar

Huawei Y6 som jeg har bruker A2DP er 4.1 bluetooth, og spiller disse formatene...

AAC

AMR/AMR-NB

AMR-WB

eAAC+

Flac

m4a

MIDI

Mp3

OGG

WMA

Wav

Jeg vet at mange blutooth produkter spiller AAC, men siden androidspilleren ikke (sikkert med vilje) spiller apples kodek ut av boksen, så lurer jeg på om Huawei Y6 klarer å spille Denonens eller BW hodetelefonenes AAC, når Huaweien spiller eAAC+

Siden det ligner hverandre så lurer jeg på om de er kompatible?

Eller må jeg investere i en ny audioplayer og AAC?

Ser ut som jeg må laste ned ny mediespiller om jeg vil ha beste blutooth kvalitet?

Edit ser nå at det som er lossless fra Apple kalles Alac, aka apple lossless audio codec..

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Nå har jeg tenkt litt fram og tilbake. Er strålende fornøyd med Huawei flac og BW P5 første utgaven 2 modell etter at jeg røyk bassen på den første. Huawei Y6 en billigmobil men helt klart som kjemper med de tøffeste gutta i klassen, er mye bedre på musikk enn gamle iPhone 4s. På klassisk musikk og visepop og sår folkemusikk så hører jeg forskjell en mellom flac og kjøpt mp3 eller mp4, men til kjøpt musikk fra dumdum rolling Stones eller guilty rikke Lie så hører jeg ikke forskjell på flac eller mp4, mp3.

Denonen som jeg sikler etter ligger utenfor mitt budsjett. Men derimot trådløse Xtz divine bluetooth ligger innenfor budgett, så de blir prioritert. Så får jeg heller gjøre et kompromiss og dekode alt til AAC+. Jeg dropper soundcanceller siden jeg er godt fornøyd med P5. Men ledninger er det greit å slippe. Får Xtz for 1500 og noe i den lokale sjappa, til samme pris fås også Harnan Kardon men tror ikke de passer min musikkstil.

Windsor hva er forskjellen mellom AaC, AAC+ og Spotify free?

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Fick tilogmed gamle første Eminem er kul på P5 og mp3 sykt headroom og bass. Pop er ikke så kresent på mp3 eller for den skyld blackmetall fra dimmu eller satyricon.

Finlytting til klassisk er noe helt annet der merker jeg forskjell. Trondheim solistene i sacdhybrid merker man forskjell men det må ha med innspillingskvaliteten å gjøre...

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...